Pozri sa, ja som tu začal nadviazaním na príspevok, ktorý hovorí o PRIEMERNEJ CESTOVNEJ RÝCHLOSTI. Na to sú pre reálne porovnanie potrebné údaje o jazdnej dobe a dĺžke linky, a Ty to dobre vieš.
To, že v BA električky premávajú s väčším zrýchlením a následným prudším brzdením a medzi jednotlivými cyklami zrýchlenia a brzdenia majú aj viac páuz, takže graf by bol výrazne "zubatý" a s väčšími rozstupmi, ešte vôbec neznamená, že sú rýchlejšie (subjektívne porovnanie). V KE by takýto graf bol síce s plynulejšími prechodmi a s menšími rozstupmi, ale priemerná cestovná rýchlosť je aj tak vyššia a výsledkom je objektívne porovnanie. Ak sa v budúcnosti v KE ešte upravia chronometráže, a sú tu veľké rezervy, čo všetci veľmi dobre vieme, tak bude priemerná cestovná rýchlosť v KE ešte vyššia.
To, o čom hovoríš Ty, sa týka najvyššej rýchlosti v tomto procese, a teda maximálnych hodnôt z tohto pomyselného grafu, čo však nedáva záruku objektívneho porovnávania. Čas trvania tejto hodnoty môže byť oveľa kratší, ako napr. v inom prípade pri nižšej rýchlosti, ale dlhšom časom horizonte.
No a nakoniec, ak už hovoríme o maximálnych rýchlostiach, tak rýchlosti, aké sa dajú dosahovať na rýchlodráhe (a to už trať ani nie je v najlepšom stave...), sa v BA určite nedajú.
Fígeľ je práve v tom, že sa tu NEbavíme o "dojmoch". To sú také krčmové reči. Seriózny názor sa patrí (je slušné) odôvodniť merateľnými, objektívnymi skutočnosťami ("fakty";) )
Čo som napokon z toho všetkého pochopil je to, že jedni sa bavia o maximálnej rýchlosti, ďalší o priemernej rýchlosti, a iní zas o "pocitoch" z rýchlosti. Páni, nemiešajme tu hrušky s jablkami...
Fakt je iný? Aký fakt? Fakt je ten, že štatisticky rovnakú vzdialenosť električkou prejdeš rýchlejšie v KE ako v BA #2019). Ak chceš toto spochybníť, tak odporúčam odskok na druhý stupeň ZŠ, kde sa preberá aritmetický priemer.
Tvoj "fakt" (alias pocit, resp.dojem), že " V BA spravi elektricka 2 zastavky co v KE spravi tramvaj 1", je v tomto ohľade úplne irelevantný. Minimálne kým ho nepodložíš nejakými objektívnymi číslami.
Niečo o autobuse TEDOM 123G: Karoséria pochádza z Talianskej firmy od ktorej prevzali licenciu.Pripravuje sa aj dvojdverova verzia pre prímestskú dopravu a 15 mertrova verzia mestského busu.Na svete sú už dva typy TEDOM 123..Majú sa vyrábať aj dieslove busy ale prevažne plynové.Informačný sistem vonkajší je od firmy BUSE a vnútorný od firmy MIKROELEKTRONIKA.Tlačidla s označením STOP sú na každom stĺpiku okna.Dopitove otváranie dverí to zatiaľ nemá vôbec.Niektoré sedadla sú dosť vysoko a natlačene na seba.(väčší človek tam nohy nestrčí) Štyri odklapacie sedadla nájdete aj v kočíkovom priestore.Ľudia sa dosť sťažovali aj na tvrdosť sedadiel,malý pravdu... ale na tom nezáleží lebo je cela kopa firiem ktorá vyrába sedadla.Ten sivý hranatý kryt na streche čo zakrýva plynové nádrže je len dočasný,nahradí ho kryt v tvare slzy. Otázky prijmam... možno som na niečo zabudol.
Nechapes to co ti chem povedat ja, ja ti neberiem to co vravis ty, ja sa vyjadrujem vzdy o rychlostiach vozidiel, nie prepravnej rychlosti. Podla tvojej teorie je to spravne, ale fakt je iny.
A este jedna vec. DP zamyslal nad skratenim prestavok na konecnych s tym, ze by sa robili prejazdy medzi linkami. Napr. prichodzia dvojka na Lokomotivu by sa precislovala na stvorku (sla by do barce, odtial spat a znova na L2) a podobne. Zamyslali sa sa aj skratit prestavku na L9 z ~ polhodiny na ~ 10 min. Len neviem aku linku by L9 potom robila.
Tak porovnajme... (ad #2067). Z uvedeného vyplýva, že električkové zastávky v BA sú priemerne len o 21 metrov "hustejšie", než košické. Porovnávam pritom porovnateľné a teda mestské linky s mestskými. Zastávkami to určite nebude, takže do úvahy prichádzajú skôr iné faktory.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Isidor
Tvoj "fakt" (alias pocit, resp.dojem), že " V BA spravi elektricka 2 zastavky co v KE spravi tramvaj 1", je v tomto ohľade úplne irelevantný. Minimálne kým ho nepodložíš nejakými objektívnymi číslami.