Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: 810zssk #67156:
Zúfalú éru socialistického cestovania som zažil,natrieskané spoje a ďalší folklór.Bola to doslova hromadná doprava.V direktívne plánovanom hospodárstve ťažko flexibilne reagovať na okamžité potreby,priemysel zahltený exportom hlavne do ZSSR nestíhal dodávať dostatok moderných vozidiel,linkové vedenia to neriešim vôbec...A pokiaľ by vtedy mohol mať auto skoro každý,tak by to asi vyzeralo ako dnes alebo horšie.
MHD ako socka,to nieje len problém Slovenska,u našich bratov Čechov je to ponímané dtto.Aj keď to považujem za relatívne.Často je motiváciou jazdiť autom len lenivosť,pohodlnosť a ukázať,že na to mám.Osobne mám skúsenosť s jazdením autom do USS.Po cca dvoch mesiacoch sme to opustili,v podstate žiadna zásadná výhoda z toho neplynula. ?
Reakcia na: Tatranka #67155:
No tak ked si porovnam MHD v zapadnom Nemecku a vo vychodnom bloku (v tom case) tak je jasne kto vyhrava. Za sociku tie dopravne systemy boli tragicke, nezvladali napor cestujucich, boli nekomfortne a drzalo ich iba to ze auta boli nedostupny dovod dopravy. Prave to je dovod preco v momente ked si ludia mohli auto dovolit do neho presadli a preco je dnes MHD na Slovensku socka.
Reakcia na: KVKV #67154:
Bohužiaľ je to tak!Električkové prevádzky v USA sa hromadne likvidovali a nezachránili to ani pokrokové vozy PCC...Ropa tiekla prúdom.
Východný blok, aj vzhľadom na svoje vlastné ekonomické problémy, naopak MHD preferoval.Vlastniť auto bolo buď nemožné alebo prepych,cestná infraštruktúra zúfalá,potreba prepravovať tisíce ľudí do zamestnania...O rozvoji nejakej rozsiahlejšej súkromnej motorizácie u nás sa dá hovoriť až v 70.tych rokoch/rozbehla to Škoda 100/.To ,čo sa tu deje dnes je v podstate primitívna forma kapitalizmu rokov 30.tych minulého storočia,tvrdý individualizmus,rabovanie verejného sektora,mafie v bielych golieroch....A k tomu ešte určitá forma východného naturelu ?
Reakcia na: Sheep221 #67152:
Amerika mala pred vojnou najrozvinutejšie a najdokonalejšie systémy mhd na svete. Naftovej lobby sa po vojne podarilo prakticky až na malé výnimky zlikvidovať el.trakciu a postupne aj vyhovujúci systém mhd. Dokonca ani v mestách, kde bol ako tak zachovaný systém mhd, nemože sa dnes kvalitou rovnať európe. V menšich mestách do pol miliona obyv. sa väčšinou o žiadnom systéme mhd ani nedá hovoriť. Riedka sieť, dlhé intervaly.
Naftovej lobby sa podarilo tiež do značnej miery obmedziť alebo zlikvidovať ed aj v Európe. (Velká Británia - takmer dokonale, Záp.Berlin-dokonale, Paríž - dokonale...atd.)
Reakcia na: tbus #67146:
môže to byť v tom, no aj keby bol cieľ vzdialenejší od zastávky, 4 minúty (13 - 9 = 4) sú viac než dosť na presun, takže voľačo tu nehraje s tými časmi.
Navyše: "Cyklista Rado bol taký rýchly, že ho dispečer DPMK privítal v cieli otázkou, či išiel po chodníku naozaj podľa predpisov, teda rýchlosťou chodca." – 3 km za 8 minút; teda asi ťažko.
A posledná veta článku ma ozaj pobavila.
Sem tam si myslim ze General Motors lobuje aj u nas proti elektrifikovanej trakcii, doposial chcu trolejbusy zrusit defakto "len tak".
Reakcia na: veteran #67150:
Ta ňééééé...Aj tak nalepší je autobus od 1.Oštiepkovej Ltd.,jazdí na drevoplyn ?
Reakcia na: Tatranka #67148:
Да товарищи... Зачем буквы, все ясно! ?

No a k nášmu obľúbenému diskutérovi: Ja som čakal, že tam ešte doplní niečo v zmysle, že hyperekologický CNGbus od J&T by to zvládol oveľa rýchlejšie.
Reakcia na: Dimi #67147:
Hehe.Diskusný dement z Korzára sa ráno zobudil,prerušovane vymočil a vypotil toto....

JASNÝ DôKAZ
Jasným dôkazom toho, že trolejbusy su v KE prežitkom, pomalým slimákom a prestárlym materiálom j, že mu trvala cesta 2x viac ako cyklistovi - no eletričky, trolejbusy a korčule sú nám Košičanom blízke. Pošlime troleje do zberu!
Reagovať | konecne_nova_mhd_2012

? ? ?

Prešiel som všetky jeho príspevky,veľmi "zaujímavé" čítanie ?
Reakcia na: Dimi #67147:
Vsjo jasno! ?
Reakcia na: TA #67145:
To bude asi tým, že sa do toho rátal aj peší presun. Preto bol riadne znevýhodnený aj trolejbus, ktorý má zastávky na oboch koncoch trasy najďalej.
Reakcia na: Isidor #67134:
sú tie čísla vôbec dôveryhodné? Ako môže jazda preferovanej električky trvať 13 minút, ak špičková jazdná doba podľa CP je 9 minút?
Reakcia na: Sheep221 #67143:
ved aj pokracuje...
dokym to je odrocene, mala by peticia pokracovat, cim viac casu tym aj viac podpisov
Reakcia na: Yogi616 #67140:
Akurat ze zilinsky system je nieco uplne ine ako som myslel. Platnost listka by sa nemala stanovovat poctom zastavok.
Reakcia na: Yogi616 #67140:
Prečítaj si diskusiu poriadne, už to tu niekto spomínal. ?
Reakcia na: 810zssk #67122:
Prečo Rakúsko, Nemecko? Pozri sa na Žilinu, tam máš do 5 zastávok 1. pásmo a od 6 vyššie je už 2. pásmo. A na CP máš vyznačené aktuálnu zastávku a pokiaľ ti ten lístok na prvé pásmo platí.
Reakcia na: romeo #67138:
Vieščo tak je tu písane že na L2 budú v sobotu 604, 612, 613 takže asi len tak bez CP bude pramávať ale ak budeš chcieť tak to nájdeš. 🙂
Nevie niekto či su niekde zverejnene odchody cassovie v sobotu zo staničného námestia? potreboval by som niekedy dopoludnia zistiť ako pôjde

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.