Nemá niekto v elektronickej podobe knihu Košické autobusy - Adam Tatranský. Vo vedeckej knižnici je vypožičaná a potrebujem ju dosť nutne, poprípade inú literatúru okrem ohladom histórie DPMK. Košické kolaje už mám.
Dakujem
ako ... zdvoraznovat, ze pocas jazdy nemoze byt vodic aj za volantom a aj riesit situaciu vo vozidle nemusis. Ale ak nastane mimoriadna udalost a niekto z cestujucich je napadnuty tak by som ocakaval okamzite odstavenie vozidla na okraji vozovky a privolanie policie. A nie, ako som bol uz svedkom ist niekolko minut zastat na zastavke a ptm este chvilku z kabiny sledovat co sa vlastne deje Takato reakcia je priliz pomala !
Aj ked v pripade, kt. bol medializovany sa velmi nedivim, ze nastala takato situacia ... vodic trolejbusu je dost mimo reality zavrety vo svojej kabine
Ked autobus ide, nemoze opustit kabinu (logicky), ak zastavi a zabezpeci vozidlo, tak az vtedy moze. A to je ten problem, ze ludia sa mlatia pocas jazdy a vtedy nemoze zasiahnut, alebo len tak niekde v krizovatke alebo po ceste hocikde zastavit a riesit to...
k tomu ako sa vyjadrila hovorkyna DPMK ma napadaju 2 otazky:
1. Ak na zastavke, na kt. NIE je povinny nastup prednymi dverami nastupi do vozidla osoba, kt. ma byt v zmysle prepravneho poriadku vylucena z prepravy, ako ma vodic (zastupca prepravcu vo vozidle) vykonat vylucenie takejto osoby z vozidla ak nemoze opustit kabinu/svoje pracovisko ??
osobne by som povazoval za pracovisko vodica cele vozidlo
2. Preco spaja pomoc osobe, voci kt. je pachany trestny cin so statusom verejneho cinitela ?? Co ak sa v klbovom trolejbuse budu viezt 3 osoby a dvaja zautocia na jedneho ? Kto ma potom pomoct napadnutej osobe ak vodic nemoze opustit svoje pracovisko a nie je verejny cinitel ??
Lebo v DPMK už dlhodobo vládne jeden velký neporiadok. Všetci sú so všetkými kamaráti tak predsa nebudú navzájom na seba bonzovať. Systém zodpovednosti za vlastnú prácu je dosť nízky, takže je ťažko to vyžadovať po iných. Metoda a pokyn na odstránenie prípadných nedostatkov je "ta dajak to zrobce..." A pokial sa tam snaží niekto zaviesť "disciplínu a kázeň" tak v situáciach ,kde je to fakt len obyčajná buzerácia.
Také niečo v Prahe nie je ! Voz s nefunkčným topením je poruchový a nesmie sa dostať do výpravy! Vodič má určený dostatočný čas pred výjazdom, aby si skontroloval tech.stav vozu. Pokial by vozovňa dala do výpravy závadný voz, tak by za to zas niekto niesol odpovednosť, a nie len symbolickú. Proste v Prahe sa neudomácnili ukrajinsko-balkánske manýry.
ktomu clanku este: vodic by mal mat v kabine nudzove tlacitko ktorym privola nablizsiu hliadku MSP/Statnej Policie, tak to myslim funguje v Prahe a je to urcite uzitocnejsie ako este niekam volat
"Vodič však nemá status verejného činiteľa, nesmie ani opustiť svoje pracovisko, teda kabínu vodiča"
(http://korzar.sme.sk/c/6150944/v-autobuse-mestskej-dopravy-zautocil-na-troch-ludi.html)
--->>> je to ozaj pravda, že vodič nesmie opustiť kabínu alebo len Karaffová opäť tárala? Neviem si predstaviť, ako vykoná vodič niektoré úkony bez toho, aby opustil svoje miesto v kabíne.
nízkopodlažnou KT8D5 a ja mám práve "zážitok" s T3, že vyfukovalo studený vzduch, resp. možno taký 15 stupňový, ale bolo to tak akurát, že aj pri dlhšej ceste mi nebolo teplo, ale tak akurát
Práveže cestou Nad jazero som šiel príjemne vykúrenou nízkopodlažnou KT6. Naspäť so už ale šiel spomínanou dvojičkou K6A5. Mňa by však zaujímalo načo vôbec to kúrenie šlo, keď aj vyfukovalo studený vzduch. To už som mohol rovno otvoriť okno.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Jack37