Ja na čierno nechodievam, ani by som nikdy nešiel. Stalo sa mi to len raz, aj to nedopatrením, lebo som si zle zapamätal dátum platnosti CL. V tomto konkrétnom prípade mi šlo len o princíp, či revízor na to právo má, alebo nie.
No revizor v Norsku je na urovni vektera, ma 1 hodnost na pleciach. Vekter ma pravo zadrzat osobu a dozadovat sa osobnych udajov. V Norsku je jediny udaj s ktorym pracujes takzvane Fødselsnummer, cize nieco ako nase rodne cislo. Inac pokutu platia vacsinou vsetci na mieste. Kreditna karta tu v norsku staci uplne ako identifikacny doklad a zaroven s nou mozes zaplatit pokutu. Nestava sa ale aby domaci sli na cierno, alebo na slepo ako sa to tu vravi. jediny kto cestuje na cierno su utecenci a pristahovalci.
Prepravny poriadok je zmes chujovin. Dam si tu namahu a zistim, aka je skutocnost. Jedna vec je to, co moze revizor ziadat. Druha vec je to, na co ma pravo. Ked prepravny poriadok v tomto bode odporuje norme vyssej pravnej sily, tak je v tomto bode neplatny. Opakujem, zistim, aka je skutocnost.
v PP je uvedené, že musíš strpieť nevyhnutný čas na zistenie totožnosti. Je to práve úprava kvôli takým, ako ste vy. Ak máš neplatný lístok, buď predložíš doklad totožnosti alebo si počkáš na zistenie totožnosti iným spôsobom (polícia). Samozrejme, väčšina tohto národa je naučená podvádzať a okrádať, tak sa to musí riešiť takto. Väčšina ľudí pozná svoje práva, ale povinnosti ani zbla.
Napríklad v Nórku som stretol prepravnú kontrolu, ktorých som sa pýtal, ako postupujú pri zistení čierneho pasažiera. Rovnako sa tam vyžaduje doklad na zistenie totožnosti. Na moju otázku či volajú políciu, keď sa im odmietne čierny pasažier preukázať boli dosť udivený, vraj sa to nikdy nestalo. ?
keď skončia na hornom konci, tak sa budú musieť presunúť späť na dolný. Teda musia ako musia, mestu to je určite jedno ( má iné priority - EHMK 2013 a podobne ) a pochybujem, že sa bude zaoberať nejakou reklamáciou cesty.
Podľa platných právnych predpisov nie. Legitimovať občana smie len policajt (verejný činiteľ) a prepravný kontrolór verejným činiteľom nie je. Nesmie ťa nútiť legitimovať sa, ani zadržať vo vozidle.
Pri "kvalite" s akou tu opravu plynovodu robili (mam to rovno pod oknom, takze som to mal online), sa nebudem cudovat, ked to o 2-3 mesiace bude rozkopane znova.
O tom, ze ten beton je zle vyspadovany, snad uz ani nema zmysel hovorit.
nič nové. Na Slovensku sa robia cesty len tak mirnix-dirnix. Hoci to nemá súvislosť s DPMK, stačí sa pozrieť napr. na Moyzesovu a prikrytie plynovodu betónom. Akonáhle sa presunuli z 1. dokončeného úseku s prácami na 2., 1. mohli začať rekonštruovať. V súčasnosti je betón pred zastávkou Dom umenia už taký rozdrobený a povrch absolútne nerovný, akoby to robili pred 5 rokmi.
možno sa mýlim, ale mám dojem, že podľa platných zákonov revízor nie je medzi oprávnenými osobami na legitimáciu osôb. No a prepravný poriadok nemôže byť v rozpore s platnou legislatívou a ani nie je nadradený zákonom.
Dnes so videl okolopol tretej možno "pokazený" myslím Tedom. na nejakej linke do Krásnej hore na vjazde na vonkajší okruh pri VSS. Niekoľko metrov za busom bol pruh asi spôsobený prednou ľavou pneumatikou, ale dosť tenký ( na bus). neviete, čo sa stalo?
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
jt