za cenu ani nie km trate by dal ušetriť 3-kilometrový súbeh AD a KD (NO - Luník VIII) - podľa mňa dobrý business. Navyše KD má na tomto úseku o 2, respektíve 3, zastávky viac a napriek tomu podľa CP je rovnako rýchla ako AD (a to ešte dáva 2-krát prednosť na kruhovom objazde, zatiaľ čo AD prechádza týmto bodom bez zdržania). Tak ktoré spojenie je, lepšie povedané by bolo, pohodlnejšie a výhodnejšie pre cestujúceho
poriešené vysoké školy (dôležité akurát v špičke a nedeľu večer) za cenu rozbombardovania ostatných momentálne celkom dobrých autobusových spojení (na miesta, kde nie je ED)
Predĺžiť električkovú trať od vjazdu do vozovne po Bardejovskej k internátom na Jedlíkovej - jednokoľajku s konečnou pre KT8-čky. A všetky autobusy z L VIII odpratať preč, z KVP a Myslavy jazdiť cez štvorlístok a Moldavskú. Z L VIII jedna električková linka cez SNP - Amfiteáter - Zimná - TU, druhá linka cez Moldavskú - Kuzmányho - Amfiteáter. Poriešené aj vysoké školy aj stredné školy v centre.
To, že L5 je IBA študentská linka (o čom sa nehádam, bohužiaľ je to tak) je spôsobené komplexne , nazvem to jemne, nevídaným linkovým vedením. Skôr mi šlo o to, pripomenúť si to. L5 by mala primárnou pravidelnou linkou do OC Optima, ale nielen tam, čo ostatné prevádzky na Moldavskej? Bohužiaľ, niekde niekto niečo šúcha v nohaviciach pri pomyslení, že celý vozový park budú A busy a všade budú A busy, to je totiź to najjednoduhšie vymysleť aj pre magistrát a iných zainteresovaných, treba dakde dopraviť ľudí? Hurá, dáme tam Abusovú linku, predĺžime Abusovú linku.... jeden Abusový fetiśizmus toto mesto.
Mal by som otázku ohľadom úprav CP linky N71:
v novinke sa píše že sa upravujú odchody spojov aby nadväzovali na Zr 1705, ktorý chodí v piatok. Upravuje sa spoj s odchodom 0:05 z Lingova na 23:55 (služba 71 114 ak sa nemýlim) - tým znova vzniká situácia že tento spoj ide len v piatok a v sobotu a nie ako sa uvádza v tunajších CP že každý deň. Tomu by som ešte rozumel ... ale nemohol by mi niekto objasniť pridaný spoj z Kláštora o 3:04 cez pracovné dni (hlavne by ma zaujímalo z akého dôvodu)? Vďaka
No iste, vystupy kurenia pod stropom boli asi najocividnejsim konstrukcnym omylom KT8. Teply vzduch stupa hore, teda jeho vystupy by mali byt dole, aby prehriali cely priestor vozna. Ked su hore, nohy mrznu a hlava sa poti.
To ti aj patnast minut je vela? MHD sa obtiazne prisposobuje vlakom, u vlakov 10 minut - ziadne meskanie, u autobusov MHD je 10 minut polovica intervalu. Chcem tym naznacit, ze aj keby sa posunuli odchody tak, aby nadvazovali na vlak, aj tak by pri akomkolvek meskani musel cestujuci lud cakat na dalsi.
Chapem snahy o prisposobenie spoja zeleznici vtedy, ak sa jedna napr. o posledne spoje MHD toho dna. Ale ak vlak prichadza v dobe, ked ma MHD interval 20 minut, je pozadovanie posunu spoja MHD prejavom nadmernej zhyckanosti.
"Treba sa s tým asi zmieriť, že ľudia sú dnes pohodlní a chcú sa dostať až pred vchod"
- pohodlnosť=lenivosť=obezita
lekári majú pravdu, že sa rozširuje epidémia obezity a aj tá pohodlnosť je jeden z dôvodov. Ľudia by chceli ešte aj posuvné chodníky medzi zastávkami, stanicou, obch.centrami...
...ale najlepšie by asi bolo, keby celá Hlavná ulica bol jeden posuvný chodník ? ? ? ?
Nič v zlom, ale nepreháňate to trocha s tou hystériou okolo L5? Nezainteresovaný človek by si z tých príspevkov pomaly myslel, že aká to kľúčová linka sa tu zničila, zlikvidovalo obľúbené spojenie Košičanov k nákupom v Optime a pod. Nalejme si čistého vína - L5 jazdila len v nedeľu podvečer, 7 hodín týždenne!!! Či by som chcel ísť do Optimy, na Moldavskú alebo len po Dom umenia, nikdy by som sa na takú linku nespoliehal, nakoľko premáva tak občasne.
Ako píše Peter55 v #58466, L5 bola odjakživa študentská linka s CP podľa príchodov vlakov. Áno, pokus s pravidelnou 20minútovkou na trase ŽST - Optima spolu s R1-tkou bol veľmi zaujímavé riešenie a sám som ho vtedy vítal. Ale keď počúvam historky o tom, ako sa masa študentov naprace do L17, ktorá na žiadnej inej zastávke už nepoberá, a to len preto "bo KT-čko ide až 10 minút po nej", tak je jasné, že to nefunguje a treba to riešiť.
Iná je záležitosť celotýždennej obsluhy Optimy, o tom sa dá baviť. Aj keď dôvody, prečo tu L5 v porovnaní s busmi prehrávala, už spomenuté boli a sú aj ďalšie.
Na margo prvej reakcie - To, že električka nie je schopná prekonať autobus (v tomto konkrétnom prípade) nie je spôsobené električkou ako takou.
Obdobe platí to isté aj o neúspechu linky 5, nie je to tým, že je to električka a nie autobus. V súčasnom stave z nej nikdy nič viac, než linka pre študentov bez pravidelnosti, nebude. Už takto považujem jej doterajšiu existenciu za úspech.
Linka 5 bola odjakživa študentska takže nevidim žiadny problem v tom, že sa prisposobi prichodu vlakov, aspon bude využita nie ako teraz, ked všetci študenti išli 17kou a 5ka išla prazdna.
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Vladimír
Ako píše Peter55 v #58466, L5 bola odjakživa študentská linka s CP podľa príchodov vlakov. Áno, pokus s pravidelnou 20minútovkou na trase ŽST - Optima spolu s R1-tkou bol veľmi zaujímavé riešenie a sám som ho vtedy vítal. Ale keď počúvam historky o tom, ako sa masa študentov naprace do L17, ktorá na žiadnej inej zastávke už nepoberá, a to len preto "bo KT-čko ide až 10 minút po nej", tak je jasné, že to nefunguje a treba to riešiť.
Iná je záležitosť celotýždennej obsluhy Optimy, o tom sa dá baviť. Aj keď dôvody, prečo tu L5 v porovnaní s busmi prehrávala, už spomenuté boli a sú aj ďalšie.