Reakcia na: jt #63383:
mam namysly tie informacne plagaty, ktore su na kabine vodicov v busoch. ktore su aj v ANG aj v slovencine, farebne.. pri 4zastavkovom listku je piktogram slnce aj mesiac co vo vysvetlivkach znamena ze listok plati aj na nocak aj na denny spoj
jt
Čo sa týka expresných liniek, tam by som až taký problém nevidel - už z ich charakteristiky (priamosť, prevádzka v špičkách) vyplýva, že slúžia na presun na väčšie vzdialenosti spravidla z periférie do centra po najkratšej trase, čím odľahčujú klasické linky. A teda málokto ich vyžije na krátku vzdialenosť. Klasických expresov (napr. linka 53 z pred asi štyroch alebo piatich rokov) ubudlo a mohli by byť nahradené úplne rozšírením zastávok na znamenie, znížením počtom liniek, navýšením spojov na nosných linkách a podobne.
Skôr je problém, že platnosť lístka sa pevne viaže na počet zastávok, čo je pri medzizastávkových vzdialenostiach 300 metrov až 3 kilometre doslova absurdnosť. A to sa ukážkovo prejavuje pri R/RA linkách. Obzvlášť zvláštne to vyznieva, ak si spomenieme, že zavedenie časovej tarify malo priniesť spravodlivejšiu tarifikáciu, než to bolo pri jednorázových neprestupných lístkoch. Už dávno som písal, že tento lístok by sa mal zrušiť a nahradiť neprestupným 10 minútovým.