Na starej L30, ktorá bola zrušená v decembri 1998, od nepamäti klbáky boli. V rokoch 1998 - 2000 táto linka neexistovala a v jeseni 2000 bola zriadená na novej trase Darg. hrdinov, Exnárova - Juh, hala Cassosport. Na novozriadenú linku boli nasadené sólo Karosy. Vydržali však veľmi veľmi krátko, pretože došlo k nasadeniu prvých SU15 (3501-3504) do premávky. Zároveň sa poradia, kde nebol Solaris začali vykrývať kĺbovými vozidlami. Aspoň tak si to pamätám ja.
Re #6537 martinpa: Aké nákresy? Veď stále diskutujeme o nákrese, na ktorý si tu odkaz hodil Ty sám.
No samozrejme ze je lepsie mat pravidelnejsie rozmiestnene dvere. Ved sa na ten nakres pozri, medzi 2. a 3. dverami je dvakrat taka vzdialenost, ako medzi lubovolnymi inymi susediacimi dverami.
So Sarkom sa bavíme o vhodnom umiestnení tretích dverí. Na Tebou spomínanej stránke je nákres verzie autobusu SU18, ktorý má za kĺbom ešte 6 (2x3) sedadiel a až tak idú tretie dvere. SU18 je k dispozícii aj vo verzii, kedy hneď za kĺbom idú tretie dvere a až potom sedadlá (čiže normálne ako City bus 18M, Karosa B 961, Karosa B 741, Ikarus 280, Ikarus 435, Škoda 15 Tr atď.) A so Sarkom sa bavíme o tom, či je takéto usporiadanie dverí a sedadiel (ako zobrazuje nákres na dpo.cz) vhodné aj do Košíc. Ja tvrdím, že nie. A som presvedčený, že keby došlo k nákupu SU18 v Košiciach, celkom logicky by si vybrali "normálnu" verziu s dverami hneď za kĺbom.
pozri si stránku www.dpo.cz klikni na logo solarisu a potom v hornom menu S18 a klikni na nakres vozidla. Tam uvidis, že sice ma 4 dvere. Tak ma sedadla oproti sebe.
Myslím si to preto, lebo tretie dvere hneď za kĺbom sú:
1. v československých pomeroch viac obvyklé a časom overené
2. jednoznačne výhodnejšie z hľadiska rozvnomernosti rozmiestňovania cestujúcich vo vozidle (nie je taká veľká vzdialenosť medzi druhými a tretími dverami).
Prečo si to myslíš? Aký je rozdiel medzi tým, ak sú dvere hneď za kĺbom a ak sú posunuté o jedno okno? A napokon, ak by neboli sedačky hneď za kĺbom, boli by v súvislej rade medzi 3. a 4. dverami.
A mne to pred tým išlo. Skús kliknúť na www.mestskadoprava.sk, vyhľadaj si v odkazoch, myslím 4 odkaz (Dnešní aktualizace přináší fotky z neděle 29.8.2004 z druhého dňa oslav 110 let MHD).
__________________________________________________
Boli na obrázku ostravské električky T3.M (1301)+ VV60L (301) počas osláv 110 rokov DPO.
Sedadlá na pravej strane medzi kĺbom a tretími dverami je zbytočné riešiť, pretože je vysoko pravdepodobné, že slovenský DP by si objednal SU18 s tretími dverami hneď za kĺbom - t.j. neboli by tam sedačky žiadne.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
LUK