3-krát môžeš hádať, odkiaľ som vzal vzdialenosť. Tento problém však nie je o tom, ktorá MČ je najďalej. Pretože aj keby bola Krásna 15 km od centra, tak je z hľadiska princípu prestupnej tarify "bližšie".
Musím ta poopraviť trochu - nebol som ja ten prvý čo označil nejakú MČ ako "dedinu kilometre vzdialenú na konci mesta" Ja som sa len "zastal" Krásnej, a vymenoval som pár iných MČ ktoré sa mi zdali ďalej, alebo aspoň porovnateľné vzdialene od centra tak ako Krásna. Takže nie ja mám zvláštny meter, to musíš napísať niekomu inému
A k tým tvojím km. Nemeral som ich vzdialenosti v km (neviem ani ako si k tým km prišiel ty), ale nieje to podstatné. Jasné je že 0,5 km nieje rozhodujúcich - aj tak je to "na diskusiu" odkial pokial presne by sa to meralo (prvá zastávka, hranica obce, stred obce atd.) No je to ale nepodstatné, len som reagoval na príspevok od " 5 " Takže O.K, a dík za porozumenie ?
Oprava tychto nasich srotov by stala viac ako kupa noveho vozoveho parku, kedze vymenit by si musel zrejme vacsinu voza.
Dnes som si skusil jazdu tak, ako si ju predstavujem. Viem kedy odchadza 25ka z polova, prisiel som na zastavku hned som nastupil do voza. Na razcesti som nepozeral kedy ide elekticka prisiel som na nastupistie a cakal. Elektricka prisla do 2 minut. Na VAUSS som vybavil co som potreboval a ked som isiel na nastupisite vidim, ako ide elektricka, no a co? pojde dalsia, ziadne behanie, ziaden stres. Ked som prisiel na nastupistie zistil som, ze ide dokonca aj RA1 rovno do Polova.
Takto si predstavujem cestovanie na urovni, ziadne ze "nedobiehajte, planujte" ale "nedobiehajte, o chvylu ide dalsi spoj" nanestastie v KE sa to da len v rannej spicke alebo potom v spickach do USS.
K stavu rychlodrahy: nejazdim nou casto, takze aby som tu nepisal somariny trochu som sa nou presiel. Na velkej casti drahy je 60tka, na vyhybkach je 20. Pochybujem ze 60 elektricka vobec sla, uz pri tej malej rychlosti to slo ako na kolotoci. Este ma zarazila jedna zrejme len slovenska vec, a to su typci s kosackami uprostred rychlodrahy v USS spicke. ?
Keby sme investovali do udrzby vozidiel a trati, neviem preco by T6tka nemohla ist aj 100vkou.
To ze veci rezonuju neznamena ze su malo v ykonne, znamena to ze su v zlom stave.
Aj ked sa tak oficialne nikdy nejazdilo, po dodani T6tiek sa s nimi lamali rychlostne rekordy, takze neverim ze by to neslo aj teraz, keby dali vsetko opravit samozrejme.
Tak to ťažko, bežne max. 65 km/h a aj to sa už všetko trasie a podlaha rezonuje od prevodoviek, ktoré majú vôľu vyskočiť do poľa nehovoriac o tom, že vodič v tej chvíli na hupákoch skáče ako jojo a musí miestami spomaliť na 50 km/h.
nie je. Uviedol som to vzhľadom k tomu, že "Krásna nieje kilometre vzdialená dedina", ale "Kilometre vzdialenou dedinou na konci mesta by som skôr nazval napríklad Kavečany". Potom máš zvláštny meter, keďže obe časti sú rovnako ďaleko. Šacu som vynechal, na to je viacero dôvodov, okrem iných Ti ich už tu rozpísal 5.
priamo len kvôli Krásnej by znamenalo neušetrenie vôbec ničoho, keďže žiadna priamejšia trasa neexistuje. Presmerovaním z Jantárovej na Južnú triedu ušetríš približne 100 m, a to som to asi aj prehnal.
Trochu si to veľmi zovšeobecnil, alebo si zabudol na zastávky Motorest Krásna, Minská, Vyšný dvor a Staroslovanská...
Každopádne, ak by v Krásnej existoval cestný most Opátska - Golianova ul. a oficiálne spojila Smutná s Polesnou ul. dalo by sa všetky krasnianske linky spojiť do jednej s trasou:
Važecká - Golianova - Pri Hornáde - Lackova - Motorest Krásna - Minská - Vyšný dvor - Staroslovanská - Pri Teleku - Staroslovanská - Žiacka - Krásna - Golianova - Važecká.
28 má s 13 a 52 spoločné všetky zastávky okrem ich konečnej. Pár minút chôdze navyše. A povedal by som, že dokonca menej, ako keď sa potrebuješ cez víkend dostať k Obchodnej akadémii.
Nútená zachádzka to bude pre cestujúceho, nie pre autobus. Tak si predstav denno-denné cestovanie zo Šace do mesta cez USS - s prestupom, zachádzkou a ešte aj pomalšie... to už je len bonus. Valcovne sú lepší nápad z pohľadu cestujúceho, len čo potom s L26...
Krásna je iné, lebo:
- uzol Važecká je priamo v trase do centra, teda žiadne zachádzky a kilometre navyše,
- prestup môže byť na hrane len s malými stavebnými úpravami, nadväznosť a vyčkávanie spojov nie je otázka financií, ale riadenia, CP a interných predpisov a procesov,
- v špičke je na Slaneckej električka rýchlejšia, lebo nestojí v zápchach.
Chápem, že L28 vznikla kvôli obsluhe nových, vzdialenejších kútov Krásnej, ale nebol žiadny dôvod na celkové zvyšovanie ponúkaných kapacít pre Krásnu ako celok, preto sa malo okamžite s jej zavedením škrtať v CP L52, 13. Keď už vymetať celú dedinu, tak na úkor niečoho. Tam úplne zbytočne plytváme vozkm, ktoré inde v meste chýbajú.
V pripade pekneho prestupneho uzla by to problem byt nemusel. Ako skvalitnenie a kompenzaciu za prestup by ludia mohli mat husty interval a omnoho viac NP vozov.
A 28 je chory napad. Uplne by stacilo, keby sa tie vozkm stiahli z 13tky, 13tka by sa pretiahla na Telek a skratila napr po Zel. stanicu alebo NO
Nejednalo by sa o nútenú zachádzku nejakého spoja - kedže linka 26 má takú trasu na VA.
A ak píšeš o atraktívnosti MHD, tak si myslíš, že ak by si súčasné "pohodlie" cestujúcich z krásnej odviesť sa priamo do mesta - nahradil povinným prestupom na važeckej - tak by to pomohlo atraktívnosti MHD ? Tiež nie.. A ešte jeden detail - linka 28 "vznikla" kôli tomu, že obsluhuje inú časť Krásnej ako spomínané linky 13, 52, takže jazdí trochu po inej trase v krásnej ako tie dve, asi preto sa to neškrtlo..
Bol mestsky parlament mladych a ako navrh som dal postavit terminal sever, dokonca som nasiel aj peniaze. A vramci toho, mi napadlo, ze podobnym sposobom sa da postavit aj terminal saca a poslat elektricky THC-Saca s hustym intervalom. A FLIRT stoji cca 850 000€ co je za 4vagonovu supravu s 120kmh dobra cena (vid nase vario) a tym by sa dala pekne vyriesit dopravna situacia v meste.
Velmi sa priklanam k tomu čo si teraz napísal Presne tak, je veľmi ťažko konkurovať elektrickou, ktorá ide maximálne 65 popri autobusoch, ktoré sa hranu aj 90. Ale to tá trať na Tahanovce bude skôr ako rekonštrukcia rychlodrahy. ?
Pokial sa na rychlodrahe bude jazdit tak ako teraz, nikdy nebude dobra konkurencia k autobusu. Chelo by to koplet rekonstrukciu na aspon 80kmh a stroje ktore to dokazu aj vyuzit
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
ITSManík