ešte presun kompetencií (spolu s pracovníkmi) na magistrát resp. údi by som si vedel predstaviť (zastrešenie pre viacerých dopravcov). Zase bude jediným kritériom výberu cena?
Nezaručená informácia č. 2.: Budúci týždeň má prdstavenstvo DPMK rozhodnúť o zrušení oddelenia cestovných poriadkov s tým, že túto oblasť budú zabezpečovať dodávateľsky!? V hre sú tri firmy:
1. nejaká firmička, ktorá robila CP pre "MHD" v Nitre (čo k tomu dodať?)
2. EM Trest Žilina (k tomu sa už nedá dodať nič....)
3. nejaká tretia, podrobné info nemám
Okrem toho, DP zakúpil ťahač Tatra 815 6x6-ťahač prívesov na odťahovanie poruchovaných A a T busov, už je na Hornádskej, má novú ŠPZ aj majáky, nálepky DP ešte nemá. Takže snáď už bude koniec trápnym odťahom za pomoci vyradených vrakos a iných alegorických vozidiel. Bude mi chýbať pohľad na dymiacu, revúcu a smradiacu vrakosu s otvorenou zadnou kapotou, ako sa snaží ťahať hore THC alebo Furčou nejaký klbák....
Že zelené vlny nie sú nastavené zaujíma každého. Ale že už pred dvoma a pol rokmi sa robil prvý test v rýchlosti jednotlivých spôsobov dopravy medzi bežcom, cyklistom, automobilom, busom a tram (na trase Družba, Moldavská - stanica) a, že v lete bolo oznámené, že do konca minulého roka bude spustená preferencia na Triede SNP každý rýchlo zabudol. Na križovatkách preferencia je, TREBA JU LEN ZAPNÚŤ, nie sú potrebné absolútne žiadne náklady, ale v tomto najkultúrnejšom meste má vôľa tých šašov na čele mesta cenu zlata. Toto najkultúrnejšie slovenské stádo zaujíma len rok 2[ ]13. ? ?
"Presný termín, kedy sa úpravy urobia, ani koľko to bude stáť, nie je rozhodnuté. Dátum, od ktorého by malo všetko fungovať tak, ako má, nikto nestanovil."
Asi v budúcom volebnom období, keď súčasná firma starajúca sa o CSSky (rozumej vymieňa žiarovky) nedostane zákazku.
Je potrebné si uvedomiť, že na NO sa električky v smere zo Štúrovej a v smere zo ŽelSt už nebudú riadiť CSS, napr. linky 2 a 6 pôjdu cez triangel mimo signalizácie. Tým sa tam zruší dnešné čakanie na zelenú ako pred Dargovom od Štúrovej, tak aj pred Hiltonom od stanice. A z Južnej triedy by mali prechádzať križovatku na preferenciu s minimálnym zdržaním.
Do úvahy som bral iba smer z Jazera. Takto električky stoja vedľa seba na zastávke a súčasne vyčkávajú na voľnú cestu. A pritom si električky dvoch smerov neblokujú cestu. Ak by boli zastávky zrealizované po vzore NO, teda, ak by stáli za križovatkou, linky 3 a 7 by mali zastávku na Južnej triede hneď za oblúkom. Linka 9 by stála vedľa most2 pri VSS, na úseku pred zastávkou Autokemping.
Ešte čo sa týka riadenia križovatiek v priestore NO. Výstavbou AUPARKu a rekonštrukciou CSS-iek v tomto uzle konečne odíde do zabudnutia najstarší radič CSS v Košiciach, ktorý tu riadi dopravu už vyše dvadsať päť rokov. Toto staré BDE-čko konečne bude vymenené a nahradené Siemensom a tak bude možné celý úsek Štúrovej, NO a Palackého konečne riešiť v dynamike aj s možnosťou preferencie MHD, teda v prvom rade ED. A tu na NO pri AUPARKu sa jednoznačne požaduje priorita ED z Južnej triedy - z opačnej strany to nebude až také jednoznačné, lebo električky nebudú do križovatky vchádzať z rovného úseku, ale po odbočení. Súčasne bude preferencia ED aj na Mojmírovej, tu v smere od Kuzmányho, z opačnej strany od NO sa budú pohýňať električky na signalizácii priamo zo zastávky.
No asi ťažko je VSS poriešené lepšie ako NO. Tam 4 z Barce a 3 a 7 z Jazera ide rovnakým smerom, a nestoja na spoločnom ostrovčeku, naviac sa tam jednotlivé linky nebrzdia, lebo ani jedna z tu prechádzajúcich liniek neprechádza cez dve zastávky, ale iba cez jednu.
2. Signalizácia už nebude potrebná, počet motorových vozidiel pred Slovanom klesne čo sa týka IAD na nulu, ostanú iba autobusy a trolejbusy DPMK. Aj SAD-ka pôjde po južnej strane. Takže signalizácia nebude potrebná, tak ako už nebude pred Dargovom, ale až na úrovni Mojmírovej, kde bude zriadená preferencia ED.
Zastávka pri Auparku bude fungovať úplne logicky a bez akýchkoľvek problémov. Prvá električka zastaví až pri druhom označníku - bližšie k stanici. V prípade že za ňou príde hneď druhá, zastaví pri prvom označníku, takže sa nenalepí na tú prvú súpravu ako je to bežné napr. na SNP-čke, ale medzi obidvomi električkami ostane tá 6-7 metrová medzera na prechádzanie chodcov. Cestovné poriadky budú na obidvoch, ale na tom prvom bude oznam, že električky zastavujú a odchádzajú z nástupišťa vpredu. Tak či tak všetci odídu už tou prvou električkou, do tej druhej nastúpi pár ĺudí, a tí určite budú vedieť, že tak či tak tá električka ide na želstanicu.
Preto ja v tom príspevku na ktorý JT reaguje, navrhujem ďalšie 3 zastávky, ktorých vybudovanie by stálo ZLOMOK z tej celej investície a amli by rozhodne väčší význam ako zastávka s dvoma označníkmi. Ak by niekto šiel z Južnej triedy, tak by mu to stálo aj pred križovatkou, tam by prešiel cez prechod a bol by na zastávkach smer Palackého. Atď.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Dimi