Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Kona #74035:
Mirko, ty neviem, akú správu si čítal, ale do konca roka 2013 tu malo byť dodaných 61 SÓLO vozidiel a len 19 KĹBOVÝCH vozidiel. Na jar 2014 malo prísť zvyšných 47 kĺbových vozidiel, midibusy a do septembra 2014 aj elektrobusy.

Proste ide o to, že pri kúpe nových vozidiel sa rátalo s nahradením trolejbusov. Vozidlá sa kúpili, vedenie DPMK však cúvlo a zaradilo miesto trolejbusov len časť a na ten zvyšok ide žiadať teraz € fondy. Aké milé. ?
Vozidlá sa kvôli výluke kupovať nemôžu. Skončia a čo budú potom tie vozy robiť? Rozmýšľaj trocha, už máš na to vek.
Reakcia na: Kona #74035:
Kupovať vozy len kvôli náhradnej doprave počas výluky je nezmysel, akého snáď nie je hodný ani len DPMK. Čo s nimi potom po výluke?
Okrem toho, na výluku by kľudne stačili aj tie "staré" vozy, ktoré teraz stoja bez využitia vo vozovni.
Reakcia na: Yogi616 #74021:
Ak si spočítam, koľko dostanem za nový voz a koľko dostanem za starý voz, tak radšej predám nové. Unifikácia vozového parku je, samozrejme, správna. Ale predať 3 funkčné kĺbové autobusy za 65000 € v situácii, v akej je DPMK, je luxus, na ktorý nemáme a na ktorý si berieme úver.
Reakcia na: Yogi616 #74033:
"Nové vozidlá sa nekupovali kvôli výluke, to hneď na začiatok." - Čo nepovieš. Práveže jedným z reálnych dôvodov pre nákup nových autobusov bolo (okrem zníženia priemerného veku autobusov) zvýšenie počtu vozového parku autobusov kvôli prichádzajucim výlukám električkových tratí. V tom čase (leto 2013) sa hovorilo, že rekonštrukcie začnú už v skorých mesiacoch roku 2014 a súčasný stav (190 autobusov) nepostačuje na zaistenie NAD. To súviselo aj s časom dodania všetkých autobusov. Úplne najskôr mali byť dodané klbáky, lebo tie boli práve potrebné k výlukám a najneskôr do septembra tu mali byť všetky sóla.

"-Veľký počet klbákov bol kritizovaný z podozrenia kompletnej náhrady trolejbusov avšak to bola len vidina spôsobená IDS a MET." Osobne sme to tu my - imhďáci kritizovali, že je to isté KOMPLETNÉ nahradenie trolejbusov. Boli snáď úplne zrušené trolejbusy? Nie, lebo to nebolo cieľom nákupu týchto autobusov. Autobusov sa kúpil nadbytok a tak sa nahradili vyhynuté kusy trolejbusov, lebo 18 kusov (z toho 4 ks 12 metrov=nepoužiteľné v dennej premávke)by to všetko nezvládlo.
Reakcia na: Kona #74032:
1. To áno, ale vďaka nej máme o "srandu" postarané. ?
2. Na toto ti momentálne neviem reagovať, ale náhodou sa menili podmienky pri súťaži, aby to nebolo až také...
3. Aktuálny stav potvrdzuje, že to nie je pravda... (Hľa, SORky na X7 i na 71 a 72 a stále nám stoja vozy v garáži.)
4. S výlukami sa začalo prosím pekne až teraz, kľudne stačilo prvé vozidlá dodať až v prvej polovici 2014.
5. Myslím, že nie je tu nik, kto by kritizoval nákup autobusov práve preto, lebo sú naftové a nie plynové... (Ba naopak, asi to bude podľa mnohých skôr plus.)
6. Áno, ale neverím, že by niektorý iný výrobca toto riskoval, keďže v prípade neúspechu by ho to stálo dosť veľa (zbytočné státie v "sklade", prerábanie vecí pre iného zákazníka,...).
7. Viď bod 2.

P. S. V momente, ako zaargumentuješ a potom vyhlásiš koniec diskusie... Diskusia práve začne. ?
Reakcia na: Kona #74032:
-Veľký počet klbákov bol kritizovaný z podozrenia kompletnej náhrady trolejbusov avšak to bola len vidina spôsobená IDS a MET.
-Čas dodania tiež pochopiteľný pre nadchádzajuce výluky.

Tak toto by som bol rád, keby si objasnil. Nové vozidlá sa nekupovali kvôli výluke, to hneď na začiatok.
Reakcia na: tbus #74027:
-Tá súťaž je už minulosťou.
-Zjavne nebola neférová keďže nikto nenamietal a zapojili sa dvaja výrobcovia z troch.
-Veľký počet klbákov bol kritizovaný z podozrenia kompletnej náhrady trolejbusov avšak to bola len vidina spôsobená IDS a MET.
-Čas dodania tiež pochopiteľný pre nadchádzajuce výluky.
-Kúpa nafťákov je lacnejšia, rýchlejšia, menej údržbovo náročná než kúpa plyňákov.
-Výrobca vyrábal na vlastné riziko vopred na podnet výsledku verejného obstarávania, nie zmluvy. Bol presvedčený že busy DP odoberie.
-Súťaž, jej podmienky a spôsob (jeden výrobca na všetko) boli jasné, pochopiteľné, nezvýhodňujuce jednu firmu.

Koniec diskusie na túto tému?
Reakcia na: Kona #74028:
127 ks nových autobusov je stále veľa, či Solarisov, či SOR-ov, či nových Ikarus (- ARC),... proste akejkoľvek značky.
Reakcia na: Kona #74025:
Tedom? Tie rozhrkané budare?
Reakcia na: Kona #74028:
Vtedy by to bol najlepší podnik v Európe.
Reakcia na: Kona #74025:
To by som bol ešte len zvedavý, ako by ste tu rozprávali, keby tú súťaž náhodou vyhral Solaris, dodal by 127 busov a DPMK by išiel vyradzovať staré Solarisy
Reakcia na: Kona #74025:
Protisoorácke ťaženia sú tu viac menej len voči tej neférovej súťaži (voči spôsobu obstarávania, veľkému počtu, pochybností ohľadom vyrobených kusov ešte pred podpisom zmluvy, nákup neoverených elektrobusov v kontraste s rušením trolejbusov). Voči samotnému autobusu bolo iba zopár nadudraných jedincov, ktorí by našli chyby na všetkom, aj na solarise. ?
Reakcia na: tbus #74023:
Citelisy by možno v Čechách niekto kúpil. V Brne a Ostrave sa chystajú hromadné nákupy CNG busov.
Reakcia na: Yogi616 #74021:
Ja som si myslel že to už aj košických šotoušov zachváti... Prišli nové autobusy jednej značky, tie sú dobré, tvoria prevažnú väčšinu; nič iné ako SOR tu už nesmie ostať a je jedno aké je to staré... A to sa tu nedávno viedli protisorácke ťaženia už len kvôli vzhľadu. Veď počkajte, keď budú mať svoj vek ako Citelisy a Tedomy. To sa ešte len bude nariekať a hľadať ďalšia hromadná pôžička. Už len počkať kedy dohasne aj posledný Tedom a Citelis a kúpiť NBG-čka?
Reakcia na: Yogi616 #74021:
Najideálnejšie by bolo, keby sa tá dodávka 127 ks rozdelila na dlhšie obdobie, napr 3-4 roky, aby prichádzali postupne. Nemuselo by dôjsť k tomu, že fungl nové busy jazdia na zväčša trhaných, VZD USS, linke 12 a zároveň v garáži stoja iba niekoľkoročné busy bez využitia ?
Reakcia na: KosickyTiger #74019:
Aby nimi naraz nahradili staré autobusové vraky a všetky trolejbusy. Vyradené autobusy sa už nahradili, zvýšilo vyše 20 vozov (kĺbových), niečo jazdí namiesto trolejbusov a zvyšné bohužiaľ dnes nie je veľmi kam nasadiť, lebo niektoré trolejbusy ešte stále jazdia. A rovnako sa nemôžu nahradzovať ani predávať 4-5 ročné Citelisy, lebo treba minúť objednaný plyn. A obávam sa že by ich ani nikto nekúpil.
Reakcia na: KosickyTiger #74019:
Nečítaš, čo tu píšem, že?
Reakcia na: TA #74018:
Ozaj?
Más úplne nové vozidlo a máš 8 ročné vozidlo. Tak predáš to, ktoré akurát prišlo, aj napriek tomu, že náklady na údržbu budú nižšie a dosiahneš viac-menej aj jednotnosť parku?
Teda radšej by si tu mal 8 ročné vozidlo, kde by mohol byť problém s objednávaním ND?
Reakcia na: TA #74018:
Bol by som zvedavý, či ,, omrvinku" píta aj Praha za škoda 14T
Reakcia na: Yogi616 #74017:
Tak načo kupovali až 120 autobusov?

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.