volvo este ano. ale medak 530 je humus. V Osle jazdim na Manoch, Mercedesoch, Volvach, Solarisoch, Scaniach. Najlepsi je MAN,Volvo a Solaris. zbytok je za trest
"Medzi obyvateľmi začiatku sídliska Nad jazerom vládne nespokojnosť s decembrovou zmenou dopravy. Sú totiž odkázaní na autobusy, električková trať k nim nevedie. Podľa starostky ide až o jednu štvrtinu sídliska. Dopravný podnik bude opatrenia prijímať najskôr v júli.
"Chodí tu len jeden autobus, devätnástka, a to každých 15 minút, občas trinástka. Je to teraz oveľa dlhšia cesta do mesta. Večer do ôsmej sa ako tak dá, ale potom je to ešte horšie. Predtým sme tu mali viac autobusov. Nie som spokojný ako to je teraz, doprava sa pre našu hornú časť veľmi zhoršila. Ľudia aj šoféri nadávajú," posťažoval sa Jazerčan Jozef.
Starostka: Doprava je katastrofálna
Starostka tvrdí, že podľa dohody s DPMK mali byť v tejto časti sídliska pôvodne spoje posilnené. "Mala pribudnúť linka č. 13 a 27 a R linky mali zastavovať pri Teplárni," povedala Anna Jenčová (HZDS). Doplnila sa len trinástka. Stiahnutý bol zrýchlený spoj 52, chodí teraz cez Južnú triedu.
Samospráva niekoľkokrát žiadala mesto i dopravný podnik o nápravu, zatiaľ k nej vraj nedošlo. "Za viac ako 35 rokov sa nestalo, aby občania Jazera nemali spojenie s Námestím osloboditeľov a mali takú katastrofálnu dopravu," uviedla Jenčová.
DPMK: Cestujúcich chceme uspokojiť
Podľa Dopravného podniku mesta Košice však 13 na rozdiel od 52 premáva celotýždenne.
"Spolu s linkou 19 ponúka spojenie so severnou aj východnou časťou centra mesta," vysvetlila hovorkyňa dopravného podniku Monika Murová.
Opodstatnenosť sťažností podľa nej preukáže dopravný prieskum, ktorý DPMK robil v uplynulých týždňoch a v "blízkej dobe" plánovaný dopravno - sociologický prieskumu. Ich cieľom je vraj uspokojenie maximálneho možného počtu cestujúcich. "Opatrenia sa budú realizovať na základe výsledkov prieskumu k 1. 7.," uviedla Murová.
Zvažujú Jazerný expres
Starostka zvažuje zavedenie účelového autobusu Jazerného expresu. "Faktúry budeme posielať DPMK, ktorý doteraz nedokázal občanom zabezpečiť štandardnú dopravu," povedala Jenčová.
Podľa dopravného podniku mestská časť expres zriadiť môže, ale musí ho aj zafinancovať. "Zasielanie faktúr za ich rozhodnutia a záležitosti, ktoré majú v kompetencii, na iné inštitúcie, im legislatíva neumožňuje. Takéto vyjadrenia slúžia len na pomýlenie médií, prípadne verejnosti," zhodnotila Murová."
A sólo vozne na L3 pani starostka nič?
Re #44516 jt: Všetci navôkol musia šetriť, ale magoriát samotný nemusí. Veď aj načo. Pokiaľ sú dane a rôzne poplatky, tak prachy sú stále. Koľko by sa ušetrilo ročne €€€ keby prepustili tak 60% z "pracovníkov" (= straníckych funkcionárov, rodinných príslušníkov a kamoššov) magoriátu? Jaj, teraz zúri kríza a treba udržať plnú zamestnanosť (aj na magoriáte) a bližšia košeľa ako kabát...
Jasne ale rozpravate tu o vozoch ktore nas podnik nikdy nebude mat pretoze nanich niesu peniaze a aj keby boli kupi sa radsej to lacnejsie ako to kvalitnejsie ?
Keď chceli autobus,tak spasenie by bolo napr.Volvo 7700 CNG,Mercedes O 530 CNG a iné...
Ale najlepšie by bolo kupiť trolíky a električky,koľaje a troleje a naozaj mať EKOLOGICKU DOPRAVU ?
Nebyvas ty nahodou na Furci? Preco by mali byt nasadene osemnastmetrove busy napr. na L15, ked na nej velkokapacitne autobusy nejazdia (resp. nemali by jazdit)? Zda sa mi logicke, ze budu "nahradou" za dozivajuce klbove autobusy na ich "klbovych" linkach... a druha vec, nie je vsetko zlato, co sa blisti, to plati vseobecne o autobusoch typu Citelis... zial mam na ne svoj nazor a nie je prilis kladny...
Tie nove autobusy budu tak isto pozvarane križom kražom po pol roku ako tie "truhly" len to cez tych milion plastov neuvidiš.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Peter55