V prvom prípade, ak sa to potvrdí, bude to veľmo zle... Vidieť, že pán riaditeľ dopravy nevedia, čo sa mu deje za chrbtom a podáva nefundované odpovede. Ale aspoň je úprimný a nesnaží sa z toho vykrútiť.
Čo sa týka kapacít, v prípade kĺbových autobusov je tu JEDNOZNAČNÁ MOŽNOSŤ VYUŽIŤ NÁKUP KĹBOVÝCH SOLARISOV URBINO 18 A ZA POROVNATEĽNÚ CENU, tak ja naozaj nerozumiem, čo chce tým pán riaditeľ naznačiť, že "treba nám vozy, ktoré sú kapacitne väčšie." A pritom si kontruje, pretože ďalej uvádza "Musím ešte podotknúť, že Solaris je nízkopodlažný celoplošne." Pritom CityBus sa so 100% nízkopodlažnosťou pochváliť nemôže, tak prečo nakupovať niečo, čo nie je 100% NP, nehovoriac o ďalšom type vo vozidlovom parku...
"Momentálne máme tri typy. Solarisy, Karosy, dožívajúce Ikarusy a jeden Neoplán." Tak na to nemám jediné slovo... Netušil som, že jednotlivé značky sú typy a že máme aj nejaký Neoplan, čo má byť zrejme TAM-bus. Okrem neho máme ešte 3 Novoplany, t.j. 5 značiek autobusov a ak sa nemýlim, tak spolu až 15 typov autobusov.
Druhý článok je sporný, pretože nikto nevie, ako presne sa doprava presmeruje a bude sa to musieť dohodnúť spoločne so všetkými zainteresovanými inštitúciami. Otvorením nového mosta z Južného nábrežia sa toho veľa nevyrieší, ba naopak, doprava sa môže ešte viac skomplikovať. Úvaha o možnom odbočení z Nad Jazera po novom moste k železničnému učilišťu sa mi nezdá schodná, pretože v smer Prešovská-Južné nábrežie bude toto odbočenie pretínať a rovnako aj smer Ľavobrežná-Palackého pri SOUŽ. Tu by potom museli vzniknúť dve dočasné svetelné križovatky a autá sa budú ešte viac posúvať ako doteraz. Predpokladám, že nový most sa bude dať bezkolízne využiť len v jedinom smere z Palackého na Južné nábrežie, a to veľa veru nie je.
Blahozelam k celodennym dvojickam na L3. (dufam, ze na L7 ostali tiez)
DPMK prisiel na to sam, alebo sa nechal niekym presvedcit, ze uspory boli zanedbatelne pri vyraznom zhorseni kultury cestovania?
Dnes, teda vlastne už včera, som si všimol, že naozaj je zmenená trasa OPTIMA BUSu (od 9.9.2004), o čom hovoril Pedro v príspevku #6398. Chcelo by to na úvodnú stránku nahodiť o tom informáciu a takisto zmeniť aj CP tejto linky.
Prva zmienka o "fanatikovi " do hromadnej prepravy ludi v Kosiciach je asi z 18. Novembra 1891 ( KASSAI SZEMLE) kde sa pise, ze v tuto nedelu dal do zalohy jeden skolacik svoje hodinky a za peniaze zo zalozne od rana do vecera cestoval na nasej novej tramway, co pravda, jeho rodicom nesposobilo taku radost.
Ja Ti musím opäť kontrovať. Tých prípadov, kde dobre vidieť vodiča, je naopak, podstatne menej. Napokon, vodič je za sklom, vidieť ho len od hlavy po hrudník a častokrát ho prekrýva napr. stierač alebo stĺpik.
S celebritami, ktoré nemajú radi paparazzi to nie je dobrý príklad. Celebrity sú známe osobnosti, ktoré nemajú súkromie nech sú kdekoľvek. A fotografov nemajú radi tiež z dôvodu, že ich neskrotne prenasledujú aj mimo brandže. A teraz - prenasleduje tu niekto vodičov v ich súkromí (mimo zamestnania)? Zverejňuje tu niekto informácie z ich osobného života a fotografie zo súkromia? Fotografuje ich tu niekto tajne z nejakej skrýše? Sú vôbec vodiči v povedomí mimo svojho pracoviska? Nikdy som o niečom takom ani len nepočul, tobôž o nejakom zneužití! Pokiaľ k niečomu takému nedošlo, nevidím dôvod, prečo by mali byť fotografie pred zverejnením upravované.
A teraz to obrátim - pôjde nefotogenický športovec na olympijské hry, ak vie, že bude snímaný z každej strany od hlavy po päty? Pôjde robiť bankový pracovník za prepážku, keď sa nevie sústrediť, lebo ho celý čas sníma kamera? Vystúpi na pódium nejaká introvertná osobnosť, ak vie, že jej fotografie a záznam sa objavia v médiách? V tomto smere sa dotyčnému nikto neprispôsobí a podobne je to aj pri fotografovaní vozidiel MHD. Ak sa teda nevie dotknutá osoba sama prispôsobiť, má možnosť nezúčastniť sa, odmietnuť účasť alebo prestať vykonávať zamestnanie, v ktorom je jej akékoľvek zviditeľnenie prekážkou.
Re #6428 1018: Dve minúty medzi NO a Senným trhom? To sa mi vždy zdalo a zdá zbytočné. Ujasnime si spôsob merania - za odchod považujem zatvorenie dverí. V prípade zastávky pre svetelnou signalizáciou, kde vodič zatvára dvere až pri signále voľno, považujem za "odchod" ukončenie nástupu a výstupu cestujúcich.
Moj navrh chronometraze na linke 3 (smer do/z centra) :
OC Vazec - 0/19
Rovnikova - 1/18
Kostol (Nad jaz.) - 2/17
Dneperska - 4/15
OC Branisko - 5/14
VSS krizovatka - 7/12
SAD - 8/11
Cintorin (Juh) - 9/10
Polska - 10/9
Hotel Strojar - 11/8
Stara nemocnica - 12/7
Astoria - 13/6
Nam. osloboditelov - 15/4
Senny trh - 17/2
Zel. stanica (St. mesto) - 19/0
Ten 5 minutovy cas na Jazere navrhujem ponechat, nezabudajte (Sarko a Shorty), ze je tam predpisanych 40 km/h a pokial tak skutocne ides, neletis cez cestne prechody a mas priemerny pocet cestujucich na zastavkach, tak 4 minuty nestacia, resp. stacia v nocnom rezime pri malom pocte cestujucich.
Navrhujem zalozit obcianske zdruzenie VIRTUALNY PODNIK MESTA KOSICE, akcna spolocnost (VPMK,a.s.). Zlozenie a rozdelenie funkcii tak, ako bolo nedavno spomenute. Ciel: predkladanie Mestskemu zastupitelstvu a predstavenstvu DPMK vecne a podlozene navrhy riesenia zlozitej situacie predovsetkym v oblasti prevadzkovo - dopravnej. ?
čo tu z toho robíš kovbojku? Na jednej cz stránke bol aj citát zákona o fotografovaní na verejnosti a pod. škoda, že si nepamatám už odkaz. ?
Za zásah do sukromia považujem ak by Ťa niekto fotil na balkóne, alebo Tvojom pozemku, nespomínam si že by vozidla MHD boli súkromným vlastníctvom vodičov.
A ešte mi povedz ako môže byť zneužitý vodič na fotke, ktorého tam takmer nevidieť. To by ma fakt zaujímalo... ? ? ?
Ak Ta niekto bude fotografovat v sukromi, moze Ti to vadit rovnako ako celebritam. Ak si ale ako vodic MHD v praci (cize sedis za volantom tbusu resp. niecoho ineho, co je majetok mesta), fotografovanie by Ti nemalo vadit a ak to tak je, je to Tvoj osobny problem, ktory ako vodic nesmies prenasat dalej (vyhrazky, ataky, ... ). Toto fotenie je len malinka skrupinka z porusovania a snimania sukromia, ktora sa deje vsade okolo nas - priemyselne kamery, cipove karty, snimace udajov, internet, ...
To platí zase alebo to ešte nezmazali ? : "Na tejto linke môžu cestujúci, ktorí sa chcú prepraviť
na jednorazový cestovný lístik, použiť na nástup len
predné dvere 1.vozňa (funkčné sú len 2 označovače
lístkov pri týchto dverách, ostatné nie)."
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Sarko
Čo sa týka kapacít, v prípade kĺbových autobusov je tu JEDNOZNAČNÁ MOŽNOSŤ VYUŽIŤ NÁKUP KĹBOVÝCH SOLARISOV URBINO 18 A ZA POROVNATEĽNÚ CENU, tak ja naozaj nerozumiem, čo chce tým pán riaditeľ naznačiť, že "treba nám vozy, ktoré sú kapacitne väčšie." A pritom si kontruje, pretože ďalej uvádza "Musím ešte podotknúť, že Solaris je nízkopodlažný celoplošne." Pritom CityBus sa so 100% nízkopodlažnosťou pochváliť nemôže, tak prečo nakupovať niečo, čo nie je 100% NP, nehovoriac o ďalšom type vo vozidlovom parku...
"Momentálne máme tri typy. Solarisy, Karosy, dožívajúce Ikarusy a jeden Neoplán." Tak na to nemám jediné slovo... Netušil som, že jednotlivé značky sú typy a že máme aj nejaký Neoplan, čo má byť zrejme TAM-bus. Okrem neho máme ešte 3 Novoplany, t.j. 5 značiek autobusov a ak sa nemýlim, tak spolu až 15 typov autobusov.
Druhý článok je sporný, pretože nikto nevie, ako presne sa doprava presmeruje a bude sa to musieť dohodnúť spoločne so všetkými zainteresovanými inštitúciami. Otvorením nového mosta z Južného nábrežia sa toho veľa nevyrieší, ba naopak, doprava sa môže ešte viac skomplikovať. Úvaha o možnom odbočení z Nad Jazera po novom moste k železničnému učilišťu sa mi nezdá schodná, pretože v smer Prešovská-Južné nábrežie bude toto odbočenie pretínať a rovnako aj smer Ľavobrežná-Palackého pri SOUŽ. Tu by potom museli vzniknúť dve dočasné svetelné križovatky a autá sa budú ešte viac posúvať ako doteraz. Predpokladám, že nový most sa bude dať bezkolízne využiť len v jedinom smere z Palackého na Južné nábrežie, a to veľa veru nie je.