vynechanie spoja je mimoriadna udalost, to sa do listka nerata
Re #41227 Peter55: skor by som povedal ze mnoho ludi je tu nastvanych koli jeho jednemu problemu (furcania na rannu spicku a 18ku, krasnania na prestupy...) a nie na kompletne cele LV
Re #41263 R55ka: Chodila plna, lebo mala polhodinovy interval... aj dnes nou cestujes 2x denne ze vies ako je vytazena? ked nou cestujes, tak si na to prestupovanie vlastne pomaly zvykas...
Re #41278 Nikoliatko: L18 je nanic, radsej zaviest celodenne L35 - cize to iste, len kratke busy... toto chces?
Asi som blby, ale stale nerozumiem, v com bola 18ka taka vynimocna. Tak Ti chyba jej sedlovy interval jeden Schwartz, cize30 minut? Myslis, ze keby Ti ju vratili do povodnej trasy, mala by iny interval?
žiadna ekonomická kríza, nič podobné, ale ja to asi budem musieť vysvetliť na názornom príklade, aby ste to všetci mimofurčoví ľudia pochopili, :
dajme tomu, vezmú ťahanovciam l10 a len tak si ju švacnú na furču, lebo si myslia, že je nejaká generačná zmena. samozrejme, priemerný vek na ťahanovciach je 100 rokov, všakže.... a tá 10 by samozrejme zopár ľuďom bodla, ale ostatným by bola na figu a chodila by poloprázdna... tak čo by ste ťahanovčania robili? pozerali sa s úsmevom na tvári, že autobus, ktorý vám tak veľmi chýba si jazdí teraz na iné sídlisko, ktorému na nanič.... že? alebo by ste sa i vy začali búriť, nech vám tú 10 vrátia? samozrejme, zabudla som dodať, že miesto tej 10, kde predtým chodili dlhé autobusy by dali nejakú kvázi zrýchlenú linku, na ktorej by jazdili krátke autobusy s intervalmi 4x za hodinu v tom najlepšom prípade... lenže ako to tu tak vidím, tak sťažnosti, ktoré tu povedia ľudia, ktorí nebývajú na ťahanovciach sú brané za veľké nič a čo povedia ťahanovčania, tak to je sväté......... a s tými intervalmi, čo tu ktosi písal, to ostatní o tom môžu asi snívať, šak to pomaly z námestia osloboditeľov nie sú také intervaly..... ?
Mimochodom, čítam si diskusiu a chvíľami sa bavím, chvíľami sa desím. Nemyslíte, že súčasný stav košickej MHD je už dostatočným varovaním pred tým, ako dopadne MHD, keď sa do jej odbornej stránky začnú montovať petičné výbory a zastupiteľstvá MČ?
Pevne verím, že tento trpký stav donúti ľudí pochopiť, že linkové vedenie, akokoľvek samotné je určené pre ľudí, je vec odborná a že zo zasahovania do LV by mali byť cestujúci a politici vylúčení.
Škoda len, že som skeptik. A v prípade tohto konkrétneho mesta doslova silný pesimista.
je ekonomicka kriza, Watsonka pride o novych ziakov, nakolko to uz nebude taky trend
Navrhujem pozmenit cisla liniek z 55 na 18 a z 18 na 55. Furca bude mat spat 18tku. Ved oni sa dozaduju cisla ako Lunik svojej 11ky, alebo dochodci svojej 12ky. A 55kou nazvat terajsu trasu linky 18.
to, že niečo je zverejnené v tlači, ešte neznamená, že je to pravda - žiaľ, na Slovensku je to tak. Viď manuál DPMK k označovačom, ktorý je doteraz dostupný na oficiálnej stránke DPMK a odkedy je zverejnený, neboli ho schopní opraviť, respektíve aspoň stiahnuť z netu, aby zbytočne nezavádzal cestujúcich. Jednoducho kašlú nato.
"Ak by sa pri BČK počítal len čistý precestovaný čas - bez čakania (technicky možné)" - no nie tak celkom , bolo by to dost komplikovane, v podstate by si tym na BCK uplne zrusil polhodinovy listok, kazdy by si kupoval hodinovy, keby plynutie casu mohol kedykolvek stopnut
Nemyslim si ze SMS niekedy plne nahradi papier ale urcite sa zhodneme na tzv. nedobrovolnych ciernych cestujucich ... co bol vlastne aj jeden z argumentov preco do toho Praha ako prva v tomto bloku statov sla. Osobne si myslim, ze takto ako to nastavili v DPMK to po pol roku zanikne pre nezaujem ludi, kedze ludia niesu totalne **** a nebudu platit zbytocne viac (aj ked mladezi, ktoru dotuju rodicia je to jedno kolko zaplatia) tak tam to mozno sancu ma ale to zase nebudu az tak zaujimave cisla na pocet.
Ake je presne pozadie fungovania systemu v Prahe neviem, ale ciastocne asi tuto formu dotuje DPP, ale ako vravi aj samotne DPP radsej chcu aby si ludia ten listok kupili ako keby mali nasadit viac kontrol a vyberat pokuty... co mne osobne pride ako spravny postup.
Ale to sme uz pri sankciach, ktore su v KE tiez blbo nastavene za ciernu jazdu... ale co vlastne v KE je dobre a funguje?
Co sa tyka SMS tak pride vacsinou do 1min bez problemu a aj keby neprisla tak sa da dohladat v systeme takze vtomto problem nevidim a neni to problem. Nehovoriac o tom ze viackrat ma okradol automat co sa mi u SMS este nestalo.
haha, no keby to bolo tak ze sa nebude zaratavat cas co stojis na zastavake , co tym ziskas ? mozno par korun, ale stratis cas. Teraz sa aspon dpmk snazi spoje koordinovat, keby sa nezarataval cas na zastavke, tak by sa na to vybodli s argumentom ze je jedno kolko cakas -nezaratava sa to.. a vobec, prakticku realizaciu takeho systemu ktory by zarataval iba cas v spoji si ani neviem predstavit.
Ak by sa pri BČK počítal len čistý precestovaný čas - bez čakania (technicky možné) a pri JCL aj s čakaním (technicky nemožné), vyzerá to ako diskriminácia, ale dopravca by tento bonus mohol vysvetliť ako MOTIVÁCIU cestujúcich k využívaniu BČK.
Konkrétny príklad od Johnyho_SK je zaujímavý v tom, že za rovnaký reálne prejazdený čas zaplatia dvaja cestujúci rôznu sumu. A to len na základe (ne)existencie priamej linky, čo je dosť nebezpečný záver pre miestne pomery... Príklady by sme však našli aj opačné, kedy priama linka z bodu A do bodu B ide nad 30 minút, kým s prestupom vrátane čakania sa to stihne do 30 minút. Napríklad: od Laborca na KVP k poliklinike:
- priamo L71 = 34 min.
- prestupom L15+71 = 10+6+12 = 28 min. vrátane čakania
Dokonale spravodlivá tarifa neexistuje. Motivácia: ak cestujete pravidelne, kupujete predplatné CL, zaplatíte všetci rovnako.
čiže oproti neprestupnej tarife tvoj teoretický cestujúci z Furče už ušetril (20 Sk miesto 2x12 Sk), kým ten zo Starého mesta platí viac (17 miesto 12). To už samo osebe je zvýšenie spravodlivosti, nie?
Ale keby bolo technicky možné (a spoľahlivé) počítať len dobu cestovania u všetkých jednorazových CL (vrátane papierových), tak som za. Nejaké nápady?
pekná úvaha, ja len - nájdi mi prosím aspoň jedno jediné mesto, kde sa čas čakania pri prestupe nepočíta do platnosti lístka... A keby sa to aj zaviedlo, tak zas len na BČK (inde technicky nemožné) príde niekto ďalší, kto bude p1ndať, že prečo sú diskriminovaní cestujúci s papierovým CL, keď platia rovnako...
Že treba (a akútne) riešiť vynechávanie spojov a meškanie (ktoré rúca naplánované prestupy), s tým samozrejme súhlasím. Toto je správna cesta, a nie ďalšie divné košické experimenty s platnosťou lístka.
PS: postreh - aj keď si kúpiš hodinový lístok a prestúpiš naň, stále je to LACNEJŠIE než dva neprestupné lístky pri starej tarife.
...no porovnavat mesacnik a jednorazovy CL je podla mna nemozne. Ved mesacnik si kupujem mesiac dopredu a je jedno ci cestujem, alebo nie a jednorazovy pouzivam vtedy, ked potrebujem, ale nie o tom som chcel.
DPMK nas este donedavna "ucil" ako prestupovat (citat): Pri výstupe z vozidla (po 5 zastávke) sa cestovný lístok optimalizuje. Pokiaľ sa jedná o cestovný lístok na 30 minút, optimalizácia sa neudeje a cestujúci stále môže využiť zvyšné minúty na prípadný ďalší prestup. (koniec citatu - podciarkujem zvysne minuty). Takto to bolo zverejnene aj v tlaci, ze pri prestupovani prilozenim BCK treba prerusit cestu, co je podla mna normalne a po nastupeni do dalsieho spoja oznacit pokracovanie v ceste. Toto je pochopitelne a spravne! Zakupenim 30 min. CL som si kupil cestovanie v dopravnom prostriedku na 30 minut!!!
Ak teda ja prestupujem (cakam na zastavke na dalsi spoj), tak necestujem, nie som v dopravnom prostriedku, tak ako sa mi moze tento cas zapocitavat do cestovania? Ak hlavnym poslanim noveho LV bol prestup, tak preco DPMK takto "tresta" cestujucich, ktori prestupuju tym, ze im zapocitava cas straveny na zastavke a cakanim na dalsi spoj do cestovneho? Ti co maju priame spojenie su takto v obrovskej vyhode.
Podme sa pozriet na REALITU: Dva kosicania sa rozhodli ist na navstevu do Barce. Nech je jeden z Furce a druhy zo stareho mesta. Cestujuci zo stareho mesta nastupi na Havlickovej ulici do el. č.4, pokojne sa usadi, rozbali noviny (nerozmysla ci nevynecha, alebo nebude meskat dalsi spoj) a pekne kludne cestuje. Do Barce sa dostane za 26 minut (vsetky casy podla CP).
Druhy cestujuci (furcan) nastupi na zastavke Poliklinika Vychod o napr. 09.49 hod do autobusu c. 15. Podla CP sa dostane na NO o 14 minut, teda o 10.03 hod. Kedze elektricka c. 4 odchadza zo zastavky NO o 10.04, nie je mozne ju "chytit". Dalsi spoj je o 10.19 hod. Cestujuci z Furce caka na spoj na zastavke podla casov 16 minut. Kedze sucet jeho casov (s cakanim na dalsi spoj) je 30 minut, do Barce sa dostane uz podla novej metody DPMK len s hodinovym listkom. Ale dokoncme cestovanie. Cesta z NO do Barce trva (spominanou el. c. 4) 12 minut. Teoreticky (aj prakticky) nas spoluobcan z Furce realne cestoval rovnako ako staromestan 26 minut - ale to mu nestaci na 30 minut. listok, lebo cely jeho cas "prestupoveho" cestovania trval od 09.49 do 10.31 hod teda 42 minut. Tak zato, ze tento nestastnik musel prestupovat, cakat na dalsi spoj, jeho cesta trvala do cielovej stanice viac, ho "odmenime" tak, ze si musi zakupit hodinovy listok. No proste GENIALNE.
Poviete si, nech si vybere lepsi spoj, ale preco? On si proste zmyslel, ze bude cestovat tak - teda podla platnych CP.
Cele toto porovnanie ma vyprovokovala veta, ze cas prestupu sa zaratava do precestovaneho casu. Beriem to, ak by spoje boli s nastavenou hustotou tak, ze prestup by trval max. 5 minut, co je v KE nerealne. Da sa to pochopit, ale neda sa "pochopit" za sucasneho stavu dopravy v DPMK zapocitavanie "prestupoveho" casu (cakanie na zastavke) do casu precestovaneho! Ked priemerny cas zo sidlisk do centra mesta je zhruba 12-15 minut, ostava na cestovanie (pri 30 minut. listku) zhruba taky isty cas - ale kde je cas na prestup, ked vsetci vieme, ze na dalsi spoj sa caka (pri intervale spojov 15 minut) dalsich 15 minut? A to ani nepisem o vynechanych spojoch, co zazivame denne.
Rozmyslajme o tom SPOLOCNE!
na stromy myslel so do mora alebo sa treba vratit az k BIG BANG
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
TA