Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Peter55 #44214:
IK280.RN2 ?
Reakcia na: RDZ 50 #44213:
To je IK T280 SUCS
Reakcia na: Isidor #44212:
To je čo? ? Ikarus 280 SUCS? ?
Dokonalá električka (pre niektorých diskutujúcich) ?
http://www.k-report.net/discus/nahledy/254938.jpg
Reakcia na: matway #44206:
Bavime sa o vodičoch TD....
Reakcia na: Dimi #44209:
Heh, nie som z DPMP, robim onkologa v Kladne (vid tiez Chiki Liki Tu-A: Doktori v Prahe a daktori v Kladne) 😃

Ale mimoriadnu jazdu si objednat mozete aj tak 😃 Alebo pockajte na nejake vyznamne vyrocie (13.5.2012 napriklad, polstorocnica trolejbusov v PO) a bude nejedna mimoriadna jazda 🙂
Reakcia na: Papyr #44207:
Presne tak, suhlasim s tebou. V Kosiciach je ale problem ten, ze starsi usek trolejovej stopy je vybudovany na pevnom zavese a novsi usek na dynamickom, teda na delta zavesoch. Ako si spomenul, pri jednom aj pri druhom type treba pouzit iny pritlak zberacov. Tak v Kosiciach si vyber, aky chces... Tusim tu pouzivame cca 8 az 12 kg/m2, prepocitaj si to na newtony. 🙂 .. No a trat plus obluky su riesene konikmi. Ja som prave pisal o najproblemovejsom useku starej trolejovej stopy, kam treba dat delta zavesy a o vymene prudovej vyhybky za radiovu v mieste starej stopy, odbocka do vozovne, hlavne z dovodu castych dopravnych zapch. V tomto mieste su po sebe na hlavnej stope dve vyhybky, pripajacia a odpajacia, takze bude len velkym prinosom vymena aspon tej prvej v smere jazdy, odpajacej. Pokial mam ale info, ma sa menit aj ta druha. V protismere to nie je take nutne. Presovske riesenia sa mi pacia, ak si z dpmp, raz ta s kolegami zo zdruzenia navstivime a mimoriadnou jazdou prejdeme mesto. 🙂
Reakcia na: jt #44195:
V Presove su jednak vysokorychlostne vyhybky, jednak su ovladane radiom, nie prudovym odberom, preto sa cez ne da ist "ako s autobusom".

A k zeleznicnemu krizeniu: Tam je z bezpecnostnych dovodov PRIKAZ prejst ho co najrychlejsie, aby v pripade vypadnutia zberaca neostal trolej na priecesti, ale az za nim. Jeden "bozk" trolejbusu a rusna sme uz v PO mali.
Reakcia na: Dimi #44174:
Tak po poriadku:

1] Vyhybky: ak sa namiesto prudoveho ovladania vyhybiek namontovalo radiove, nemuselo by sa vypinat kurenie a ani skladat pedal z jazdy. Ovsem rychlostne obmedzenie by zostalo, mohlo by sa zvysit len vymenou vyhybiek na vysokorychlostne.

2] Usekove delice: Skutocne neviem, preco nepouzili polovodicove usekove delice uz od zaciatku. Tieto izoluju, ale zaroven umoznuju prejst usekovy delic pod jazdou, kedze (ako polovodic) si cucaju elektrinu z jedneho svojho konca. Ovsem vymena vsetkych usekovych delicov by nebola az taka narocna.

3] geometria a pruznost vedenia: Existuju v podstate dva systemy, prvy je pruzne vedenie a nizky pritlak zberaca (70-100 N), druhy je pevne vedenie a vysoky pritlak zberaca (nad 200 N).
Pri pruznom vedeni, ake sa pouziva u nas skoro vsade (aj v KE) je lahky zberac tlaceny k vedeniu pomerne slabou silou, a je mu dovolene, aby sa kyval zo strany na stranu, pretoze s bocnymi razmi sa jednoducho uz pocita. Preto aj novodobe delta zavesy su spravidla instalovane tak, aby tvorili uz stavebne drobny "cikcak", teda aby cikcakovy pohyb zberaca bol nie samovolny, ale riadeny tvarom vedenia. Prilis silno tlaciaci zberac v tom cikcaku moze vyskocit. Nemate v KE nahodou prilis prehnane pritlaky? Ak ano, mozno by znizenie pritlaku zberaca zabranilo jeho vypadavaniu.

4] pevne svorky v oblukoch: Bez ohladu na to, akym sposobom mas vytvoreny obluk (bud polopruzne obluky, alebo klasicke visiace "koniky" vytvarovane do obluku, alebo klasicke pevne svorky, alebo podvesne trubkove vedenie), obluk sa VZDY bude chovat ako pevny preves. Ak nie je mozne prejst obluk nejakou rozumnou rychlostou, tak dovodom je to, ze zberac netvori k troleju dotycnicu (trolejovy obluk nie je excentricky umiestneny do vnutra odbocenia - vyborny priklad je Skultetyho/17.novembra v PO, kde vedenie vedie presne stredom jazdneho pruhu a troleje tam musia ist 10 km/h). Dovodom v tomto pripade nie je pouzitie pevnych svoriek.
Reakcia na: Peter55 #44205:
a ty menej pi,bo ti utekajú písmenka
Reakcia na: Dimi #44198:
V KE je väčši problem ako v vedeni skôr vo vodičoch. Niketo vie byť pri HM tesco s 2 min. nadbehom a niekto tam 2 minuty meška, tak problem vo vedeni asi nie je až taky veľky... aj keď viem, že tie obluky su tak ako si pisal na nič..
Keď sa chce tak sa vie.
Reakcia na: Isidor #44203:
Vďaka. Myslel som, že zachádza podstatne ďalej, len mi to nejako časovo nevychádzalo.
Reakcia na: Kari #44200:
na tomto mieste som z vlaku videl postavat autobus na L21 http://tinyurl.com/linka21 Osobne som tam este nebol ?
Reakcia na: VLI #44199:
ešte 1 kríženie je na Bajkalskej pri Sídlisku III.
Kde presne sa nachádza konečná L21 PHV USS? Diky.
Reakcia na: jt #44195:
V PO je jeden prechod -križenie trolejbusov s elektrifikovanou žel. traťou. Na Levočskej ulici pri Kauflande ...
Reakcia na: jt #44195:
Ano, ja viem, ako jazdia v Presove trolejbusy.. 🙂 .. U nas ale je problem zavesenia trolejoveho vedenia. Preto sa to musi upravit, ak chceme jazdit trolejbusmi rychlejsie.. Dufam, ze to tohto roku vyjde. Vies.. Kosice setrili pri budovani stopy.. Presov nesetril a teraz to nemusi prerabat a upravovat
Reakcia na: Apeer #44193:
teraz uz len C734 alebo Crossway ?

Re #44154 Peter55: stredoškolaci ?
Reakcia na: Apeer #44193:
Stávali, ale v smere z Hlavnej na Komenského. Čiže neodbočovali z Hviezdoslavovej na Hlavnú priamo ľavým odbočením, ale cez Mäsiarsku a Bačíkovu.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.