"Zaujímavé, že sa najvyťaženejší dopravný uzol prerába do podoby podľa projektu, ktorý ešte len pôjde na stavebné konanie..."
Nie je to tak. Treba si preštudovať tie dokumenty, čo má Ing. Titl na svojom webe. Dopravné riešenie okolo Auparku je projekt, na ktorý stavebné povolenie vydané bolo. Počas výstavby došlo k zmenám (zrušenie pruhu okolo pamätníka), ktorými sa dopravné riešenie komunikácií na NO prispôsobilo projektovanému jednosmernému okruhu.
Z toho, čo tu Ing. Titl napísal mi vyplýva, že prebehnú stavebné konania na prestavbu uzlov/križovatiek (Jumbo, Dom umenia), ktoré zacvaká Aupark (aká ochota z ich strany...) a mesto zaplatí premaľovanie VDZ a zmeny vo ZDZ.
Aupark si svoje vybuduje. Cesta z južnej strany je skoro hotová, retardér na Fejovej je už premaľovaný, stačí len vyasfaltovať ten kúsok na Južnej triede a postaviť spojku ku sporiteľni. Severná cesta okolo Auparku ostáva tak, ako je, akurát to má byť už spomínaná "pešia zóna s obsluhou MHD". To je všetko. Jednosmernosť je iný projekt, ktorý však s Auparkom súvisí, pretože dopravné riešenie okolo neho je na tú jednosmernosť už prispôsobené (zrušený jazdný pruh okolo pamätníka neznámeho vojaka).
Zaujímavé, že sa najvyťaženejší dopravný uzol prerába do podoby podľa projektu, ktorý ešte len pôjde na stavebné konanie... Aj toto je úplne v poriadku.
A samozrejme, opäť som sa nedočkal odpovede, pán hovorca auparku odpovedá len na to, čo sa mu hodí, ale už ma to neprekvapuje ?
Mimochodom, ako to vyzerá s rušením/skrátením linky 13? Vraj sa od toho upustilo...
"Inak, ak sa zmena dopravného značenia v inkriminovanej križovatke udiala z dôvodu, že už teraz sa berie severná vetva cesty na NO ako vedľajší ťah a autá majú chodiť po budúcom okruhu, v tom prípade by sa malo predpokladať, že severnou vetvou jazdí už len MHD, čo je oveľa menej vozidiel, než spolu s IAD a z toho dôvodu nemá význam, aby takto málo vozidiel bolo neuprednostnených v križovatke Mojmírova - Štúrova. Navyše ak sa jedná dokonca o MHD."
V návrhu zjednosmernenia Ing. Titla bude na Mojmírovej dokonca STOP-ka, na výjazde z retardéru bude "daj prednosť v jazde" a cesta okolo Dargova má byť hlavná. Samozrejme, všade má byť CSS. Nerozumiem súčasnému riešeniu, hoci je dočasné.
Aupark by nemal dostať kolaudačné rozhodnutie ani žiadne iné na predčasné užívanie stavby, kým nebudú vybudované komunikácie - a ver tomu, že by sa hneď poponáhľali najrýchlejšie, ako len vedia. Lenže všetci dobre vieme, ako to je na Slovenku.
toto je skutočný dôvod zmeny hlavnej a vedľajšej cesty? Asi sa mi len sníva, že obchádzkou posielame autá priamo do centra, hoci sa dá v pohode prejsť po Fejovej a na križovatke Protifašistických bojovníkov - Palackého - Jantárova - Námestie osloboditeľov odbočiť vľavo.
Inak, ak sa zmena dopravného značenia v inkriminovanej križovatke udiala z dôvodu, že už teraz sa berie severná vetva cesty na NO ako vedľajší ťah a autá majú chodiť po budúcom okruhu, v tom prípade by sa malo predpokladať, že severnou vetvou jazdí už len MHD, čo je oveľa menej vozidiel, než spolu s IAD a z toho dôvodu nemá význam, aby takto málo vozidiel bolo neuprednostnených v križovatke Mojmírova - Štúrova. Navyše ak sa jedná dokonca o MHD.
Ja si tiež myslím, že sa to nestihne - aj Ing. Titl tu písal, že zmeny na križovatkách ešte len pôjdu na stavebné konanie. Toto, čo sa robí teraz, je súčasť projektovej dokumentácie Auparku. Čiže presne ako píšeš, ak sa to nestihne do otvorenia Auparku, tak sa buď pustí doprava na severnú stranu do "pešej zóny s obsluhou MHD" alebo cez retardér na Fejovej.
osobne si myslím že sa to nestihne, z nejakého dôvodu nebudú peniaze na reko križovatiek (možno na zopár semafórov sa peniaze nájdu ) a budeme tu mať nekoľko rokov okruch ďalších skvelých dočasných riešení, popod slovan budú aj naďalej jazdiť autá lebo na fejovej sa budú tvoriť zápchy atď...
Presne tak. Ak by už bol okruh jednosmerný, tak by mi to zmysel dávalo. Navyše nerozumiem, prečo by mali električky dávať prednosť autám. Preferencia MHD tu má byť vždy, aj počas rozkopávok.
Ako sa bude jazdiť po NO? To záleží od toho, či sa do otvorenia Auparku premaľuje DZ a upravia križovatky (=jednosmernosť okruhu). Po zjednosmernení okruhu budú od Palackého smerom ku Steel Aréne dve možnosti - buď cez retardér na Fejovej v nepreferovanom smere (rozumej minimálne 3× státie na červenej) alebo v preferovanom smere dookola centra po zelenej vlne.
To akoby smer od palackeho na moldavsku vobec nebol hlavnym tahom ? A to je dokonca zuzeny na jeden pruh. Mna zaujima kadial budu jazdit auta ked sa otvori aupark, no okruh okolo mesta este nebude vybudovany. Urcite sa kazdy bude ochotne vozit po rozosratej Hviezdoslavovej a hlavne moyzesovej kde treba stat aspon 3x na cervenu ?
Obchadzka je určena dvoma smermi cez Fejovu a okolo Dargova kde pretina Šturovu v opačnom smere, preto z nej uroili vedľajšiu. Keď ideš od domu umenia maš tam oranžove obchadzkove značky na obidva smery.
Aj tak nerozumiem, o akú obchádzku to ide - žiadna zmena oproti doterajšiemu stavu tam nie je (okrem zúženia do jedného pruhu). Rozkopávka je v opačnom smere (pri lekárni) a obchádzka je tam určená cez Fejovu. Mojmírova ulica s tým nemá nič spoločné.
No to je v poriadku, ale čo s tým má spoločný fakt, že je Štúrova ulice v smere ku Steel Aréne DZ označená ako vedľajšia a Mojmírova ulica ako hlavná?
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
veteran