Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Nikoliatko #47286:
ja nimi cestujem a veľmi rád. Aj na NO pôjdem s nimi a aj z NO. ? A dokonca aj k MMK,alebo na KVP by som s nimi išiel,tak neviem kde je problém.
Organizačne zmeny v štruktúre DPMK:
Buraš z dozornej zrady bude nahradený Ing. Ivetou Kijevskou
50 miliónový Bruňák bude odvolaný a nahradený tvorcom dvojdňovej linky 32 (ceny za podpis) Jutkom. Možno zariadi, že sa tá linka vráti. ?

Materiál na rokovanie mimoriadneho Mestského zastupiteľstva v Košiciach

dňa 28. 5. 2009

Názov materiálu

Projekt "Zníženie emisií modernizáciou MHD"

Predkladateľ

Ing. Marek Kolárčik, riaditeľ

Spracovateľ

Oddelenie strategického rozvoja

Dátum spracovania

15. 5. 2009

Číslo spisu

MZ-09/...................... MR-09/ ....................../A/2009/00171

Návrh na uznesenie Mestského zastupiteľstva v Košiciach

Mestské zastupiteľstvo v Košiciach

schvaľuje

predloženie žiadosti o NFP v rámci projektu :

- názov projektu : Zníženie emisií modernizáciou MHD
- výška celkových výdavkov na projekt: maximálne 10 000 000 EUR
- výška celkových oprávnených výdavkov na projekt: maximálne 10 000 000 EUR
- výška spolufinancovania projektu žiadateľom z celkových oprávnených
výdavkov:

minimálne 5 % t.j. 500 000 EUR

- spôsob financovania (spolufinancovania) projektu : vlastné zdroje
Reakcia na: Nikoliatko #47286:
Už ma prechádza trpezlivosť, ty si klasická Košičanka, ktorá keď si do hlavy napchá myšlienku, že trolejbus ide pomaly, tak to ani za svet nezmení. Ja už vážne nechápem tvoje zmýšľanie
Reakcia na: TA #47279:

nemám dojem, že by Ťahanovčania tak úpenlivo trvali na L 18 - určite nie tak ako Furčania. Ja by som to vyriešil inak - linku nechať ŤHC s tým, že na spoločných zastávkach s trolejbusmi bude zabezpečený prestup.

no úplne geniálne riešenie, takže ťahanovciam je 18 na veľké H, na furči naozaj chýba ale ty ju necháš ťahanovciam šak furča má trolejbusy. SI BERTE TIE SPOMALENé TROLEJBUSY!! neviem kto tým cestuje ale keďže bohužiaľ nič iné z mieru na furču nejde okrem rána a špičky tak nič iné nám neostáva iba chodiť trolejbusmi. my chceme aj normálny autobus ktorý nepôjde rýchlosťou 20km za hodinu preboha!!! A poviem ti aký skvelý prestup sa tu črtá, raz dávnejšie som to tu spomínala. Potrebovala som sa dostať ku technike na skúšku, 18 mi išla od tesca niekedy na 10 10 takže som bez problémov išla trolejbusom o 9 58(myslím že každý z vás by tým išiel, keby vám podľa cestovného poriadku vychádzalo, že na tú 18 máte čakať ešte nejakých 5 minút) a NESTIHLA SOM TO!!! a silno pochybujem že tam pri tescu bude práve na mňa(a na ostatných furčanov) čakať 18 aby som si mohla prestúpiť... ďakujem pekne za tie trolejbusy, čert nám ich bol dlžen 😞
Reakcia na: TA #47284:
oprava 2. vety :
Napr. na každý 2, 3., 4. a tak ďalej trolejbusový spoj by pripadal 1 spoj L 18.
Reakcia na: pedro77 #47280:
ono to nemusí byť presne taký istý interval - musí byť však koordinovateľný. Napr. na každý trolejbusový spoj by pripadal 1 spoj L 18.
Navrhované intervaly pre L 71 + L 72 sú 4' ( 6' ) / 7,5' / 5' ( 7,5' ) / 10' takže L 38 by mohla mať intervaly 8' ( 12' ) / 15' / 10' ( 15' ) / 20'. Súčasný návrh - 8' ( 10' ) / 30' / 12' ( 15' ) / - - by sa teda mohol upraviť v špičke pracovných dní bez školského vyučovania na o 1 spoj za hodinu horší interval, sedlo prípadne nechať ( prípoj na každý 4. trolejbusový spoj ) a v popoludňajšej špičke by sa počas pracovných dní so školským vyučovaním posilnila o 1 spoj za hodinu. Tým by sa síce navýšil počet vozkm, ale len veľmi mierne - až zanedbateľne, no znamenalo by to veľký prínos pre prestupujúcich.
Chápem, že porovnávam trochu neporovnateľné - teda linku pripravenú pre Furču presunutú na ŤHC, no to len na ukážku, že aj nerovnaké intervaly sa dajú koordinovať.
Linka 18 od totality patrila Furči. 2. augusta ju presmerovali na Ťahanovce. Od júla ju prečíslujú na linku 38. Pôvodne plán mal byť úplne iný tak neviem čo tu teraz rozoberáte linku 18. Mne pripadá ako keby vôbec neexistovala. Ak cestujem z THC tak stále natrafím na L27 alebo L34. ?
Reakcia na: TA #47279:
ale veď my musíme mať priamy spoj ku Novej Nemocnici,TU ? ?
Reakcia na: Nikoliatko #47277:
ešte čo sa týka L 50 - už to tu bolo 1000 a 1-krát spomínané a 1002.-krát to zopakujem - L 50 má 3 chyby :
1. vedie pod trolejovým vedením, teda kradne trolejbusom cestujúcich - nielen však to, horšie je, že ide o cestujúcich s rovnakými cieľovými zastávkami;
2. je veľmi dlhá, teda nedá sa koordinovať s jednotlivými súbežnými linkami;
3. má nekoordinovateľný interval so súbežnými linkami.
V podstate si ani neviem predstaviť väčšie zlo, než to, čo som uviedol.
Reakcia na: TA #47279:
L18 z THC nikdy nedostane taky interval ako 71+72, trebalo by ju doplnit nejakou inou, napr. L12, ale s jednou malickostou... aby chodila cez mier na hlinkovej
Reakcia na: Nikoliatko #47277:
nemám dojem, že by Ťahanovčania tak úpenlivo trvali na L 18 - určite nie tak ako Furčania. Ja by som to vyriešil inak - linku nechať ŤHC s tým, že na spoločných zastávkach s trolejbusmi bude zabezpečený prestup. Je to úplne jednoduché riešenie, ktoré vyplýva z toho, že pod trolejmi sa má preferovať elektrická doprava, takže L 18 a na nej busy nemajú na Triede arm. gen. Ludvíka Svobodu čo robiť. Či sa Ti páči alebo nie, pri Tescu alebo na Mieri si prestúpiš z trolejbusu na L 18 alebo naopak - tak by sa malo tvoriť linkové vedenie v civilizovanom svete. Ak by bolo trolejové vedenie aj na ŤHC, situácia by bola úplná iná, ale to je hudba budúcnosti - ak vôbec.
Reakcia na: Nikoliatko #47277:
spokojné(t.j. bez prestupov)?? spokojnost znamena bez prestupov ??? ja som spokojny ked sa niekam dostanem v relativne kratkom case (zahrnujuc aj cakanie na prvy spoj) pridem na zastavku a zistim ze na L18DH mozem cakat 20 minut....? preco neuvazujes skor takym sposobom aby L18, resp. L18+L12 iduce tym smerom plynulo nadvazovali na vsetky spoje TD ? (to by sice L12 musela na mieri stat tam kde L18)
Reakcia na: TA #47274:
ide mi o to, aby mali obidve sídliská spravodlivo rozdelenú túto linku, nakoľko by bolo asi zbytočné aby mali obidve sídliská po jednej riadnej linke - jednak zbytočné, jednak kilometre, jednak nie sú vozy, vodiči.... a zasa až taká úžasná trasa to nie je aby tam chodilo 6(resp.8) autobusov za hodinu (od tesca teraz myslím). na tú trasu úplne stačia 4 za hodinu avšak každé sídlisko chce mať tento spoj, tak ako inak to vyriešiť? za hodinu pôjdu dve na thc a dve na furču. keby išla iba jedným smerom vzniklo by toto:
keď dali L18 preč z furče na thc, furča sa okamžite ozvala, vznikla petícia atď, bolo to hlavne kvôli linke 18, ja sama som bola petíciu podpísať a keď sa ma opýtali aký autobus najviac chýba, povedala som 18 a 32 a na to mi dotyční povedali, že 90% z furče to podpísalo kvôli L18
teraz keď idú zobrať tú 18 ťahanovciam a chcú dať akože novú linku 38 na furču čo je v podstate stará 18 akurát nebude chodiť do mesta (čo je pre thc nepodstatné) tak ešte sa nič nedeje a už kričia že oni chcú tú linku a zasa sa tu vymyslí taká .. ako vy nazývate "pseudolinka" typu 50 (inak podľa mňa omnoho lepšia ako 55 ale ok) a budete sa tu hnevať ..
ale otázka znie inak, pre koho teda nasmerovať linku kvp - amfiteáter - watsonova - mier - furča/thc??? dá sa to aj inak lepšie vyriešiť aby boli kilometre zachované, aby tá doprava nebola zbytočne predimenzovaná a aby boli obidve sídliská spokojné(t.j. bez prestupov)?? prosím navrhni to
Reakcia na: TA #47275:
V CP ostať mali, áno. Napríklad v zátvorke za názvom zastávky "Jakabov palác (Staré mesto)". A nemuseli by byť všade, stačilo by, ak by bola MČ uvedená len pri prvej zastávke danej mestskej časti.
Reakcia na: jt #47270:
keď boli v názvoch aj názvy MČ, zdalo sa, že v tom je systém. Hoci aj vtedy sa našli určité nezrovnalosti. Akosi mi dodnes chýbajú v CP názvy MČ - cezpoľní by sa v nich určite rýchlejšie zorientovali, keby tam boli ( aj keby len ako doplnok a nie priamo v názve zastávok ).
Reakcia na: Nikoliatko #47272:
e #47272 Nikoliatko
" získala by som tým to, že obidve sídliská by mali túto linku(nebol by krik) "

--->>> presne toto spôsobilo, že sa od 2. 8. 2008 babralo linkové vedenie, ako len mohlo. Každému sa dala linka, len aby nebol krik. Takéto " vysoko odborné " prístupy budú už, dúfam, že navždy, minulosťou.
Ten prestup, ktorý spomínaš, mi nejako bližšie objasni, ako to myslíš a v čom to bude lepšie v prípade vetvenia linky oproti prípadu, že by pokračovala len 1 smerom.
Reakcia na: Nikoliatko #47272:
a na co mi bude linka s 30' intervalom? ja by som bol radsej ak by vsetky linky iduce na mier boli koordinovane, to znamena ze kazdych x minut pojde nieco na mier, v pripade furce asi len trolejbusy, kludne by som vymenil L38 za hustejsi interval na TD, v pripade tahanoviec takisto koordinovat vsetky linky iduce na mier.. no a najlepsie by bolo ak by aj spoje z podhradovej prechadzali rovnakou zastavkou na mieri.
Reakcia na: jt #47269:
získala by som tým to, že obidve sídliská by mali túto linku(nebol by krik) a naviac, dalo by sa aj prestúpiť na túto linku pri tescu v prípade keby ten čas viac vyhovoval daným cestujúcim
Keby sa urobili intervaly tak, že by sa dalo dobre prestupovať na a z 18ky nikto by sa nehadal, ale nečudujem sa THC lebo určite to bude tak, že pride 34ka a 18ka išla 2 minuty pred ňou.

A dufam, že sa nezabudlo na to, že pri tescu je prestupny bod keď sa ide z THC, teraz to bolo ako tak nastavene, že ledva som stihol trolik tak dufam, že teraz to bude lepšie.
Reakcia na: TA #47268:
Sú to len detaily, ale jednotný systém pomenúvania zastávok by mohol existovať.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.