pri zimnom grafikone istotne nie.....lebo tam boli spoje aj 29AB...ktore sli cez Bankov na Alpinku....a akurat spoj z bankova do Kavecian sa stretaval v kopci s tymto spojom na Alpinku....
Je to pravda. Zastávka pri Szporiteľni sa ruší. A rozmiestnenie kde čo stojí je také, že 1. prístrešok je pre linky smerujúce na Bardejovskú a Toryskú a zvyšné dva pre ten zvyšok.
100x radšej sa budem míňať niekde nad dolnym bankovom ako v tych zakernych zákrutách. Raz som mal tú česť aj na jahodnej v tej najhoršej pravouhlej zakrute na snehu...
Práve tento je momentálne smerodajný. Územný plán bol vytvorený v sedemdesiatych rokoch a od vtedy prešiel iba úpravami, doplnkami a pod. Týchto bolo už vyše sto. Čiže tento ÚP je už dávno zrelý na kompletnú prestavbu. V minulom roku sa začala tvorba nového ÚP, ktorý by mal byť hotový v horizonte troch-štyroch rokov. Posledné najvýraznejšie prepracovania sa týkali iba oblastí NO, Barce, asanačného pásma, Výhodného mesta a Kopy-Girbeš. Všetko sú to vlastne nové plány pre tieto oblasti a keď sa na to pozrieme, tak je jasné, že prerobené boli len kvôli, buď ohlásenej, alebo želanej novej zástavbe. Aby som sa vrátil k tej električke na Palackého, Sečovskej - asi pred rokom ešte bola trať jasne vyznačená v ÚP (presne ten, na ktorý link si tu dal). Trať viedla okolo plavárne priamo popod železnicu. V niektorej z posledných úprav to asi bolo odstránené.
Re #43816 Nodes: Komunisti mali dosť divné predstavy o potrebách MHD pre mestá. Napríklad dnes ani nie stotisícový Liberec obsluhuje električková doprava, dokonca s duálnym rozchodom (keďže v Československu sa menil rozchod na 1435 mm, okrem BA) a v Košiciach sa vážne uvažovalo o zrušení električiek. To sa aj reálne začalo robiť, zrušili sa trate na Aničku, Bankov a ďalšie ešte len mali nasledovať. Ako píšeš, po postavení VSŽ sa električky zachovali ale iba tie trate, kde jazdili R-ky. Dokonca aj na Boženke sa mala rušiť trať, zachránila ju R4.
Tá trať po Kostolianskej na KVP je silné kafe, riadne sci-fi. Tu sa plánuje iba most pre automobilovú dopravu, pre električky by to chcelo poriadny viadukt. Električka k stanici v Krásnej je stále v pláne, keďže pre stanici sa plánuje terminál Košice-juh, ktorý bude súčasťou KORID-u. Po výstavbe obchvatu Krásnej by mala byť električka vedená priamo po súčasnej komunikácii na Ukrajinskej. Ďalšie terminály integrovanej dopravy majú byť pri Tescu (Košice-sever, tu sa uvažuje aj o lokalite vedľa magnezitky), niekde pri letisku a prestavbou by mala prejsť aj súčasná stanica. Ďalej má byť postavený terminál Košice-východ, ktorý bude vedľa nákladnej stanice, čiže na protiľahlej strane koľajiska oproti hlavnej stanici.
O trolejbusoch sa uvazovalo uz v 60tych rokoch, ked vtedajsi komunisti sa rozhodovali, ci elektricky alebo trolejbusy. Medzitym bolo postavene VSZ a vznikla potreba prepravovat naraz velke mnozstvo ludi. Tym boli elektricky zachranene.
ad planovane trolejbusove trate. Kukam do mapky, ktora bola vydana ako sucast nejakeho dokumentu v roku 1999. Z nej mozem vycitat planovane trolejbusove trate Moyzesova - Postova - KVP, Secovska, dalej usek v mieste pravdepodobne Lavobreznej, predlzenie trate po tr. KVP smerom ku krizovatke na Myslavu, Podhradova - Kavecany - ZOO. Co sa tyka elektrickovych trati, ani tu nechbyla tvorcom fantazia. Saca, odbocka ku zel. st. Krasna, NMM - Masarykova - stanica, Sidlisko tahanovce v dnes anvrhovanej trase plus dalsia trat Lokomotiva- Kostolianska - THC.
No v centre mesta ani Boh nevie.. Skor pojde o okrajove zony, magnezitka, heringes, na kope a podobne.. Ale v kazdom pripade ta zmena je velmi potrebna a na UHA neviem teraz ci uz prebehlo, alebo este len prebehne vyberove konanie na zhotovitela...
je možné ho niekde pozrieť na nete? Lebo napr. tento - http://www.kosice.sk/static/up_II.htm - nepočíta ani s ED na ŤHC a pritom sa plánuje. Takže v podstate to nie sú žiadne plány, ale len nepresné farebné zdrapy papiera.
ano bola tam aj Sečovska (spojenie NO-Lingov), no dokonca tam bola pisana aj Prešovska (ale neviem načo). No take ako Podhradova či Železniky tam pisane niesu, to su asi "novšie" navrhy.
No pozerám z okna a vidím, že Perinbaba zas stepuje na tej svojej perine. Prvý pracovný deň v týždni teda môže byť ešte zaujímavý, som zvedavý ako to bude vyzerať ráno.
Re #43807 TA:
Aktuálny územný plán s električkou na Palackého a ani Sečovskej nepočíta.
Sú tam ale nejaké nepresnosti, napríklad na NO je zle vyznačený triangel, taktiež je tam zaznačená trať na Továrenskej a úsek medzi križovatkou s Kuzmányho a NMMM je inak označený (žeby plánovaná preložka)?
ale teraz ma napadá, že aj na Sečovskej sa uvažovalo s TD. V jednej z kníh o MHD v KE je schéma plánovanej elektrickej dopravy v meste a je tam zaznačená po Sečovskej trať ED aj TD.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
jt
Re #43816 Nodes: Komunisti mali dosť divné predstavy o potrebách MHD pre mestá. Napríklad dnes ani nie stotisícový Liberec obsluhuje električková doprava, dokonca s duálnym rozchodom (keďže v Československu sa menil rozchod na 1435 mm, okrem BA) a v Košiciach sa vážne uvažovalo o zrušení električiek. To sa aj reálne začalo robiť, zrušili sa trate na Aničku, Bankov a ďalšie ešte len mali nasledovať. Ako píšeš, po postavení VSŽ sa električky zachovali ale iba tie trate, kde jazdili R-ky. Dokonca aj na Boženke sa mala rušiť trať, zachránila ju R4.
Tá trať po Kostolianskej na KVP je silné kafe, riadne sci-fi. Tu sa plánuje iba most pre automobilovú dopravu, pre električky by to chcelo poriadny viadukt. Električka k stanici v Krásnej je stále v pláne, keďže pre stanici sa plánuje terminál Košice-juh, ktorý bude súčasťou KORID-u. Po výstavbe obchvatu Krásnej by mala byť električka vedená priamo po súčasnej komunikácii na Ukrajinskej. Ďalšie terminály integrovanej dopravy majú byť pri Tescu (Košice-sever, tu sa uvažuje aj o lokalite vedľa magnezitky), niekde pri letisku a prestavbou by mala prejsť aj súčasná stanica. Ďalej má byť postavený terminál Košice-východ, ktorý bude vedľa nákladnej stanice, čiže na protiľahlej strane koľajiska oproti hlavnej stanici.