Reakcia na: Ametys #36518:
Ale kdeže... To, či je linka expres alebo nie, absolútne nemá nič s počtom jej zastávok. Podľa tejto definície by tak najexpresnejšou linkou v Košiciach bola asi L40 (má len 8 zastávok), čo je samozrejme nezmysel.Expresnosť linky spočíva v tom, že väčší počet zastávok na trase vynecháva. A práve v tomto sú Košice obzvlášť zábavné, keďže si donekonečna vyrábajú nové linky, ktoré sa honosia červenou tabuľkou a číslom 5x, lebo na celej trase vynechajú "až dve" zastávky. Nikedy mám pocit, že tu ide skôr o nejakú psychológiu "hurá, máme expres" ako o reálne zrýchlenie dopravy.
Charakter košických liniek 5x veľmi dobre vystihol Apeer v #36522, to sú ozaj len také zrýchlené spoje. Zmysel ich významu, zvlášť ešte po zavedení zastávok na znamenie, je podľa mňa veľmi otázny.
Ja osobne som za jedinú expresnú linku v KE kedysi považoval L53 v úseku NO - Ťahanovce, ktorá ozaj keď raz zavrela dvere na Palackého, tak stála až na sídlisku. Potom ju dochrámali doplnením zastávok pri Termostave a Leteckej akadémii.
Čo sa týka expresov mimo Košíc, do Bratislavy sa pozerať nemusím, Bratislavu dobre poznám. Niekdajšia sieť cca 25 expresných liniek je dnes už dávno minulosťou. Práve pred pár dňami sa to rozoberalo na bratislavskej diskusii, že momentálne sa v celej Bratislave dajú za expresné považovať asi tak tri linky, zopár ďalších má v minimálnom rozsahu vynechané len niektoré bezvýznamné zastávky. Potom ešte po jednej expresnej linke disponujú Nitra, Banská Bystrica a Prešov - u všetkých sa jedná o pár spojov denne.
) zastávky ( a z toho 1 je Pri hati
).
eMareq
Re #36507 Kari: Prepáč, ale strieľaš na nesprávny terč. A od čoho iného sa tie grafikony a služobáky odvíjajú? Iné odchody (pokiaľ si ich nevytvoríš) to nie sú. Tvorca grafikonov predsa potrebuje mať nejaké údaje, podľa čoho by ho potom robil? Tie odchody si predsa z prsta nevycucá, ani mu z neba samé nespadnú, musí od niečoho jednoducho začať (potrebuje jednoducho konkrétne čísla - tie som dodal JA). Odhad počtu služieb si mali spraviť oni na oddelení (ak to vedia), nie ja. Najprv sa spravilo linkovanie aj s intervalmi, potom sa začali tvoriť odchodovníky, potom grafikony a služobné CP.
Grafikony a služobné CP si robilo _oddelenie prípravy dopravy_, do toho som už ja _nemal čo povedať_ (preto ani počet služieb na každú linku nepoznám a ani neviem, ktorá prináleží ktorému odchodu v CP). To, že napríklad na linke 34 dnes nejde odchod na h:32 som ja vedieť nemohol (nevedel to vtedy ani riaditeľ dopravy) už pri tvorbe návrhov CP, mohol to byť v konečnom dôsledku totiž hociktorý iný (prečo na 32? prečo nie na 17 alebo 47 či 02?).
Zistili to až vtedy, keď boli hotové služby. Že počet služieb prevyšuje počet disponibilných vodičov je na pleciach dopravcu nie mňa, aby sa s tým vysporiadal (nech sa zavedú prejazdy medzi linkami, dá sa takto odjazdiť s menším počtom vodičov to čo sa navrhlo, otázne je či by aj tak neboli výpadky, možno by boli, ale menšie).
_Keď to vedeli, že všetky odchody nebudú pokryté, mali dať _vopred_ na známosť cestujúcim, že odchody na h:32 v prípade linky 34 nebudú vypravené a tieto odchody z CP vyhodiť_! A nie ich tam nechať, tak ako to najprv spravili a potom napochytro škrtali. Takže toto NIE JE chyba môjho návrhu. Ale keď si niekto myslel, že na mimoriadnu odmenu 1.000 Sk prídu všetci zázrakom jazdiť v minulú sobotu, tak sa prepočítal. Ak vodič odrobil 5 dní vkuse, 6-ty ani 7-my nepríde, chce si totiž odpočinúť, má na to nárok.
Ak započítam stanovenie nezmyselného dátumu 2.8, tak to inak ako amaterizmom skončiť nemohlo. Príliš dlho sa naťahovalo so zaspatým, neschopným vedením mesta (starostami so svojimi "požiadavkami") a prišiel júl a treba robiť ako fretka, lebo do 2.8 musí byť všetko hotové (čo samozrejme cestujúceho vonkoncom nezaujíma). To čo sa malo robiť mesiac (len z mojej strany) sa malo stihnúť čo najskôr... Inak to v konečnom dôsledku vypáliť ani nemohlo. Všetko rýchlo, rýchlo, rýchlo. Mrzí ma to. ?