V piatok popoludní videná ŠL 5505 na obratisku na Važeckej na jazere, hodnú chvíľu tam aj stála - chcem sa opýtať teda, šlo o nejakú akciu, alebo "len tak" sa prešla, pretočiť motor? ?
Košické sídliská boli postavené veľkoryso, čo sa o súčasných stavbách povedať nedá. Vezmime si takú Triedu SNP. Bola postavená v roku 1961 ako štvorprúdová (!). Dodnes zvláda dopravu, ktorá je mnohonásobne vyššia.
Alebo taká Južná trieda. Tá sa rozšírila v prvej polovici 80. rokov (dovtedy bola len dvojprúdová), opäť s myslením na budúcnosť.
Komenského ulica je podobný príklad. Ulica bola rozšírená na štvorprúdovku začiatkom 60. rokov, hoci ju v tom čase v podstate ani nebolo treba.
Čo sa týka parkovísk. Prvé sídliská boli v tomto ohľade podvýživené (ukážkový príklad je Mlynský náhon, kde boli len dodatočne vybudované garážové boxy). Počítalo sa so sovietskou teóriou, že ľuďom budú autá zbytočné, pretože tu bude komunizmus (všetko zadarmo) a teda sa bude dať ľahko prepravovať hromadnou dopravou alebo taxíkmi.
Z tohto nezmyslu sa však rýchlo vytriezvelo a neskoršie sídliská (Furča, Jazero atď.) už majú podstatne viac parkovacích miest, vrátane garážových boxov. Počet parkovacích miest mnohokrát prevyšoval nároky doby. Sám si pamätám zo začiatku 90. rokov (a to nie je až tak dávno), ako pod mojim blokom na Ťahanovciach na parkovisku pre 15 áut stáli všehovšudy "až" dve stodvadsiatky. Avšak pri projektovaní sídlisk pred rokom 1989 ani len nemohli tušiť, že o 30 rokov tu budú súkromné firmy, služobné autá a vo všeobecnosti autá dostupné pre väčšinu ľudí...
Mám dojem, že vtedy sa problémom predchádzalo (resp. o to aspoň bola viditeľná snaha), dnes sa problémy len hasia a plátajú - a aj to len tie najvypuklejšie a na zvyšok sa kašle. Napr. Slanecká. Miesto toho, aby už existoval konkrétny projekt na riadnu štvorprúdovku, plánujú sa len rôzne "premaľovávania" na 2+1. To považujem len za odďaľovanie problému (ten nás raz aj tak dobehne - vtedy už ale bude neskoro). A medzitým v Krásnej budujú dom za domom a ku tým domom pribúdajú ďalšie a ďalšie autá...
Podobné veci sa dajú očakávať aj v súvislosti s Heringešom a podvýživeným podjazdom na Palackého. Košice potrebujú ďalší kapacitný vstup do širšieho centra (či už Masarykova-Prešovská alebo Opátske-Jantárová). No ale plánuje sa také niečo? V podstate nie (ak nerátame čmáranie čiar po územnom pláne). Však čo, ešte to nie je také zlé. Ale o 5 či 10 rokov môže byť a bude sa opäť len narýchlo hasiť požiar ?
V dobe ked sa projektovalo sa myslelo na vsetko, parkovacich miest je na papieri dost, len tie parkovacie domy na sidliskach, ktore sa planovali na riesenie problemu, nikto nikdy nepostavil. Aj cesty su dost siroke. Osobne si myslim, ze doprava v KE je este velmi plynula. Jedine co mi robi nervy su semafory, cervena vlna pre spoje MHD (cervena za kazdou zastavkou), semafory zapnute aj v nedelu rano, semafory na presovskej a opatskom...
Je pravdou ze v dobe ked boli tieto cesty a sidliska projektovane sa automobilizmus nerozvijal tak prekotne ako v sucasnosti. Za zmienku stoji aj to ze tie desiatky tisic aut sem nespadli z neba za jeden den a magistrat mal velmi vela casu nato aby situaciu riesil.
Súhlasím ,myslel som to tak aby ľudia častejšie cestovali v rámci mesta ED ako individuálnou dopravou. Nie ich k tomu donútiť ,ale aby bola pre nich MHD taká atraktívna ,aby oni sami chceli ňou cestovať...
Na druhej strane kedysi nebolo toľko áut a väčšina musela cestovať do práce MHD. Dnes má skoro každá rodina aspon dve autá.
"Obľúbené bolo upchávanie lístkami, ale napr. aj žuvačkami."
--->>> trápnejšie prirovnanie sa snáď ani nedá vymyslieť – porovnať úmyselné znefunkčnenie označovača zvonku s jeho vlastnou vnútornou nefunkčnosťou
"Kontrola cestovných lístkov však musí brať do úvahy aktuálnu situáciu - teda ak z dôvodu veľkého množstva ľudí nie je možné prejsť k inému zariadeniu, nie je možné ani udeliť sankciu."
--->>> ak to je ozaj pravda, prečo sa to bojí DPMK uviesť aj do prepravného poriadku?
Nastavenie preferencie elektrickam ale vytvaranie zdrzani autobusom alebo trolejbusom spravne nie je. Navyse nemozes vsetkych ludi prinutit cestovat elektrickami, kedze nie vsade v meste elektricky aj jazdia. Nemozes len tak ignorovat mestske casti ktore su obsluhovane len autobusmi.
V tomto meste doprava vseobecne je velmi problematicka, mame uzke cesty do ktorych vojde malo aut, nehovoriac o nemoznosti vytvorenia bus pruhov, elektricky maju prilis vela krizovatiek a semaforov a tak dal.
Možno to chce "čerstvý vzduch" do DPMK ,alebo "čerstvých ľudí" do DPMK , nie takých ,čo majú skostnatené názory na fungovanie DP a finančné záujmy (štvrťročné odmeny ,polročné odmeny ,koncoročné....). Zatraktívniť mhd ako takú. Mali by sme sa posunúť o 20 rokov dopredu a nie stáť a pozerať sa na iné štáty ,ako im mhd perfektne funguje... ?
Veď ja súhlasím, ja tú preferenciu ED kvitujem a poukazoval som na to, že je žalostne málo takých križovatiek, kde to funguje (aj keď je križovatka už tým "vybavená)... Takýmto tempom ako u nás (že sa do toho DP nehrnie), tak fakt máme čo dohánať aj v tomto za ostatnými mestami nielen za BA , ale aj v rámci bývalej ČSSR ... ?
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Rudyke902