aj keď sú vozidlá v záruke, tak je DPMK neschopný si uplatniť na nich záručné opravy.
Čo sa týka klimatizácie, je pekné, ak ňou voz disponuje, ale ak sa vôbec nezapína, lebo sa šetrí, kde sa len dá, potom je jej prínos, samozrejme, nulový, ba naopak až záporný, lebo stála DP určité obstarávacie náklady.
mozne to je, ale po ekonomickej stranke, je rozdiel opravovat vozidlo v zaruke a 12 rokov po nej, naklady hradi niekto iny
samozrejme svoje robi aj integrovana forma udrzby - pridelenie vodicov k vozom a starostlivost o nich
v jednotlivych stupnoch vybavy a verzii by som nevidel velke rozdiely, jadro vozidla je aj tak tvorene motorom a karoseriou a ta sa nemeni so stupnom vybavy (vo vseobecnosti)
cim viac elektroniky, tym vacsia pravdepodobnost, ze sa nieco popsuje, ale taka klima je pre cestujucich a vodica urcite prinosom, ale ide aj do nakladov investicnych aj prevadzkovych
Je mozne, ze vacsina tych rozdielov ktore som mal na mysli (pohodlne sedacky, klima aj u primestskych, moj osobny celkovy dojem) su sposobene skor tym ze su to primestske a dialkove busy. Ale napr. tohtorocne Crosswaye maju tonovane skla aj klimu pre cestujucich.
ja si myslim ze rychlejsie odstranis beznu zavadu na 14 rocnom ikaruse ako na nejakom najnovsiom tedome. Skor to bude o tom ze eurobus ma k vozom iny pristup, nekupuju vozy v najlacnejsej vezrii, vodici su prideleni a staraju sa o vozy urcite viac ako v DPMK kde lietaju z ruky do ruky.
ahojte, prosim poradte mi, ako sa dostat zo zeleznicnej stanice na univerzitu veteriny, na strankach pisu ze elektrickou c.2, ale nepisu na ktorej zastavke treba vystupit, diki krasne
Hmmm, nechce nejaka spolocnost robit kyvadlovu dopravu z Krasnej, Mysle, etc. na zeleznicnu stanicu (v danej dedine) a odtial vlakom do mesta? Financne aj casovo tam vidim jednoznacnu usporu...
K eurobusu: cipove karty by predpokladam platili tie iste, no len ako elektronicka penazenka. Alebo by siel aj mesacnik?
Este ked zo sumy 460 mil. by sa malo ujst errorbusu, tak pre podnik to bude este vacsia psota. Uvedene smery Furca-kVP, Krasna-centrum privelmi zavanaju spinavymi praktikami SAD STS CCC.
"Už od januára možno pribudnú v košickej MHD tri nové autobusové linky. Nemajú však patriť DPMK, ale firme Eurobus. Tá chce posilniť trasy Furča - KVP, Sídlisko Ťahanovce - obchodné centrá pri VŠA a Krásna - centrum mesta. S iniciatívou prichádza v čase kritiky verejnosti na nové linkové vedenie MHD. Na tú chce DPMK reagovať odstránením najväčších problémov už od 14. decembra."
"Košická firma Eurobus (predtým SAD - Košická dopravná spoločnosť) požiadala nedávno mesto, aby jej vydalo licenciu na tri linky MHD. Tie chce spustiť už od januára. Práve dnes sa v rámci prebiehajúceho správneho konania stretnú zástupcovia Eurobusu, mesta, DPMK, dotknutých mestských častí, dopravnej polície a Železníc SR. Mesto má o udelení či neudelení licencie súkromnému dopravcovi rozhodnúť do konca budúceho týždňa."
"Opravené linkové vedenie od 14. 12.
Generálny riaditeľ DPMK Michal Tkáč (nominant KDH) reagoval, že rozhodnutie, či vpustiť do košickej MHD druhého dopravcu, je na vedení mesta. "DPMK sa bude na takýchto rokovaniach aktívne podieľať." Postoj DPMK k zámeru Eurobusu bližšie nešpecifikoval."
"Kúpili by 16 autobusov
Na internetovej stránke www.imhd.sk, kde diskutujú ľudia o MHD, sa objavili informácie, že Eurobus už kúpil 10 nových autobusov pre košickú MHD. "Kúpili sme ich, ale pre MHD v Spišskej Novej Vsi, kde pôsobíme. Ak by sme získali licenciu v Košiciach, kúpili by sme ďalších 16 špeciálne na naše nové košické linky," prezradil Korzáru generálny riaditeľ Eurobusu Ľubomír Gerši."
"Zatiaľ uvažujeme o troch linkách, a to KVP - Furča, Sídlisko Ťahanovce - obchodné centrá pri VŠA a Krásna - centrum mesta. Nechceme suplovať ani obmedzovať DPMK, ale hlavne v čase špičky vidíme priestor, kde by sme mohli DPMK dopĺňať." Či by linky Eurobusu premávali celý deň alebo len v špičke, a či aj cez víkendy, Gerši neuviedol.
Tvrdí, že z dotknutých mestských častí získali kladné odozvy. "Zástupcovia mesta nám zatiaľ prísľub nedali." Podľa Geršiho úvaha Eurobusu vstúpiť do košickej MHD jestvuje už dlhšie, súvisí s integrovaným systémom verejnej dopravy a existovala ešte pred tohtoročnými problémami DPMK.
Chcú, aby im mesto platilo
Generálny riaditeľ Eurobusu vysvetľuje, že v ich autobusoch by cestujúci platili rovnaké cestovné ako na linkách DPMK podľa tarify schválenej mestom. Zámer Eurobusu ráta s tým, že mesto by mu, rovnako ako DPMK, prispievalo na úhradu straty za výkony vo verejnom záujme (dotácia na MHD). "Hovoriť o sume je predčasné."
"Tento rok dalo mesto na MHD 446 miliónov Sk. Budúcoročný návrh pre DPMK je 460 miliónov Sk."
Podľa hovorkyne magistrátu Lucie Mihokovej Eurobus zatiaľ dotáciu na MHD nežiada a mesto si ešte výkony od tohto dopravcu neobjednáva. "Žiadateľ musí na vydanie licencie splniť zákonné podmienky. Reálny termín (začatia prevádzkovania MHD) je 2. január 2009. Mestu nevyplýva povinnosť dotovať súkromnú spoločnosť. Financovanie by bolo predmetom rokovaní."
Predpokladám, že už s platením za výkony to nebude také ružové. Konkurenciu chceme, ale len keď si to zaplatí zo svojho. My peňeži nedáme.
to už škoda reči,ta otvoria VŠA znova,a nechaju po 2 mechanikov na Hornadskej a VŠA,čo predtým na Hornádskej 4 nestíhali,ta podla nich 2 budu ? ? ? čo denne je aj 30-40 poruch . Človeku je už ľuto , im aj dať niečo na opravu , ked ich vidí jak nestíhaju ?
ta servis bars nestíha,a trebalo by tam pridať,aspoň na smenu určite,ked už tam chodia vypomahat od 8.00-do 14.00 z ľahkej udržby,lebo sa nestíha ?
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
TA
Čo sa týka klimatizácie, je pekné, ak ňou voz disponuje, ale ak sa vôbec nezapína, lebo sa šetrí, kde sa len dá, potom je jej prínos, samozrejme, nulový, ba naopak až záporný, lebo stála DP určité obstarávacie náklady.