Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Dopravák #5531:

"Nákladná automobilová doprava TIR v smere Michalovce - Južné nábrežie a Prešov - Južné nábrežie bude presmerovaná cez križovatku Dargovských hrdinov na Hlinkovu s pokračovaním na Watsonovu - Popradskú - Triedu KVP - Červený Rak - VSS."
http://www.cassovia.sk/korzar/archiv/clanok.php3?sub=1.7.2004/49076K
Reakcia na: Sarko #5529:
práveže je to opak... Počas reko. Opátskej je kamiónová doprava odklonená cez Furču a Tr. SNP (pre smer z /do/ Michaloviec)
Reakcia na: nin #5526:
Vo VPMK je všetko možné!!! Ani by som sa nečudoval keby si mal pravdu s tými rozhádzanými článkami ?
Reakcia na: Vladimír #5528:
Návesti so zákazom vjazdu nákladným automobilom sa na križovatkách Tr. SNP-Popradská a pri kruhovom objazde nemenili, takže zákaz na Tr. SNP platí aj počas reko križovatky Prešovská-Sečovská.
Reakcia na: Sarko #5522:
No jasné, že náklaďáky cez Triedu SNP nesmú. Len teraz dočasne naopak musia - kvôli reko Prešovská-Sečovská.
Reakcia na: nin #5526:
To je veľmi nepravdepodobné. Je možná zámena podvozkov, ale so zámenou článkov som sa ešte nestretol. Každopádne si to overím priamo vo vozidle.
Ad Sarko: ty vozy čísel 534 a 535 mi nějak nesedí ,hlavně ta 535 to jsem si to výrobní číslo opisoval přímo ve voze,ale je docela možné ,že každý článek má jiné výrobní číslo.

Třeba vůz 535 má výr.číslo A - článek 178365 a B - článek má třeba výr.číslo 178367 C - článek ?
Reakcia na: nin #5524:
Aha, ďalej som to nekontroloval, tak som si chybu nevšimol. Prehodené sú len 535 (179367), 536 (178368) a 537 (178366) medzi sebou. Výr. číslo 179365 má 534 (nie 535). 538 má výr. číslo 178369 a 539, ktorá do KE nikdy nedošla, má výr. č. 178370.
Ad BMko,Sarko a statistik.

ještě BMko psal výrobní čísla vozů KT8D5 série 533 - 539 ,že jsou 178364 - 178370 zřejmě je to pouze interval.

Ale já vím ,že vůz KT8D5 čísla 535 má výrobní číslo 178365 a vůz čísla 536 má výrobní číslo 178368 takže to není popořadě,ale jak je to dále to opravdu nevím.
Reakcia na: statistik #5521:

T6A5 #600 - 179135 (nie ...136), 601 - 179136 (nie ...137), 602 - 179137, 603 - 179138, 604 - 179139, 605 - 179140, 606 - 179167, 607 - 179164, 608 - 179166, 609 - 179165, 610 - 179169, 611 - 179170, 612 - 179175, 613 - 179172, 614 - 179173, 615 - 179174, 616 - 179171, 617 - 179176, 618 - 179180, 619 - 179177, 620 - 179182, 621 - 179179, 622 - 179184, 623 - 179183, 624 - 179178, 625 - 179181, 626 - 179185, 627 - 179186, 628 - 179168 (najprv v Szegede, potom v KE), 629 - 179187.

Upozornenie, aj KT8D5 #500 má výr. číslo 175239 a #501 výr. číslo 179238, nie naopak.
Reakcia na: Vladimír #5519:
Na Tr. SNP je síce 60-ka, ale záver zelenej vlny Ti dovolí ísť aj rýchlosťou 80 km/h, pretože červená na jednotlivých CSS nabieha konštantne a vodič vlastne zvyšovaním rýchlosti dokáže zelenú vlnu dobehnúť. Pokiaľ by zelená na jednotlivých vzdialenejších CSS trvala vždy o čosi kratšie, dalo by sa predísť tomuto neduhu. Preto by som jednoznačne prispôsobil zelenú vlnu na tých 40 km/h, pretože záver zelenej vlny aj tak dovolí vodičovi ísť o 33% rýchlejšie. Niečo by som v tomto smere robil už len z dôvodu, že len časť tranzitnej dopravy (hlavne nákladnej, pretože tá musela využívať iné trasy) sa presunula na diaľničný privádzač, pričom Tr. SNP a Štúrova zostávajú preťažené minimálne ako v minulosti.

Podľa mňa by mohli pomôcť veľké návesti pred dotknutými križovatkami s vyznačením dotknutých smerov, pričom na trasu cez Tr. SNP by boli znázornené značky s najvyššou dovolenou rýchlosťou 40 km/h, zákazom vjazdu nákladných automobilov a piktogramami semaforov, na trasu cez Štúrovu by mohla byť rovno tvrdo značka "Prejazd zakázaný" a zákaz vjazdu nákladných automobilov a na trase diaľničného privádzača by bola tučnou čiernou naznačená štvorprúdová komunikácia so znázornenými značkami s najvyššou dovolenou rýchlosťou 80 km/h.

Čo sa týka toho kamionistu, opäť upozorňujem, že nákladný tranzit je cez Tr. SNP (takisto aj cez Štúrovu) zakázaný.
Ad BMko: děkuji za ty výrobní čísla KT8D5.

Ještě bych se chtěl zeptat na výrobní čísla vašich vozů T6A5 čísel 600-629.
Já vím pouze ,že vůz 600 má výr.číslo 179136 a vůz 601 má výr.číslo 179137.
Reakcia na: SHORTY #5515:
Tá LED-ka je myslím oranžová a máš pravdu, reaguje síce na každý pohyb zasvietením, ale ako som už spomínal v príspevku #5490, malo by ísť o vyhodnocovanie obrazu, pričom sa preferencia aktivuje až po vyhodnotení referenčného objektu - električky. Ak sú teda tieto senzory správne naprogramované, nemali by reagovať ani na pohyb osobného, či nákladného auta v električkovom páse.
Reakcia na: Sarko #5518:
Ono už dnes je na Triede SNP max. rýchlosť 60 km/h zatiaľčo na obchvate 80 km/h. Takže rozhodne to nemožno počítať len na kilometre. Ale ak by protistojace varianty stále vychádzali rovnocenne, môžeme vodičov tranzitu k správnemu rozhodnutiu inšpirovať ešte prestavaním zelenej vlny na Triede SNP na rýchlosť 50 km/h. A myslím, že žiadneho kamionistu jazda päťdesiatkou baviť nebude.

Ale ja si osobne myslím, že už dnes (odliadnuc od stavebnej činnosti na nábreží, čo je dočasný jav) je pre tranzit stále výhodnejší obchvat - hoci s nejakým kilometrom navyše, ale väčšou maximálnou povolenou rýchlosťou a nezdržiavaním sa dvoma kruhovými objazdmi. Takže podľa mojej mienky by som s Triedou SNP nerobil zatiaľ nič.
Reakcia na: Vladimír #5516:
Iste, ale žiadneho vodiča tranzitu nedonútiš urobiť vyhliadkovú jazdu po meste, každý chce prejsť čo najkratšie (otázne je, či aj najhospodárnejšie) a čo najrýchlejšie. Pritom cez Tr. SNP je zakázaný tranzit nákladnej dopravy, takže vodiči sú tak či tak nútení ísť po Tr. KVP alebo Popradskej. Pokiaľ by sa zelená vlna obmedzila, ja by som navrhoval spočiatku zníženie priepustnej rýchlosti do 40 km/h namiesto súčasných 60 km/h. Pritom si nemyslím, že by dochádzalo k hromadnému brzdeniu a rozbiehaniu tranzitu, vodiči si na úkor času začnú skôr hľadať inú, aj keď dlhšiu, ale rýchlejšiu alternatívu.

Zoberme si dvoch vodičov, jeden ide v smere z Moldavy do Prešova, druhý z Moldavy do Michaloviec. Sú 4 možnosti:

1a) križovatka Červený rak - Nižné Kapustníky - Južné nábr. - Prešovská cesta - križovatka Tri brody = 9,5 km
1b) križovatka Červený rak - Moldavská cesta - Tr. SNP - Watsonova - Hlinkova - križovatka Tri brody = 7,6 km

2a) križovatka Červený rak - Nižné Kapustníky - Južné nábr. - križovatka Prešovská-Sečovská = 7,5 km
2b) križovatka Červený rak - Moldavská cesta - Nám. osloboditeľov - Palackého - križovatka Prešovská-Sečovská = 5,5 km

A teraz presvedči vodičov, aby využívali trasy 1a a 2a, keď si pokojne môžu ísť dvojkilometrovou "skratkou" a s požehnaním zelenej vlny. Do úvahy pritom neberiem zdržiavanie z dôvodu rekonštrukcie časti Južného nábr. a výstavby križovatky Sečovská-Prešovská. V oboch prípadoch si vodiči jednoznačne zvolia trasy 1b a 2b. A tak križovatky v týchto trasách sú aj naďalej preplnené a dialničný obchvat takmer zíva prázdnotou.
Reakcia na: Vladimír #5516:
Samozrejme, Terasa možno znáša diaľkovú dopravu "zo" zelenou vlnou, ale ešte viac sa poteší doprave "so" zelenou vlnou. Pardón. Bol to číry preklep. ?
Reakcia na: Dopravák #5497:
Akože ktorá vetva? Riadna kmeňová trasa L60 končí na Ťahanovských riadkoch. Viď CP - napr. aj na iMHD.
Ale zbytočne naňho budeš čakať, lebo Ti nezastaví alebo ak aj zastaví, bude mať blbé komentáre.

Jedného dňa L60 napokon zrušia pre totálnu nevyužitosť. A na vine budú jej VODIČI, ktorí si z nej svojvoľne spravili vyhradenú dopravu.

Re #5512 Sarko: Nesúhlasím, dôvod, že autobus po Triede SNP nejazdí, nie je dôvodom na zrušenie zelenej vlny. My môžeme tranzitu odporúčať obchvat cez Nižné Kapustníky a Prešovskú, ale nikdy celkom nevylúčime jazdy cez Triedu SNP. A Terasa ako sídlisko určite lepšie znáša diaľkovú dopravu zo zelenou vlnou, ktorá zabezpečí, že tranzit pred semaformi nebrzdí a po naskočení zelenej sa znovu nerozbieha.

Re #5515 SHORTY - k prvému odstavcu: Pevne verím, že v tomto prípade je riešením úprava jazdných dôb a nie zrušenie preferencie 🙂

Sú to ale všetko veľmi zaujímavé veci. Priznám sa, že som si ani neuvedomil, že na toľkých miestach už preferencia ako-tak alebo celkom funguje.
K preferencii MHD: Chyba samozrejme nie je na strane fy Matyáš, lebo podľa mňa im stačí dať pokyn a električky môžu byť preferované zo dňa na deň. Ale kto upraví CP-to je jeden MEGA problém. Operatívnosť v DP by v tomto prípade trvala cca 3mesiace. Na Terase sa mi asi už 2x podarilo vystihnúť preferenciu TRAM a poviem vám, ako cestujúci(vo vozidle) by ste sa z toho tešili ale ako cestujúci(idúci na zastávku) už zrejme nie.
Vysvetlenie: Linka 6-spol.pavilon-príchod na zastávku -2min(t.j.skôr-je to bežne) Preferencia "zavinila",že pri príchode na (každú!!!) križovatku svietil signál voľno a tak jazda spol.pav.-poliklinika trvala málo cez 3min!!!!!
Sumarizácia: príklad-Spol.pavilon 06.28 (podľa CP 06.30), poliklinika 06.32 (CP 06.38)!! Takže to robí náskok až 6min. Ak by ste boli cest.v tram-potešenie, ak cest.idúci na zast. ?

CSS na Alejovej: Ak idú 2 tram za sebou resp. oproti ale nie súčasne cez križovatku, musia dávať pozor aby nad čidlom prešli až po odhlásení predošlej súpravy(odhlasovacie čidlo je na zast.), lebo v opačnom prípade neregistruje požiadavku a je potrebné čakať na signál spolu s autami. Ak vyčkajú tak signál potom naskočí po pustení jedného smeru t.j. 1.tram-voľno 2.autá-nejaké odbočenie al.priamy smer(nie však Alejová)-1 signál 3.tram-voľno. Po prejdení tram väčšinou naskočí odbočenie z Alejovej ale ak tam nestoja autá, pustí iný smer.

Ad.Južná trieda: Keby zapli preferenciu DP by sa musel veľmi rýchlo spamätať(to však nehrozí), lebo CP-chronometráž je ešte stále z čias obmedzenej rýchlosti na 30km/h. Napr. L3 má 21min ale už po predchádzajúcich reko sa to dalo zvládnuť za 16min.

"kamery-senzory" pri prechode tram popred senzor sa rozsvieti na ňom v rohu červená LEDka, skúste sa prejsť pred ním a ak sa rozsvieti, tak reaguje na hocijaký pohyb a nie na tram. Neskúšal som - nech sa páči.....
Reakcia na: 5 #5510:
Re #5511 Sarko: Ďakujem! Prosím, ak má niekto fotky, pošlite mi ich...
Snad na zaver este k sluckam pre elektricky. Pred krizovatkou Alejova - Pri Pracharni v smere od kruhoveho objazdu su az 2, druha je asi 50m pred krizovatkou a podla mojich skromnych uvah sluzi pravdepodobne na ukoncenie "zelenych" pre chodcov, kde je na priechodoch relativne dlhy cas uvolnenia koliznych zon, tak tie zelene musia byt ukoncene skor ako ked koncia zelene pre IGK ovplyvnenim slucky za krizovatkou.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.