zopakujem, co napisal author, len inymi slovami
ranna spicka je najvacsia, co sa tyka vypravy, a vtedy je nemyslitelne, aby nejaky voz stal v garazi a cakal kym zacne premavat ta jeho vhodna linka (napr. 33)...von musi ist vsetko, nocne sluzby este vykryvaju polkola alebo kola na dennych linkach a az tak idu do garaze....prave takyto voz potom ide na 33ku....takze sa pytam, ktora linka alebo sluzba je vhodna na minibus aj v spicke, kedze pri nedostatku vozov musi ist von vsetko?
Ale veď linka 31 existovala viac-menej v takej podobe od zmeny LV v 2008 a 6 rokov nikto ani slovkom nepovedal, že je kapacitne predimenzovaná. Ja nechcem nič posilňovať, ja som len zástancom toho, aby sa linka vrátila do stavu pred 1.10.
"Zaujímavé, že ľudia sa v BA do midakov pomestia" - aj tu by sa pomestili, len by bolo treba vhodnejšie linky (aj do 22ky, učebnicového príkladu minibusovej linky, sa pomestia ? ). Verím, že v BA su minibusy nasadzované rozmumnejšie ako tu, preto sa pomestia (v tom je problém proti KE).
K Prešovu a L12: Myslíš, že nasadzovanie minibusov je o trase cez celé mesto a dĺžke trasy (trasu prešovskej linky 12 dobre poznám, cestujem ňou každý týždeň)? V prešovskej linke 12 je problém ešte aj inde, táto linka obsluhuje ulice, kde by sa štandardný autobus nezmestil.
Teda zhrniem to, argumenty typu "v BA sa pomestia" a "v PO existuje dlha linka s dlhou trasou" absolútne neobstoja. Ja som za minibusy, len nech premávajú tam, kam patria (ako v BA i PO).
Pochopil by som to vtedy ak by tam moc nemali na vyber ti ludia..ale oni na vyber maju a 10tka chodi dost casto na to aby boli nuteni studenti sa pchat do 31ky ..o tom to je. V BA to mas tiez tak..chodi silna linka a popri nej kopiruje jej trasu nejaka slabsia..a urcite sa ta slabsia nebude posilnovat popri tej silnej..zaujimave ze v BA za do midakov ludia pomestia, v PO robi minibus L12 ktora krizuje skoro cele mesto a ma trasu dlhu viac ako polhodinu a tam sa ludia mestia..len tu je zrazu problem.
Však práveže kvoli tej rannej špičke treba prehodiť bus, ako písal "5". Ak sa (v civilizovaných prevádzkach) na nejakej linky vyskytuje hoci 30 metrový úsek, kde sa ľudia nezmestia do autobusu, tak tam nízkokapacitné autobusy jednoducho NEMAJÚ ČO HĽADAŤ
Ešte jednu vec som v zásade nepochopil:
Ak nový 18m SOR robí trhané služby, tak to problém akosi nie je. Jazdí ich tak habadej a málokoho to tu trápi.
Prečo potom má byť problém, aby nový 9,5m SOR robil trhané, resp. nie úplne celodenné služby?
V čom je to iné?
Hej nove autobusy budu na zalohy a budu castejsie stat ako premavat..to sa ti zda logicke? A na 31 klbak..si ty normalny? koho by vozil? Na 31ku midibus stači a tak ako tu už spominala Iv tak kvoli rannej špicke sa nebude predsa prehadzovat teraz bus..ja to linka s okrajovym intervalom a nie je určena primarne študentom..už som to tu pisal. Su aj ine linky premavajuce z Lunika VIII a taka 10tka si myslim ma dost husty interval aby sa do nej vsetci pomestili a nepchali sa silou mocou do 31ky.
Ten údaj s vozidlom 6705 je z 1.10.2014, avšak zvyšné údaje sú zo včera, aj ja som robil "prieskum"
?
veteran: Ja som o kĺbovom krysore nič nepísal, tie na 31čku fakt nie sú potrebné ? . Stačí sa vrátiť k situácii spred 1.10.
Konštrukčné riešenie kĺbového krysoru je asi také, že pri zachovaní akej-takej hladiny kultúrnosti cestovania odvezie toľko ľudí, čo SU15. Hlavne, že má pejdzešatošem kapurkov.
Nejedná sa len o spoj linky 31 o 06:59 z Luníka VIII, ale aj o spoj 07:29 (včera tam bol 5719/z a bol úplne plný) a takisto 07:59 (vtedy ponechávala 6705 na zastávkach kopu ľudí).
A nejedná sa len o Luník VIII ... včera napríklad o 7.13 z Opátskeho-dediny (3 zastávky) cestovalo 32 ľudí, a to, koľkí pristúpili na Južnom nábreží som už ani nepočítal. Ešte šťastie, že tam bol 5619, lebo ak by tam bola minisorka, určite by ponechávala niečo. A zdorazňujem, nejedná sa o pohodlných vysokoškolákov, ktorí sú podľa vás jediným problémom nasadenia BN 9,5 na 31čku.
Ďalšou vecou, pre ktorú niesú vhodné na 31 (ako som už napísal, ale dajak to nikoho nezaujíma) je ich konštrukčné riešenie (za všetko hovorí až jedno sklopné sedadlo s bezbariérovým prístupom, ktoré aj tak je v priestore pre vozík)....
PD: mimo výmeny zmien v železiarňach slabota. Pri návoze/rozvoze o 14:00 by chýbala kapacita, ale dalo by sa to vyriešiť (pri návoze zapojenie ľubovoľnej šacaslužby, pri rozvoze napr. R2502).
DPP: v čase návozu/rozvozu zo železiarní priemerná obsadenosť, prípoje z/na električku slabota, mimo toho vzduch, vzduch, vzduch. Napr. o 17:12 z VA necestuje pravidelne nikto.
Keby fungovali bočné východy z jednotlivých obytných blokov a nemuseli by všetci chodiť cez hlavný vchod, možno by ich ku Optime chodilo viac... Ale to je nereálne.
Odbremenenie autobusových liniek z Luníka VIII od študentov by vyriešilo obratisko v areáli ŠD Jedlíkova, niekde medzi „deviatkou“ a internátom maďarskej priemyslovky. Samozrejme s možnosťou nástupu/výstupu. Pozemky sú mestské (dokonca aj pod internátmi), takže s týmto by problém nebol. Ďalšia pridaná hodnota: odpadnutie presunov Optima–vozovňa a vozovňa–Optima (D4618), možnosť zavedenia nejakej celodennej linky.
A este dost ludi ide elektrickou (prva co pride) na Amfiteater a ku TUKE potom pesi. Vyhladavac to dost skresluje, niektore vyuzivane spojenia proste nenajde, preto to tak vyzera ze to je pripoj len k R4.
Nie kazdy ide na R4, cast studentov TUKE cestuje aj na Komenskeho, teda na 6+9+R3. A myslim ze ked sa parkrat nezmestia, tak spontanne zacnu vyuzivat ine spoje a problem sa vyriesi sam.
5: V lete (+-pocas prazdnin) na 14, v zime (pocas semestra) na 31.. a mame celorocne vyuzitie ?
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
tbus