Je to tak - no je to na zváženie ak víjde trolejbus z VP, alebo aj z GO a už má papierové číslo, lebo do neho zateká ? .... Zaujímavé , že len u nás v KE pri tom "veľkom" počte trolejbusov je ten problém, asi u nás veľmi veľa a často prší.. Viacej ako inde v SR alebo v ČR.. ?
Ono je to trochu na polemizovanie... Napriklad firma DigiTV, doteraz pouzivala karty NagraVision. Tie karty pre rokmi niekto hackol. Darmo vyrobca kodu nagra prezentoval svoj vyrobok s tym, ze je to neprelomitelne. Vyvoj softveru ide dopredu, s nim aj hackeri a hackersky softver. Cokolvek naprogramujes, casom niekto dokaze prelomit. A tak DigiTv presla na system kodovania NagraVision II. Par rokov to bolo ok, potom to zas niekto prelomil. Takze ak mas system stary 6 (slovom sest ) rokov, je viac ako jasne, ze to niekto sundal. To je proste digitalny svet. Preco sme presli z papierovych listkov na digitalne? Pri papierovych sa tiez vravelo, ze sa nedaju prelomit, ze to proste nikto neoblafne. Sam vies, ze to tak nebolo a aj preto to DPMK "upgradoval" na digi system EMTest. Napriklad taka televizia Skylink, takisto mala kodovanie tusim Cryptoworks a zistili, ze hackeri boli opat dobri a vypatrali kodovaci kluc. Hoci sa sice telka sledovat neda, technicke priciny nebudem rozpisovat, ale Cryptoworks bol prelomeny a Skylink ohlasila zmenu kariet na kodovanie Irdeto. Tak sa necudujme, ze zastaralu technologiu treba upravit. A bude to treba upravovat a upravovat vzdy a stale. Zijeme v digitalnej dobe..
Ja si myslím, že je to druhá možnosť, 6 rokov je už dosť dlhý čas na to, aby sa vývoj týchto zariadení posunul natoľko, že palubáky z roku 2006 sú už zastaralé. Takisto sa menili všetky palubáky aj v SADkách pred pár rokmi.
1. pohľad: zákazník opätovne platí dodávateľovi – za to, že mu pred rokmi predal nekvalitný produkt s dierou, ktorú niekto medzičasom odhalil.
2. pohľad: zákazník chce využívať kúpený produkt na vyššej úrovni s novou funkcionalitou, ktorú dodávateľ medzičasom vytvoril.
Ktorý pohľad je správny?
Zaujímalo by ma, či zmluva medzi Emtrestom a ich odberateľmi obsahuje nejaké ustanovenia ktoré sa týkajú prelomenia ochrany ich systému a nabúrania sa do neho treťou stranou. Podľa tohto najskôr nie, teda zákazník, poraď si sám alebo zaplať znovu.
Citujem z VO:
„Z dôvodu, že technológia používaná v súčasných bezkontaktných čipových kartách typu Mirafe Standard bola prelomená a znamená bezpečnostné riziko, DPMK a.s. v záujme zachovania vysokej bezpečnosti osobných údajov verejnosti uložených na čipoch v požívaných kartách prechádza na nový typ karty Mirafe Desfire, čo si vyžaduje vyššie uvedený upgrade systému. Spoluprácu koordinujeme s ostatnými vydavateľmi kariet (školy, zamestnávatelia, iné dopravné spoločnosti a pod.) tak, aby prechod bol spoločný a zachovala sa tým akceptácia kariet. Upgrade systému zároveň zabezpečí aj vyššiu kvalitu poskytovaných služieb, nakoľko nové softvérové a hardvérové vybavenie nasadené v súvislosti s touto zmenou prináša aj väčšiu rýchlosť procesov a uchovávanie väčšieho objemu dát v palubných počítačoch. Upgradovaný systém dokáže zabezpečiť aj sledovanie polohy vozidla, čo sa dá využiť pri skvalitňovaní nami poskytovaných služieb.“
Nuz, pani, trosku tu urobim OFF topic.. Ale v kazdom pripade zhanam co najviac fotografii interieru a exterieru nasej kosickej elektricky KVKV 1. Dovody nebudem popisovat, mozno neskor, no potrebujem fotodokumentaciu.
Zaujemcovia, prosim posielajte foto na hsmdke@gmail.com
Historické okienko: presne pred 70 rokmi – dňa 6. 7. 1942 – bola zriadená električková linka k tehelni na Moldavskej ulici. Od dnes sa teda na linke 6 cestuje zadarmo, keďže dovŕšila na to potrebný vek. Všetko najlepšie!
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Rudyke902