spominal si tu jazero a prestup z L9, hm, aky ma interval cez vikend? 20minut? a aky interval by mala vetva smerujuca na amfik? too neni moc pohodlne na prestup
tak tie vetvy by posilňovali do istej miery linku 9 a 6, tak možno nejaké vzkm by sa našli tam. Samozrejme, mala by byť aj vôľa škrtať zbytočné súbehy poloprázdych busov, ktorých zrušenie by prekážalo tak 100 ľuďom, kdežto prínos v rozvetvenej L 5 by pocítili tisíce.
.bola by dobrá ako vhodný prestup z JZR ( event.z krásnej pri tvrdom prest. LV), a hlavne zmysel vidím v prestupných bodoch pri magistráte ( kde by pobrala ľudí z A a T liniek ) a ďalší bod je pri Novej nemocnici, resp. priamo Amfík, kde by brala opäť ľudí z tamojších A liniek+študentov z TU. Tým sa takpovediac stráca zmysel ťahať tú linku stále do mesta. smer Amfík by zmysel určite mal, ale za predpokladu toho vetvenia , smer Stanica je tiež potrebný. A potom tie vetvy prispôsobiť špičkovým a mimošpičkovým výkyvom, ktoré tam vzhľadom na intráky a OC budú asi veľké , vhodne nasadenými vozmi ( za predpokladu, že by bolo pár T6C5, ako navrhuje Nodes ) a intervalmi. Ak by bola na SNP spojazdnená 100 percentná preferencia, tak si myslím, že Optima a celá tamojšia časť by bola dobre a rýchlo dostupná.
Tie dve vetvy celodenne, dlha tram, kratka tram.... Kto by to vsetko platil? Vedenie Optimy sa tak po vrecku nebuchne a podnik na to nema, lebo mesto neda. Budeme radi, ked bude aspon nejake riesenie, ktore bude akceptovatelne zakaznikmi.
Ak by sa linka mala vetviť, tak na stanicu by celodenne stačil krátky voz koordinovaný s R1 a k TUKE v sedle krátky a v špičke dlhý voz koordinovaný najlepšie s R4, ktorá by mohla jazdiť namiesto R7 (alebo aspoň popoludní).
Ráno by som spoje R1 a R7 ponechal tak, ako sú teraz, od ôsmej, kedy sa vzájomne prekladajú by som ich doplnil na 20´ interval a R7 nahradil R4 a vetvou L5. Každý tretí spoj by bol R1, resp. R4, zvyšné dva napr. 5A, 5B.
Ešte lepšie by bolo, ak by zo stanice a od ŠTU jazdili iba vetvy L5. R1 by začínala až pri Optime a bola by pokračovaním každej tretej L5 aby sa zachoval súčasný polhodinový interval. V CP by boli zastávky až po VA USS s poznámkou, že linka ďalej pokračuje ako R1. Keďže vo vozidlách máme elektronický informačný systém, nemal by to byť problém (dovoľujem si zdôrazniť podmieňovací spôsob). Napr. v Prahe je bežné, že počas jazdy tetuška v reproduktoroch oznámi napríklad výluku, povie kedy a kde treba prestúpiť, alebo vymenuje zastávky na výlukovej trase. To isté pri pásmovej prevádzke v metre, kým ešte bola zavedená (dovoľujeme si Vás upozorniť, že tento spoj má konečnú v stanici XY).
najjednoduchsie je potiahnut vsetky L10 k optime, da sa to urobit hned, netreba nic vymyslat,spekulovat,stavat, niekomu ale asi vadi zbytocne dlha trasa od lunika 8 k optime, ale stale si myslim ze by to bolo lacnejsie ako prevadzkovat nejaku novu linku
linka z optimy na snp a amfiteater, by bola dobra tak akurat pre terasu, linka z optimy musi zajst hlbsie do centra, pouzit dve vetvy nie je riesenie, pretoze ani jedna nebude mat schopny interval.
Jasné, ja som si to poplietol s vozom T5C5, ktorý sa s druhým vozom spriaha zadnými časťami. Tá obojsmerná T6 vyzerá fakt zaujímavo, také čosi by som si u nás vedel predstaviť.
Nehovorim o spriahani T6 na PX, ale o reko T6 na obojsmernu. Iste, vysledna cena by zavisela od pouzitych modernizacnych prvkov. Reko T6 navrhujem pre pripad namietok, ze KT8 by bola luxus co sa tyka kapacity.
Rozdiel medzi súpravou T6+T6 a KT8 by nebol žiaden. Obojsmerných vozov máme dosť (keby sa nepredali do Miskolca, Brna a Sarajeva bolo by ich ešte viac), tak nemyslím, že treba spriahať aj sólo vozy na obojsmernú súpravu. Navyše tento model električky má asi aj nižšiu kapacitu ako T6A5.
Áno , viem, že s Optimou sa dačo také riešilo. No ale žiaľ, dopadlo to, ako dopadlo. nieže by som sa ale zastával Optimy, ale ani sa im nedivím. načo financovať obratisko, keď im pred dvere ľudí môžu dodávať Abusy. Veď sama Optima prevádzkovala aj niekoľko Optím liniek, takže asi stratégiu mali naplánovanú tak, že zákazníkov si budú zvážať sami. Žiaľ, tá stratégia sa im neosvedčila asi. Ešte dodám, že do šace by bolo vhodné dotiahnuť električku, čím by sa zhustil interval na E trati a čiastočne by sa odstránil súbeh busov s elinami a tiež by nastalaaj lepšia dostupnosť k OC Optima ( busy smerom na Šacu pri optime nestoja, kdežto, Eliny by tam stáli).
to all: čo by tak stálo nové obratisko kdesi pri Optime, komplet s napojením a umiestnením, ako sa to plánovalo?
Obratisko bolo Optime ponúkané s tým, že by sa podieľala na jeho financovaní. Dlhodobo sa ale obratisko plánuje (plánovalo?) pri Pereši, kde by jazdili dedinské vymetače (Šaca, Lorinčík, Poľov, Pereš) a odtiaľ celodenná linka do centra.
Nuže, potom by som sa prihovoril za trasu : št.TU - Amfík - Spol.pavilón - Optima. Ale stále by to bola jedna vetva. Druhú by som praskol od stanice. Len stále mi príde na tie linky KT mimo špičky, priveľký luxus, no neviem. Tam by sa zišlo obratisko pri tej Optime, ešte lepšie pri letisku .
Keď už by to stálo milión, predstavoval by som si nejakú reality show v TV Naša "Riaditeľ za milión", kde by kandidáti súťažili v rôznych disciplínach, napr. Tarífa za milión, LV za milión, Interval za milión, Investícia za milión, Email za milión... ?
Bruňák, Melničák, Reisinger, Mikuš, Dečo, ... (neviem koľkých majú ešte v zálohe). Ale "odbornosť" týchto si za peniaze nekúpite, na všetko ostatné je tu MasterCard. ?
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
eMareq