nový CP L 20 - popoludňajšia špička cez pracovné dni bez školského vyučovania: interval 60 minút - 30 minút - 60 minút je vtip, realita alebo len chyba v tunajších CP
Nie skracovať inú zelenú, ale zrušiť ju, no celkovo všetko posunúť o jedno neskôr. Kedy sa upraví semafor na Železníkoch, aby semafor pokračoval tam kde skončil? Príde električka a dostane zelenú, to je fajn, potom naskočí zelena pre Alejovú, no keď ide znova električka tak po nej znova dostanú zelenú auta z Alejovej a potom ostatní stoja 2x toľko. Už to tu bolo spomínané, ale neupravilo sa to. Kedy bude možne používať semafor pre MHD na Sennom trhu zo smeru Jantárová-NO? ž asi dosť ? .
Áno - tri polohy: DOĽAVA - ROVNO - DOPRAVA. Pred každou križovatkou kde by si malo vozidlo navoliť zelenú, bolo potrebné prepnúť vysielač pre daný smer. To bolo potrebné u tých križovatiek, kde sa dali riadiť prednostne smery zvlášť. Dnes už by to bolo oveľa jednoduchšie, vysielač by bol prepojený s palubným počítačom vozidla, v rámci trasy by boli nahrané aj povely pre vysielanie impulzov, takže vodič by nemusel nič prepínať. Opakujem - tá technológia je stará vyše desať rokov, dnes je technika oveľa ďalej, a všetko predtým dosť zložité (aj keď prepínať trikrát za jednu trasu na linke jeden prepínač, ktorý má tri polohy určite zložité nie je) môže byť dnes banalita.
Predlžovať zelené znamená skracovať zelené v iných smeroch, alebo predlžovať dĺžku cyklu riadenia. A to nie je možné, nakoľko rovnaká dĺžka cyklu 90 s je na križovatkách Palackého-Krivá, Palackého-Jantárová, Protifašistických bojovníkov-Roosveltova, Námestie osloboditeľov, Štúrova-Moyzesova, Štúrova-Kuzmányho, všetky križovatky na Moyzesovej a Vojenskej vrátane Športovej haly. Ak sa má zachovať koordinácia, musia byť všetky tieto križovatky riadené s rovnakou dĺžkou cyklu. Sedlové kratšie - napr. 70 s programy - o tých hovorím 15 rokov, navrhoval som magistrátu iks krát ich spracovanie a realizáciu - nie je záujem ..... V rámci Auparku budú budúci rok križovatky okoo Auparku uvedené do dynamiky, no a uvidíme, ako sa vyvinie situácia ďalej. Možno sa niečo zmení k lepšiemu zmenou určitých ľudí na magistráte v najbližšom období .... V tomto smere (riešenie preferencie MHD) by možno pomohlo aj podporné stanovisko DPMK, ale bohužial tu sa skôr stretávam s nezáujmom dopravného úseku niečo riešiť. Pred pár rokmi som mal myšlienku spojiť dispečing DPMK a dopravnú ústredňu do jedného, a nič....
Semafór po Furčou: Ternto úsek rýchlostnej komunikácie Prešovská bol realizovaný v 1.etape výstavby prieťahu cesty I/68 cez mesto Košice, ako predĺženie diaľničného privádzača D1 Budimír - Košice. V tom čase sa striktne dodržiavali normy, so zastavovaním autobusov sa na rýchlostnej komunikáci (vtedy ešte označenie Cesta pre motorové vozidlá) Prešovskej neuvažovalo, mali tam jazdiť bez zastavovania iba expresy na sídlisko THC, klasická MHD mala premávať po Ľavobrežnej (vrátane trolejbusov), ktorú mesto malo vybudovať v plnej dĺžke medzi Palackého a Rampovou. Kedže vtedy boli v doprave z pohľadu mesta preferované práce na Hlavnej, tak Ľavobrežnú nikto neriešil, a na tlak MČ DH (petícia obyvateľov okolia Vo výmoli) sa tu zriadili DOČASNE (sú dodnes) zastávky MHD vrátane priechodu pre peších. Druhá etapa realizácie rýchlostnej komunikácie Prešovská (tak isto Južné Nábrežie) už riešila tieto komunikácie aj s možnosťou zastavovania autobusov MHD (?!) a prakticky na každý priechod pre peších v priestore zastávky MHD bol navrhnutý a zrealizovaný tlačítkový semafór. Takže zastávka pri Leteckej akadémii ostala bez semafóru, lebo vtedy tam projekt neriešil priechod pre peších, a dnes je situácia taká, že ak príde žiadosť o jeho realizáciu na správcu tejto komunikáciu (SSC), tak by sa tomu mala Slovenská správa ciest venovať. Pravdou je to, že kritériá na zriadenie CSS na tomto priechode pre peších sú splnené.
prečo krátiť a nie radšej predlžovať interval na semaforoch? Je na radičoch funkcia špička? Niečo také aby v čase špičky boli zelene pre každého aspoň o polovicu dlhšie.
Križovatka pri OC Metro bola vyprojektovaná a v r.2001 zrealizovaná v plnej dynamike - s detektorovými slučkami zo všetkých smerov. Súčasne tu boli navrhnuté a zrealizované vzdialené detektory MHD - v smere príjazdu od centra vo vzdialenosti 213 m pred stopčiarou, a v smere výjazdu zo sídliska vo vzdialenosti 259 m pred stopčiarou. Tieto extra detektorovú slučky mali zachytávať impulz z vysielačov preferencie na podvozku autobusov. Vysielače preferencie - ak sa nemýlim, malo ich byť cca 80 kusov - boli dodané do DPMK v rámci zavádzania ASR MCP (Automatizovaný systém riadenia mestskej cestnej premávky) na križovatkách v meste Košice, riadených zariadením firmy Siemens. V prvej etape sa tieto vysielače namontovali na všetky trolejbusy, nakoľko ako prvá v Košiciach bola týmito vzdialenými detektorovými slučkami MHD vybavená križovatka Protifašistických bojovníkov - Roosveltova - Senný trh, spustená do prevádzky v rámci predĺženia trolejbusovej trate o úsek Jumbo - Bottova. Následne sa začali vysielače montovať aj do autobusov, pre ich detekciu a vyvolávanie prednosti boli navrhnuté a postupne realizované križovatky pri OC Metro, pri OC Cassovia (príjazd autobusov v smere od ulice Pri prachárni, samozrejme + preferencia električiek na Alejovej), križovatka Kuzmányho - Vojenská (príjazd autobusov z Vojenskej), križovatka tr. SNP - Ipeľská - Ondavská (príjazd autobusov od Ipeľskej) atď. Bohužial, montáž vysielačov mal na starosti DPMK, postupne sa s tým prestalo, taktiež v križovatkách sa preferencia nerealizovala - HW bol dodaný, ale SW sa to odsúvalo do budúcnosti.... Dnešná situácia je taká, že v radičoch sú odsadené moduly, kabeláž križovatiek bola zrealizovaná, len je potrebné obnoviť vzdialené slučky a upraviť SW riadenia. A samozrejme inštalovať vysielače preferencie do vozidiel. Náklady na realizáciu oproti výzisku zo skrátenia jazdných časov cez križovatky si dovolím tvrdiť, že by sa za rok splatili. A pre tých čo si nevedia ako by to malo v praxi fungovať: Napríklad križovatka pri OC Lipa, z Vojenskej stojí v kolóne 36-ka, za križovatkou s ulicou Škultétyho tu umiestnená vzdialená slučka MHD zachytí signál autobusu, zaradí fázu riadenia so zelenou od Vojenskej, a drží túto zelenú až dovtedy, kým autobus neprejde cez odhlasovací detektor MHD za stopčiarou v križovatke. Takto som to projektoval už pred vyše 10 rokmi....
Možno týmto aspoň trocha upokojím vodičov liniek č.4 a 7 (a ďakujem za email R.Nagyovi): skrátil som dnes o 11,30 h chodca č.23 (priechod od Dargova cez Štúrovu ulicu) o 5 sekúnd. Posun začiatku zelenej na tomto priechode pre peších zabezpečí dostatočnú rezervu na to, aby celé vozidlo, resp. súprava električky už bola mimo priechod pre peších. Vypočítaný medzičas tu už nerátal s výhybkou medzi pomníkmi, cez ktorú je stanovená prejazdná rýchlosť 10 km/h - tá výhybka bude preložená na Južnú triedu.
od začiatku sa vedelo, že všetky vozy ten dopyt nedostanú, neviem čo ťa to teraz prekvapuje
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
gabo5607