Zaujímavé námety.K prvému bodu asi toľko,že dnes si to neviem predstaviť,všetko sa tlačí na cesty aj prepravy na dlhé vzdialenosti/bohužiaľ/.NKD,tak ako sa robila v minulosti už vôbec nepripadá do úvahy,dnešné žel.vagóny by neboli prechodné na mestské trate/hmotnosť na nápravu,vzdial.otočných čapov podvozkov,celková dĺžka vozňov atď./Možno nejaké špeciálne vozidlá,ale to by sotva bolo dnes ekonomické.Tu budeme radi,keď udržíme prepravu osôb ako,tak nad vodou ?
Druhá otázka: teoreticky by to možné bolo, na "storočnici MHD" NV 3 jazdila/za "riadnikom" stál p.Dudáš/.Pokiaľ by bola snaha a technický stav voza dobrý,tak prečo nie. Furt lepšie,ako rozsypaná "historická" Cassovia. ?
Nikde to zakazane nie je, po kolajniciach moze jazdit hocijake kolajove vozidlo. Avsak nakladna elektrickova doprava pre potreby dnesneho kapitalistickeho sveta nema vyznam. Viem ze su systemy kde taketo linky jazdia, su ale velmi raritne.
Co sa tyka spanilej jazdy tak to uz mohli urobit pocas oslav 120 rokov MHD.
To vobec nie je pre nich problem, dostanu plat navyse(neviem ci nie 50 alebo 100%)+doprava je odost znizena, menej ludi, menej aut, redsie intervaly a vacsie prestavky. Myslim ze je to uplne v pohode, a aj tak sa prestriedaju na 2 sichty tak ako obycajne cize kazdy jeden clovek ktory musel v stedry den pracovat, mal este polku toho dna nato aby sa venoval sviatkovaniu. Je to natura tychto povolani, a bez nich by tato spolocnost nefungovala.
NKD bola zrusena z dovodu, ze blokovala osobnu a casom uz bola nerentabilna. Dokonca poslednych par rokov jazdila len v noci.
Pravdu povediac, neviem si predstavit NKD teraz, kedze uz ani nie su vlecky a vlastne uz ani tovarne ktore by to mohlo obsluhovat (mozno Juznu triedu a VSS)
Aj ked, myslienka je to zaujimava
Mal by som dve otázky k najnovšiemu historickému okienku.
Prvá by bola, že či je to nejako zákonom prikázané, že nemôže po mestských elektrických dráhach, na ktorých premáva osobná koľajová doprava, premávať nákladná doprava (no proste presne tak ako v minulosti), resp. ak by to bolo povolené, či by takúto dopravu bolo možné (ak by niekto chcel využiť takúto možnosť) prevádzkovať samozrejme s nejakými novými vozmi.
Druhá moja otázka by bola, či by sa nemohla práve z dôvodu tohto výročia vypraviť táto nákladná električka (pokiaľ mám správne informácie, tak #3, pretože je jediná prevádzkyschopná) napríklad na od DPMK po Staničné námestie, odtiaľ linka 2 a následne cez amfiteáter späť. Myslím, že by to bolo úžasné lákadlo pre všetkých záujemcov a priaznivcov električkovej dopravy v KE.
Samozrejme za podmienky, že by sa v tejto električke nikto nevozil ako cestujúci ?
A čo, že musia byť v robote? Za čo su plateni? To aj zachranar si povie, že nejde do roboty kvoli dajakemu sprostemu človeku ? ?
Pri takej robote s tym treba počitať alebo nech idu robiť dakde predavača kde budu cez sviatky doma.
smutné by bolo keby kvôli niekoľkým veriacim, ktorým sa nepáči kostol na ich sídlisku/dedine a musia sa trepať do Dómu sv. Alžbety, muselo byť v robote na Štedrý deň 10 vodičov naviac...nebyť niekoľkých skutočne pracujúcich ľudí aj počas tohto dňa, kľudne by som bola za to, aby na Štedrý večer bola kompletne odstavená doprava...ja osobne neuznávam zvoz na polnočné omše...ak už sa tam niekto trepať do mesta chce, tak nech si vezme taxík...a MMM by som s tým neporovnávala, je to denná premávka, obyčajný deň, doprava zabezpečená byť musí, a upravovať intervaly na nejaké polhodinovky na pol dňa je blbosť, ale to už sa tu rozoberalo, tak s tým zase nezačínaj...
K tým upraveným cestovným poriadkom počas štedrého dňa.. Je smutné že DP nenašiel pár korún na zabezpečenie dovozu a odvozu ludí z polnočnej omše z mesta. To fakt vypravenie po 1 spoji na každý smer na sídliska by boli obrovské náklady? Tak potom sa čudujem že na MMM premávaju všelijaké "vetvy" liniek, idú za sebou a prevážajú väčšinou vzduch , jazdia tak pol dňa a nikomu to nevadí - "hlavne že niečo niekam jazdí "- takto tu odznelo vtedy ak diskusia bola na tému doprava cez MMM..
No už ak sa nič nevypravilo, tak sa aspoň posunúť odchody mohli ináč, prispôsobiť trocha tie spoje aj potrebe ludí.. Príklad jazero : Linka 3 jazdila len do 18.00, posledný možný spoj ako sa dostať do mesta (na polnočnú omšu), linka 7 odchod 22.32 (trochu skoro) a po polnočnej omši linka N2 odchod z námesta o 1.03 (nemožné stihnúť), dalšia N2 odchod o 2.32.. Suma sumárum jazerčania ak chceli využiť služby DPMK akože prispôsobené k sviatkom - tak odchod z jazera hodinu a pol pred polnočnou a príchod domov najskôr o 3 tej ráno.. ?
Myslím že zvýšené náklady by neboli ak by sa napríklad spomenuté spoje vypravili a prispôsobili by sa potrebe cestujúcich..
Tiez som sa divil, ze ci minuly rok nebodaj nestacili klbove "nocaky" raz za hodinu po 18tej? Keby ze sa nejaky ten vykon dal presunut na posilnenie luxusnej nocnej 90-minutovky... TO by som asi vela chcel ?
Nestačím sa čudovať, prečo bežné linky na šedrý deň nekončia o 18:00 a ráno 25.12. stačilo dať začiatok spojov o 07:00... Ach jooo, magistrát má asi dostatok financiíí ?
Hahaha!!!Ešte raz,ja nie som Adam Tatranský,nenechajte sa mýliť nickom!Čo ak obľubujem Tatranky od Opavie? ?
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Sheep221
Co sa tyka spanilej jazdy tak to uz mohli urobit pocas oslav 120 rokov MHD.