Jazdila tá mikulášska KT 537 ? asi hej, keď reklama bola vyvesená.. no niesu žiadne foto z tej akcie? Tuším že sa našiel niekto kto urobil pár záberov.. Ináč tá myšlienka Mikulášskej električky ako začala v BA jazdiť sa mi zdá oveľa lepšia.. je to síce len solo voz T2, ale predsa, vyzdobená "vianočne", s hrajucimi koledami vo vnútri , osloví viac cestujúcich ak jazdiť denne bude, aj ked len v hodinových intervaloch.. Podľa mňa navodí tu atmosféru až do vianoc u cestujúcich viac.. Niečo podobné by sa dalo aj u nás zaviesť - ak by sa chcelo.. Samozrejme na naše podmienky (trasa, interval, atd..)
Vlaky v meste – z Prešova cez Nám. MM dakde do Humenného, resp. z Ťahanoviec do Čiernej nad Tisou – v intervale 1 Schwarz v špičke a 2 Schwarze v sedle – moderné zúročenie dedičstva našich starých otcov, t. j. rovnakého rozchodu 1435 mm u tratí DPMK a ŽSR ?
9. decembra 1972 pravdepodobne došlo „len“ ku zastaveniu premávky na tejto trati – t. j. zrušili premávku linky R2.
Videl som totiž starý záber, na ktorom sa ešte nachádza teleso bývalého mosta cez náhon aj s koľajami. Koryto už ale na obrázku nie je. Koryto bývalého náhonu je vyrovnané, takže že ide o bývalý most, napovedajú len zábradlia. Na teleso most bol zákaz vjazdu, „dočasne“ sa to obchádzalo takým „esíčkom“ (až do roku 1982, keď – opäť „dočasne“ – postavili súčasný pseudokruháč). Z bývalého trolejového vedenia vidieť na obrázku už len nejaké zvyšky v podobe starých elektrických stĺpov, ktoré boli neskôr nahradené klasickými žlto-modrými stĺpami VO (sú tam dodnes ti isté).
Tá likvidácia mala dve fáze. V prvej sa zrušilo trakčné vedenie, ale ešte ostalo kolajové prepojenie až na predávacie kolaje ČSD. A to sa aj využívalo ,traťou sa vozili električky na Stromovu a nakladali na vagony do GO. Predávacie kolajište ešte stále fungovalo. Vozy boli preťahované autom (V3S) - poznáme aj dnes z akcií na Hlavnej. Samotná trať bola zrušená až po prestavbe križovatky a zrušení povodného mostu cez náhon.
Čo sa teda udialo 9.12.72 ?
Historické okienko:
pred 40 rokmi – dňa 9. 12. 1972 – sa začala likvidácia električkovej trate od Námestia Maratónu mieru po triangel v križovatke Stromovej ulice, Bencúrovej ulice a Masarykovej ulice.
Nič nové sa zatiaľ neudialo, keď budeme vedieť niečo nové, určite sa to objaví tu na fóre alebo na webe. ? To, čo doteraz vieme tu už niekoľkokrát odznelo...
tak ako viete nieco nove ohladom IDS-vymena kolajnic ,dobudovavanie novych tras briciek smer NMM az furca, tahanovce a pod zacalo sa uz s nejakymi pracami?resp kedy je v plane realizacia IDS z eurofondov OP Doprava? zatial co som mohol vidiet akurat len pomimo tejto temy prerabaju zel stanicu a mestsky park..
Prepravný poriadok: Zrakovo postihnutá osoba má právo na prepravu s vodiacim psom označeným pre tento účel postrojom bielej farby s červeným krížom alebo bezpečnostnými oranžovými pruhmi.
Pokiaľ nie je pes vodiaci (alebo asistenčný), podlieha normálnemu plateniu prepravného.
V prepravnom poriadku sa nepíše nič o bezplatnej preprave psa, pokiaľ nemá špeciálny výcvik. Čiže sadzba ako pre batožinu - hodinový lístok za 55 centov. Ale skúste napísať ešte na dpmk@dpmk.sk , ako by to oni posudzovali. Na maily zvyknú odpovedať celkom rýchlo.
Ahoj, prepačte, že ruším vaše debaty, ale mám problém a nenachádzam odpovede.
Som občan s ŤZP takže mám dopravu v MHD Košice zadarmo, za čo úprimne DPMK ďakujem ? Mám psa (nie vodiaceho) a neviem sa dopátrať, či zaňho musím platiť v dopravnom prostriedku a koľko, alebo či sa "zadarmo" vzťahuje aj naňho. Dopravný poriadok v trolejbuse je písaný takým drobným písmom, že ho neprečítam. Vopred pekne ďakujem za odpoveď a prajem pekný deň ?
urobiť zastávky na Americkej triede v takých polohách, ako sú momentálne naplánované, je zvrhlosť. Zase len pribudne zastávková turistika pre tých, čo sa budú chcieť vyviezť do hornej časti sídliska.
Ten update o vodicoch s najazdenymi 1 mil km je sice pekny, ale ked je to o nich tak preco maju zamazane ksichty? Fotit transparent na autobuse a vodica zamaskovat je udel teda... ?
Trasovanie trate MMM–Ťahanovce stále platí. Niekedy v polovici t. r. došlo k definitívnemu rozhodnutiu neťahať trať po Alvinczyho, ale napojiť ju na trať ŽSR z Masarykovej.
V priestore Terminálu Sever vraj ešte nie je doriešená zastávková turistika – teda ani tak nie z trate na Ťahanovce, ako zo samotného terminálu (smer Kysak).
Takisto nie je vyriešená finálna podoba konečnej na Madridskej (doteraz preferovaná úvrať DPMK veľmi nevyhovuje). Zo strany DPMK vraj boli vyvinuté snahy o posunutie električky aspoň trochu do sídliska predĺžením trate po Austrálskej triede niekde po Viedenskú. Tiež boli snahy zmeniť umiestnenie zastávok tak, aby jedna pribudla – t. j. namiesto zastávok Metro (križovatka Americká trieda×Ázijská trieda), Americká (Budapeštianska), Obchodné centrum (pri križovatke Americká trieda׎eliarska) a Madridská by boli zastávky Metro, Americká/Budapeštianska, Bruselská, Aténska (Nadchod) a Madridská.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
soltera
Som občan s ŤZP takže mám dopravu v MHD Košice zadarmo, za čo úprimne DPMK ďakujem ? Mám psa (nie vodiaceho) a neviem sa dopátrať, či zaňho musím platiť v dopravnom prostriedku a koľko, alebo či sa "zadarmo" vzťahuje aj naňho. Dopravný poriadok v trolejbuse je písaný takým drobným písmom, že ho neprečítam. Vopred pekne ďakujem za odpoveď a prajem pekný deň ?