Tieto pripomienky si neviem vysvetliť inak, iba tak, že si nikdy nebol v nejakom modernom meste a reálne si tam nepoužíval MHD. Pretože každý, kto sa už len niekde potreboval orientovať v mape a hľadal tam trasy liniek, tak pochopil rozdiel medzi jednofarebným a viacfarebným označením. V celom informačnom systéme dopravcov sa vedel jednoducho orientovať. Cieľom DPMK nie je obhajovať súčasnosť s tým ako "sa to nedá" urobiť lepšie, ale zaviesť niečo moderné aj sem. Čiže odporúčam využiť RyanAir alebo nejakú inú nízkonákladovú spoločnosť a ísť sa presvedčiť niekam na západ, ako úplne jednoduché a lacné nápady dokážu spríjemniť cestovanie. Toto totiž nie je o peniazoch...
platí to aj keď do RA5 nastúpim povedzme na Belehradskej a chcem ísť na Ťahanovskú? lebo sa mi stalo, že vodič mi povedal: "slečna, ale toto je autobus pre železiarne", a bol asi naštvaný, že kvôli mne musel ísť až do Ťahanoviec a nemohol to odstaviť už na Madridskej /tá služba potom robí 10N/
Myslim, že je oveľa podstatnejšie vedieť či ta ktora linka jazdi cely deň alebo len v špičke alebo noci, pripadne je to RA ako to, že 15ka ide 9 krat za hodinu a 20ka 2krat, to dojde každemu keď sa pozrie do CP.
Aha, takže ide najmä o schémy. Myslím si, že schémy by pokojne mohli byť farebné, nech je vidieť odlíšenie liniek kvôli čitateľnosti, ale mohlo sa zachovať pôvodné, jednotné rozdelenie liniek (resp. rozšírené o šedé linky).
To, že je to jedno tebe, neznamená, že to je jedno aj ostatným. Nie každý si pamätá, ktorých 16 liniek jazdí o 5:00 do 23:00 v hustejších intervaloch ako ostatné linky. Z takej schémy to napr. nikto nevyčíta bez farebného odlíšenia.
Isteže v Bruseli nie je všetko dobre - napr. ich grafikony sú celkom pekný chaos. Rozumný človek si vyberie tie dobré veci. Akurát farebné označovanie liniek sa netýka len Bruselu, ale nespočetného množstva iných miest v Európe či Amerike. Na všetky tie mestá má platiť tvoja poznámka o RTOčkach?
Predpokladal som niečo také, aj keď "nešedé" linky by nemuseli byť tak pestrofarebné. A hlavne by mali byť skutočne nosné, napríklad desiatka s poriadnym intervalom, napr. 6/10 ráno/sedlo, poobede. Linky 10, 15, 34, 27 majú trasovanie vhodné pre nosné linky, no intervaly tomu absolútne nezodpovedajú. Možno po novembri.
Ad. RA - minule zastavil jeden spoj RA na zastávke, vystúpil nejaký chlapík a keď som chcel do voza nastúpiť, vodič ma doň nepustil.
Bude to tu vyzerať ako v cirkuse, konči sa doba najkrajšich CP v košiciach. Keď už tak sa držať toho čo tu je t.j. zelene celodenne linky, červene špičkove a "expresy" a modre RA, čierne nočaky. To je oveľa prehladnejšie ako X farieb ktore su mi na nič, lebo mne je jedno či idem nosnym klbakom alebo nenosnou kratkou karosou.
Je mi jasné, že nie všetkým sú trendy západnej Európy po chuti... Ale myslím, že každý, kto rozmýšľa, príde na to, na čo je dobré farebne odlišovať linky. Pre nič za nič si to tam totiž nevymysleli...
Mozem sa opytat....ak RA5 stoji na zastavke Gymnazium Opatovska to mozem sa normalne s nou zviest z Opatskeho na THC? Dakujem ..viem ze trocha blba otazka ale chcem sa uistit. Vopred dakujem za odpoved.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
d3k0
Re #52414 LUKYmhd: Samozrejme.