Reakcia na: jt #43818:
Čo sa týka trate Havlíčkova - Kostolianska - Ťahanovce-obec, tak to nie je žiadne sci-fi, ale existuje dokonca aj projekt. Spomínal mi o tom sám bývalý generálny riaditeľ, ktorý mi aj prisľúbil pozháňať na preštudovanie, ale už nestihol.Trať je podľa projektu údajne plánovaná ako jednokoľajná s prevádzkou obojsmerných KT8D5, so zastávkami ako dnešná vetva autobusovej L14 - Havlíčkova, Májová, Anička, Chrastie a Žel. zastávka Ťahanovce. Cez most sa nikdy nič ani len neuvažovalo (máš na mysli asi z Kostolianskej na Sídlisko Ťahanovce, na KVP by to bol pooooriadne dlhý most

V tom čase bolo voľné číslo L5, s ktorým sa tiež uvažovalo, prvá L5 premávala tiež v tej istej trase v rokoch 1960 - 65 (podľa KVKV #30090 údajne až do 1966 - 67, ale po zrušení L5 a predĺžení L2 z Havlíčkovej, ak som dobre pochopil).
jt
Re #43873 pedro77: Od centra sa to tiež dá, no určite to nebude len tak po ceste. Dá sa to napríklad tak, že bus prejde po tom najvyššom moste okolo zastávky SOUŽ a z ľavého pruhu odbočí do takého slimáka, vracák späť do centra. Spojí sa so smerom na Prešov a priamo vyjde na Priemyselnej.
Smerom z centra je ale zbytočné spájať východnú časť MHD, keďže podchodom to bude pred hlavnú stanicu len kúsok.