Dajte si radšej do poriadku informacie o dobijani BČK, a ne debiliny tu riešte. Plno vecí sa všade pomenilo, otváracie hodiny, dakde pribudli červene automaty (už su tam viac jak rok) taže v blizkych stankoch sa už nedobija. Čo a kde si zisťujte sami. Nikto sa nestará o tú stránku, stále tu treba na nejaké veci upozorňovať ?
Ten dedo bol asi jediný ktorý nesúhlasil, a v rámci vyváženého spravodajstva tam museli dať opačný názor. 200 ľudí v obrovskej električke aby dávalo prednosť dedovi, ktorý ma more času, už len z princípu celé zle.
"Toto sú obrázky z jediného úseku električkovej trate v Košiciach".. formulácia ako keby tu bol až 1 úsek električkovej trate. Samozrejme na názor sa pýtali pána dôchodcu.
A ako bonus v štúdiu reprezentatívny pán z DPMK. "Takzvané tie tramtrejny". ? ? ☠
Ja sa (aj) tým zaoberám, ale nijak ucelene to spracované nemám. Každopádne, prvým mostom cez Hornád bol most na Prešovskej ceste. Druhý bol na Rampovej, tretí v Ťahanovciach. Okrem toho bol ešte nejaký most do obce Opátska (existuje aj pohľadnica) a most na starej II/552 do Krásnej (pri majeri Lebenye-Lubina).
Na náhone neviem takto "sfleku" určiť, ktorý bol prvý, no najstaršie zrejme bolo trio Mlynská, Masarykova a Kirovova. Všetky boli najprv drevené, v posledných dvoch dekádach 19. storočia prestavané na oceľové. Ten na Mlynskej sa volal Szent István-híd (Most svätého Štefana). Most cez náhon bol aj na úrovni Kmeťovej, Garbiarskej, neskôr aj na Slovenskej jednoty. Potom most na Kmeťovej zrušili, pribudol na úrovni Podtatranského (už ponad suché koryto). Most na úrovni Garbiarskej a Hutníka zanikol spolu s náhonom. Po postavení sídliska Mlynský náhon pribudol mostík na Ťahanovské riadky. Niekedy v roku 1966 pribudla "estakáda" ponad železnicu aj s mostom cez Hornád a náhon. Rozšírené to bolo koncom 80. rokov (počas výstavby MÚK Darg. hrdinov).
Most cez náhon evidujem ešte na Palackého ulici (asi od roku 1941, keď postavili podjazd). Je možné, že ich bolo aj viac, písal som z hlavy, mohlo mi niečo újsť.
Inak, keď sme už pri tých mostoch. Existuje veľmi vážne podozrenie, že most cez náhon medzi Hviezdoslavovou a Masarykovou ostal zachovaný. Keď si pozrieme vnútorný "kruh" v strede toho akožekruháku, tak presne na úrovni Hviezdoslavovej vidieť pás trávy, ktorá je večne zoschnutá. Teda niečo jej bráni v prísune živín. Sú to zvyšky mosta? Uvidíme, keď začnú túto križovatku prestavovať - v súvislosti so zjednosmernením. ?
Jeden dotaz tak trochu mimo mhd ale možno zaujme.
Je niekde spracovaná história košických mostov cez Hornád a mlynský náhon ? Kedy vznikli, ktorý bol prvý a kde, atd.
Zaoberá sa tým niekto?
V Košiciach a na východe zásadne nedáva nikto prednosť chodcom. Návštevy z civilizovaného sveta sa nestačia diviť, doslova sú ohrozené ich životy.
Myslím ,že by sa s týmto nešvarom malo niečo robiť. Ked sa to naučili v Čechách a aj v Bratislave, tak by to mal niekto vtrepať do hláv aj vychodňarom.
--->>> tak to aby sa poponáhľali a stihli prepísať CP do 1. 11. 2011.
Vo všeobecnosti, táto zmena neprináša prakticky nič nové, veď ani dnes nedávajú vodiči električiek prednosť chodcom na priechodoch, jedine zabezpečí akúsi právnu ochranu vodiča v prípade stretu s chodcom na priechode pre chodcov.
Chcem sa spýtať či existuje nejaká aplikácia na iPhone cez ktorú by som si mohol pozrieť kedy ide ktorý autobus poprípade aj naplánovať cestu ako na internete, ale bez toho aby som potreboval internet
Alco podľa mňa chcel práve poukázať na to, že naša MHD je ešte v pohode oproti tej na východ od nás. Ši myslím len, že si celkom nepochopil, čo dal do úvodzoviek.
Ja som neohovoril o tom ze to video prehnane, tam je to normalne ale prirovnal si to k nasej MHD a to som ti chcel vytknut. U nas je predsa len uroven ina. Rozumies
No chcel by som ťa vidieť, či by si s kľudom nastúpil do čerstvo nakoľajenej električky (zvlášť po takom "odbornom" nakoľajení) bez toho, aby sa napríklad skontrolovala na kanáli a premerala geometria podvozkov ako sa to robí v KE. No a o tratiach radšej nehovorím, naše síce nie sú bohviečo, ale ešte sme stále amerika oproti bratom rusom. Otázka zhie, že dokedy...
To si si mohol odpustit, suprove to tu nie je ale taky extrem zase tiez nie. Stale sem pride niekto kto vidi len to zle casto krat az nerealne. ?
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
TA
"Druhým dôvodom je potreba zatraktívnenia verejnej dopravy tým, že sa odstránia brzdenia pred priechodmi a zvýši sa tým cestovná rýchlosť."
(http://korzar.sme.sk/c/6104855/elektricky-uz-nebudu-davat-prednost-chodcom.html)
--->>> tak to aby sa poponáhľali a stihli prepísať CP do 1. 11. 2011.
Vo všeobecnosti, táto zmena neprináša prakticky nič nové, veď ani dnes nedávajú vodiči električiek prednosť chodcom na priechodoch, jedine zabezpečí akúsi právnu ochranu vodiča v prípade stretu s chodcom na priechode pre chodcov.