este k tym 4zastavkovym listkam. ked nastupim a oznacim si listok tak sa to pocita ako prva zastavka? teda ak nastupim napr. na berlinskej a tam si oznacim listok tak na sofijskej uz musim vystupit??
a vsimla som si ze na tych farebnych "plagatoch" dvojjazycnych vylepenych v niektorych busoch na kabine vodica je aj pri 4zastavkovom listku oznacenie ze plati aj na nocny spoj
Tie "expresné linky R" zastavujú na všetkých zastávkach po trase. Tj. so 4-zastávkovým lístkom bude možné cestovať Pereš - Valcovne USS "neexpresným" autobusom, ale "expresnou" električkou už nie? Nám. osloboditeľov - SOU dopravné autobusom áno, ale električkou R nie (resp. drahšie)? Toto naozaj navrhuješ a chceš? Žeby preferencia ED v praxi?
Prepáč, pomýlil som si ťa s dakým iným odtiaľto. A to nie je stupídnobyrokratický štýl, keďže je tam jasne obshiahnutá odpoveď na tvoju otázku. Kľúčom je zastávkový cestovný poriadok, ktorý je záväzný ako pre DPMK, tak pre teba aj v súvislosti so 4 zastávkovým lístkom.
Toto je asi zhruba štýl akým by dpmk oficiálne odpovedal .
Práva neštudujem, chcem zostať slušným človekom.
A tiež aj preto ,aby som z ľuďmi nemusel komunikovať takýmto stupídnym byrokraticko právnickým štýlom.
1/nejasnosť vzniká pri prechode zastávok bez zastavenia na znamenie/expres
2/U expresných liniek by som vobec prehodnotil použitie 4z. lístka. Expresná linka predstavuje určitý nadštandard, službu naviac, cestujúci sa dostane rýchlejšie do cielovej zastávky. Prečo by cestujúci používajúci bežné zastávkové linky mal byť znevýhodnený?
Pokial by bolo na mne, na ex.linkách , R, RA by som zrušil používanie tohto lístka.
A ešte jeden dotaz. Pri použití el.peňaženky s použitím prestupnej tarify je výhoda, že pri prerušení jazdy sa čas nezapočítava. Ako dlho platí prerušenie? Je to v nejakom predpise uvedené?
Čl. 3 ods. 1 PP hovorí jasne a pre teba ako študenta práva by to malo byť jasné tiež: Prepravný poriadok, Tarifa MHD a cestovné poriadky umiestnené na zastávkach alebo dopravných prostriedkoch sú pre cestujúcich verejným návrhom dopravcu na uzavretie zmluvy o preprave osôb.
A nebude to tým, že ak používaš BČK ako peňaženku tak na štvorzastávkový lístok môžeš teoreticky cestovať až 5 zastávok, nakoľko kartu pri výstupe bežne prikladáš pred tým, než sa na displeji EMtestu objaví ďalšia zastávka?
Nakoľko tarifa žiadne doplňujúce podmienky pre použitie tohto lístka neuvádza (okrem obmedzenia, že neplatí na nočných linkách), platí na každej dennej linke na vzdialenosť štyroch zastávok v zmysle cestovného poriadku danej linky.
Nie som zamestnancom DPMK, teda môj výklad nie je oficiálny, ale neviem si predstaviť, že prečo (a na základe čoho) by malo platiť čokoľvek iné.
Nejasnosti okolo štvorzastávkového lísku:
Nemám nič proti zavedeniu tohto lístku, je to mnohokrát výhodné. V prepravných predpisoch je len strohé konštatovanie "...platí na vzdialenosť štyroch zastávok ...a je neprestupný". Toto umožňuje nejednotný výklad, hlavne v súvislosti so zastávkami na znamenie a pri použití na exp.linkách. Pri poslednej návšteve Košíc som sa na to pýtal aj kompetentných na Rosveltovej, tiež len domnienky a ich vlastný a navzájom rozdielny výklad, nedokázali mi jednoznačne odpovedať.
Pýtam sa teda:1/ započítavajú sa aj zastávky na znamenie, pokial tam vozidlo nezastaví?
2/Platí vobec na expresných linkách a započítavajú sa len zastávky uvedené v cp linky? Platí na priamych spojoch R (nie Rz) a spojoch RA? Ako sa tam započítavajú zastávky?
Existuje na to OFICIÁLNY VÝKLAD ?, Vaše názory budú určite zaujímavé ale prosím odlíšte či je to Váš výklad alebo je to tak napísané niekde.
Vozi sa tam vzduch, lebo ludia si po minulorocnych zmenach jednoducho odvykli, ze mimo najvacsich navalov nieco po watsonke jazdi a riadia sa heslom "Skorej budem pesi"...
Cez skolu som pravidelne cestoval poslednym spojom 18 z tahanoviec ktora bola o 18tej TU a ludi tam bolo stale ako kedykolvek inokedy v poobednajsej spicke ? a ta polhodinova 55 vecer tak tu vacsinou vidavam prazdnu prechadzat popri mne , ked uz som skoro v cieli po pesom presune z mieru ?
Dostal si ma, lebo na túto otázku neviem odpovedať. No ale ak by L12 mohla tamať jazdiť, tak bolo by to lepšie.
Ale aj tak, vadí mi to, že všetko sa len škrtá a škrtá. A ty keď si v DPMK, tak si rád, že môžeš pracovať len s takýmto počtom vozokm?
Zopár rokov dozadu behali na linkách L2 a L4 dvojičky, lebo boli nevyužité vozokm, ale hlavne, že linky mali v špičke 20min interval a v sedle 30minútový.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
VLK
Rz spoje už neexistujú.