Chceš vedieť, kde majú rôzne linky medzi dvoma zastávkami rôzne chronometráže? Nech sa páči: úsek Dneperská - Levočská - linky 3,7,9 - 2min, linka R2 - 1min ? (okolo 5tej)
súhlasím s tebou, nadbeh tu nemá čo robiť! ale v tom prípade by si si mal prečítať ešte raz moje príspevky, lebo ja popisujem aj to, že meškanie by taktiež nemalo byť! prečo by na úkor nesprávnej chronometráže mal doplácať vodič? mám na mysly tie časy, keď je napr. víkend, sobota, všetky semafory fungujú, ale časy sú robené, akoby len MHD jazdilo! večer detto, ráno to isté!...
v akej jednej minúte! je predsa samoobslužné otváranie, tak vetrať nie je za potreby, a tie zástavky blízko seba, definuj, lebo tomu nerozumiem! aká je vzdialenosť medzi zástavkami napájadla a dnepreskou? stále rovnaká, ale časy iné! skôr by som tie časy natiahol medzi sokolovskou a n. nemocnicou...emtest vykazoval iný čas na stanici v dvoch busoch... a netreba zabúdať,že je to vedecký podložené, že čas je relatívny pojem, keď už máme zachádzať do detailov, vesmír sa rozťahuje, takže ani GPS s družicou nie je stále v tej istej konštante, ako zem, a zem je magneticky nestála, takže v ohľade s nadm. výškou sa čas mení, či chce alebo nie!
to je samozrejmé, chcel som tu pôvodne napísať, že vodič je povinný vylúčiť cestujúceho, ktorý nespĺňa podmienky stanovené prepravným poriadkom, ale ako ho teraz - v tu uverejnenej podobe - čítam, tak sa tam už táto formulácia nespomína a hovorí sa, že "môže". Takže evidentne sa medzičasom menil Prepravný poriadok mestskej hromadnej dopravy v Košiciach, akurát dátum sa pri ostatnej zmene zabudol opraviť (navyše v úplne poslednom bode je ešte extra starý dátum).
Podľa môjho názoru formulácia o tom, že vodič je povinný vyhadzovať kadekoho z vozu je hlúposť. Malo by tam byť uvedené niečo v zmysle, že je povinný nahlásiť podobnú situáciu vo voze dispečerovi, prípadne rovno polícii a bodka.
Tu však nastáva určitý rozpor reality a prepravného poriadku ako takého - kto iný má kontrolovať jeho dodržiavanie než osoba, ktorá má vo voze k dopravcovi najbližšie (teda vodič - revízorov môžeme vynechať, tí sú v drvivej menšine vozidiel v 1 okamihu) Neviem si však predstaviť, ako by mal vodič stíhať zároveň viesť voz a ešte aj popri tom spĺňať všetko, čo je uvedené v prepravnom poriadku. Teraz však už nemusí, len "môže", takže autor tejto zmeny to vyriešil vskutku excelentne.
Vodič ma pravo vylučiť z prepravy cesujuceoh ktory nema listok a obťažuje ľudi atď ale zaroveň sa ma vyhybať zbytočnym konverzaciam a potyčkam s cestujucimi
Chronometraze by sa podla mna mali robit tak, ze by sa vyhlasil jeden den, kedy by sa jazdilo iba z konecnej v urceny cas a celu trasu by siel vodic vlastnym tempom. Vtedy by odzrkadlovali realny stav objektivne.
tokijské metro nie sme, ale nadbeh tu nemá čo robiť. Chronometráže sa robia priemerné, nakoľko máme vodičov rýchlych (tí by sa mali kontrolovať) a pomalých (hu, čo s tými?).
Re #58740 redburger: najlepšie je nemačkať tesne pred zastávkou, ale už po zahlásení nasledujúcej zastávky. Vtedy je dosť času, ak by tlačidlo nefungovalo (ó áno, aj to sa môže stať) si rýchlo nájsť funkčné a vyhnúť sa tak stresu, že čo ak nezastaví...
Re #58753 Furčan: to rovno zrušme cestovné poriadky... cestovný poriadok je cestovným poriadkom, pretože to nie je cestovný bordel... niekto to volá aj odchodovník, nakoľko hovorí o tom, kedy má vozidlo zo zastávky odchod... ak to má byť +-3 min. tak je to jedno, dajme vodičom vozidlá a nezaťažujme ich nejakými CP, však nejak to odjazdia, nie?
Re #58759 TA: kontroly sú a niektoré vyzerajú až hrôzostrašne... na smiech je potom argument vodičov L10, že sú zlé CP, že meškajú, keď 4 z 6 idú v nadbehu +2
Re #58768 matway: vieš, že chronometráže sa vyhodnocujú z palubákov a robia na sekundy... ak sú zastávky príliš blízko seba, aby sa nemuselo stáť a vetrať, sú v jednej minúte a rozdiel sa potom dopočíta medzi nasledujúce zastávky... Napíš mi, ktoré linky majú medzi tými istými zastávkami rozdielne časy... zjednocovala sa chronometráž, tak by som to rád vedel... EMtest nie je presný? to je na základe čoho? vozidlá s funkčnou GPS majú čas synchronizovaný z družice, čiže vo všetkých vozidlách DPMK máme rovnaký presný čas...
Re #58802 snopy10: nie je pravda, a veľa z nich to môže povedať...
Re #58808 mateus17: ja to bežne robím, problém je aj v cestujúcich, ktorí sa tvária, že ich sa nikdy nič netýka...
Pozor pozor netreba si mylit vodiča z policajtom vodič ma sediet v kabine a v pripade takychto problemov volat hliadku.Boli take pripady že sa vodič montoval a nakoniec bol napadnuty a ani pracovny uraz mu nebol uznany lebo tam nemal čo robit takže sa zase vraciam k staremu a to že vodič je stale vinny lebo je to iba vodič.
Vobec nejde o to kto je autorita a kto nie ... ale ak nedodrziavas prepravny poriadok asi nieco nie je v poriadku a musi nastupit sankcia nie ?? ... cize smradlavy bezdomovec ma ist z vozidla prec a nie sa vozit zadarmo s ostatnymi
Vodic MHD v Kosiciach nieje pre cestujucich ziadna autorita aj preto si dvakrat rozmysli ci ma zmysel niekoho vylucovat z prepravy.Minimalne moze ziskat sprsku vulgarnych nadavok na svoju adresu.
Ak ide niekto o ľ minuty skôr tak je na vine asi autobus ? ?
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
matway
v akej jednej minúte! je predsa samoobslužné otváranie, tak vetrať nie je za potreby, a tie zástavky blízko seba, definuj, lebo tomu nerozumiem! aká je vzdialenosť medzi zástavkami napájadla a dnepreskou? stále rovnaká, ale časy iné! skôr by som tie časy natiahol medzi sokolovskou a n. nemocnicou...emtest vykazoval iný čas na stanici v dvoch busoch... a netreba zabúdať,že je to vedecký podložené, že čas je relatívny pojem, keď už máme zachádzať do detailov, vesmír sa rozťahuje, takže ani GPS s družicou nie je stále v tej istej konštante, ako zem, a zem je magneticky nestála, takže v ohľade s nadm. výškou sa čas mení, či chce alebo nie!