Možno by stálo za to odkloniť L15 cez VŠA, Spol. pavilón, L VIII ku Optime. Táto zmena je samozrejme citlivá k Furčanom, lebo im ponecháva priamy spoj ku starej nemocnici (keď budú chorí, alebo umierať... veď vieme). Stav komunikácie medzi Cassoviou a Optimou je taký, že vzájomnému prepojeniu bráni jedna menšia budova. Nová cesta tam však ústi.
Kompromisné riešenie pre L15 by mohlo byť: smerom do Optimy (bez zachádzky ku Cassovii) cez Pri prachárni a Červený rak, smerom z Optimy priamo pred Cassoviu (tam by to tuším šlo). Zároveň by sa na L15 mohol upraviť popoludňajší spičkový interval z 12' na 15', nakoľko ten súčasný 12' sa nedá s ničím koordinovať a prakticky všetky linky majú popoludní 15' interval (tu by sa pre zmenu čosi ušetrilo).
Stálo by za to vyskúšať aj tú 5-ku, aspoň v režime od 15. do 21. hod. denne.
ak by L 15 mala zachádzať k Optime, musela by sa nejako vyriešiť zachádzka ku Cassovii. Teda buď by išla ako dnes s tým, že hneď by pokračovala k Optime ( s napojením sa naspäť na Pri prachárni a okolo Červeného raku by sa dostala k Optime ) alebo by ku Cassovii nezachádzala a stála by len na Pri prachárni.
Cestou späť od Optimy by to bolo jednoduchšie, lebo by išla po novovybudovanej komunikácii poza Baumax a okolo Cassosportu.
V každom prípade bolo by to väčšie plus ako dnešná zachádzka L 10 - a dokonca aj kratšie o pár metrov v smere tam a o značnú vzdialenosť v smere späť.
dobre by bolo ak by L15,16 mohli od cassovie (blsak) pokracovat k optime, ale to sa teraz tusim da len po 'pri pracharni' s napojenim na tu velku cestu (co ide na kvp) smerom k optime, tadial sa ale neda napojit v opacnom smere. opacne by sa muselo ist po tych malych cestach cez blsak.
Viem, zaváňa to klientelizmom ? , ale aspoň by sa sídliská prestali hádať, komu tam pôjde autobus a obsluha by bola električkou so solídnym intervalom.
Re #41626 eMareq: Ak by sa obsluha ponechala na autobusy, mohla by sa napojiť z 2 strán, kombináciou L10 od LVIII a L15 od Cassovie. Len nemám teraz prehľad o stave komunikácií medzi Cassoviou a Optimou.
Ja by som ju preložil s L6. A tú R1 všupol kdesi pomedzi ne. Tak by Moldavská mala zrazu 7,5 min int. Síce ponúkná kapacita by prevyšovala dopyt, ale menšie obojsmerné električky nemáme. Alebo dať taký napájač Optima - LVIII - Spol. pavilón - Optima, naviazaná na L6. Alebo tam predĺžiť tam buď L17 či L10, samozrejme všetky spoje! Plus vydotovať iba rozdiel medzi tržbami a nákladmi, s tým, že ľudia si budú označovať lístky. S takou Cassoviu sa im môže o sebelepšom spojení len snívať. Zaujímavé však je, že keď šlo o dopravu na Letisko tak sa angažoval aj primátor, ale keď ide o dopravu do jedného OC, tak sa neangažuje nikto. Veď Vás máme v (Y), my chodíme autom a Vy si robte čo chcete.
Predpokladam, ze by to bolo vyuzivane. Ale este viav by bol vyuzivany solo vozen v 20 min. intervale v case povedzme 9 - 21 hod, keby bolo k dispozicii obratisko.
Uvažoval som nad obsluhou Optimy. OC sa rozrastá, vyzerá to tak, že aj návštevnosť stúpla. Nestálo by zato porozmýšľať nad rozšírením prevádzky 5-ky? Celodenne určite nie, ale aspoň v časoch "nákupnej špičky". Napríklad:
- prac. dni od 15. do 21. hod.,
- voľné dni od 10. do 22. hod.,
samozrejme preložene s linkou R1, súhrnne každých 20'.
Myslíte, že by to bolo v danom režime využívané?
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
TA
Cestou späť od Optimy by to bolo jednoduchšie, lebo by išla po novovybudovanej komunikácii poza Baumax a okolo Cassosportu.
V každom prípade bolo by to väčšie plus ako dnešná zachádzka L 10 - a dokonca aj kratšie o pár metrov v smere tam a o značnú vzdialenosť v smere späť.