Reakcia na: Peter55 #63278:
Úplne by stačila tenká bavlnená košeľa s krátkym rukávom, myslím si. Či si človek oblečie tú, alebo tričko, je to úplne jedno. Ale samozrejme nie jedna košeľa k uniforme, ale päť, nech je na každý deň aspoň jedna.
Isidor
Ten rozdeľuje oblasti čerpania na jednotlivé operačné programy. Každý OP obsahuje konkrétne a podrobné podmienky na druhy prípustných projektov, spôsob ich hodnotenia, požadované kritériá po realizovaní projektu a hlavne povolených príjemcov peňazí (verejný alebo súkromný, v ktorom území atď.)
OP Bratislavský kraj obsahuje okrem iného stať o podpore a rozvoji MHD, vrátane trolejbusovej a koľajovej. Ale ako už názov napovedá, vzťahuje sa iba na žiadateľov v Bratislavskom kraji (nakoľko väčšina ostatných OP zas iba na zvyšok Slovenska mimo BA jakožto najbohatšieho regiónu krajiny)
OP Doprava sa vzťahuje na výstavbu cestnej infraštruktúry (diaľnice apod.), modernizáciu železníc a "integrované" koľajové dopravné systémy v BA a KE ("KORID, s.r.o"). Čiže celoštátna a regionálna infraštruktúra, ale nie mestská doprava.
OP Životné prostredie, cez ktorý boli kupované autobusy v KE a iných mestách, zasa rieši znižovanie emisií a podobné veci. Lenže, podmienky v ňom sú napísané takým spôsobom, že výstavbu nových tram/tbus tratí nie je možné z neho financovať. A zároveň kúpou vozidiel musíš nahradiť niečo naftové. Čiže električka/trolejbus sa dá kúpiť, ale k nej si musíš postaviť novú trať za vlastné peniaze, aby si nahradil nejaký autobus. V praxi sa z tohto OP financuje akurát nákup CNG busov (okrem BB, ktorá je ale pomerne špecifickým prípadom "oyebávania systému").
Pre porovnanie, česká vláda schválila svoj Regionálny operačný program s výslovnou podporou MHD - desiatky miest cezeň obnovujú vozový park, stavajú bezbarierové zastávky, inštalujú zastávkové a vozidlové informačné systémy atď. V našom ROP nič takéto nie je, čiže si môžme pískať. Praha (!!) dostáva europeniaze na nové električkové trate (v týchto dňoch sa finišuje predĺženie do Podbaby), rekonštrukcie, či snáď aj výstavbu metra. Opäť, Česi si to takto zadefinovali, my nie - ukážka vzťahu vtedajšej vlády k podpore MHD.
Zostáva akurát myslieť na to, keď sa budú tvoriť a schvaľovať podmienky pre obdobie 2014-2020...