Ale kdeže... To, či je linka expres alebo nie, absolútne nemá nič s počtom jej zastávok. Podľa tejto definície by tak najexpresnejšou linkou v Košiciach bola asi L40 (má len 8 zastávok), čo je samozrejme nezmysel.
Expresnosť linky spočíva v tom, že väčší počet zastávok na trase vynecháva. A práve v tomto sú Košice obzvlášť zábavné, keďže si donekonečna vyrábajú nové linky, ktoré sa honosia červenou tabuľkou a číslom 5x, lebo na celej trase vynechajú "až dve" zastávky. Nikedy mám pocit, že tu ide skôr o nejakú psychológiu "hurá, máme expres" ako o reálne zrýchlenie dopravy.
Charakter košických liniek 5x veľmi dobre vystihol Apeer v #36522, to sú ozaj len také zrýchlené spoje. Zmysel ich významu, zvlášť ešte po zavedení zastávok na znamenie, je podľa mňa veľmi otázny.
Ja osobne som za jedinú expresnú linku v KE kedysi považoval L53 v úseku NO - Ťahanovce, ktorá ozaj keď raz zavrela dvere na Palackého, tak stála až na sídlisku. Potom ju dochrámali doplnením zastávok pri Termostave a Leteckej akadémii.
Čo sa týka expresov mimo Košíc, do Bratislavy sa pozerať nemusím, Bratislavu dobre poznám. Niekdajšia sieť cca 25 expresných liniek je dnes už dávno minulosťou. Práve pred pár dňami sa to rozoberalo na bratislavskej diskusii, že momentálne sa v celej Bratislave dajú za expresné považovať asi tak tri linky, zopár ďalších má v minimálnom rozsahu vynechané len niektoré bezvýznamné zastávky. Potom ešte po jednej expresnej linke disponujú Nitra, Banská Bystrica a Prešov - u všetkých sa jedná o pár spojov denne.
Re #36507 Kari: Prepáč, ale strieľaš na nesprávny terč. A od čoho iného sa tie grafikony a služobáky odvíjajú? Iné odchody (pokiaľ si ich nevytvoríš) to nie sú. Tvorca grafikonov predsa potrebuje mať nejaké údaje, podľa čoho by ho potom robil? Tie odchody si predsa z prsta nevycucá, ani mu z neba samé nespadnú, musí od niečoho jednoducho začať (potrebuje jednoducho konkrétne čísla - tie som dodal JA). Odhad počtu služieb si mali spraviť oni na oddelení (ak to vedia), nie ja. Najprv sa spravilo linkovanie aj s intervalmi, potom sa začali tvoriť odchodovníky, potom grafikony a služobné CP.
Grafikony a služobné CP si robilo _oddelenie prípravy dopravy_, do toho som už ja _nemal čo povedať_ (preto ani počet služieb na každú linku nepoznám a ani neviem, ktorá prináleží ktorému odchodu v CP). To, že napríklad na linke 34 dnes nejde odchod na h:32 som ja vedieť nemohol (nevedel to vtedy ani riaditeľ dopravy) už pri tvorbe návrhov CP, mohol to byť v konečnom dôsledku totiž hociktorý iný (prečo na 32? prečo nie na 17 alebo 47 či 02?).
Zistili to až vtedy, keď boli hotové služby. Že počet služieb prevyšuje počet disponibilných vodičov je na pleciach dopravcu nie mňa, aby sa s tým vysporiadal (nech sa zavedú prejazdy medzi linkami, dá sa takto odjazdiť s menším počtom vodičov to čo sa navrhlo, otázne je či by aj tak neboli výpadky, možno by boli, ale menšie).
_Keď to vedeli, že všetky odchody nebudú pokryté, mali dať _vopred_ na známosť cestujúcim, že odchody na h:32 v prípade linky 34 nebudú vypravené a tieto odchody z CP vyhodiť_! A nie ich tam nechať, tak ako to najprv spravili a potom napochytro škrtali. Takže toto NIE JE chyba môjho návrhu. Ale keď si niekto myslel, že na mimoriadnu odmenu 1.000 Sk prídu všetci zázrakom jazdiť v minulú sobotu, tak sa prepočítal. Ak vodič odrobil 5 dní vkuse, 6-ty ani 7-my nepríde, chce si totiž odpočinúť, má na to nárok.
Ak započítam stanovenie nezmyselného dátumu 2.8, tak to inak ako amaterizmom skončiť nemohlo. Príliš dlho sa naťahovalo so zaspatým, neschopným vedením mesta (starostami so svojimi "požiadavkami") a prišiel júl a treba robiť ako fretka, lebo do 2.8 musí byť všetko hotové (čo samozrejme cestujúceho vonkoncom nezaujíma). To čo sa malo robiť mesiac (len z mojej strany) sa malo stihnúť čo najskôr... Inak to v konečnom dôsledku vypáliť ani nemohlo. Všetko rýchlo, rýchlo, rýchlo. Mrzí ma to. ?
lenže práve v tom je problém, oni vôbec nie sú rýchle - časovo. Sú také pomalé ako bežné linky. Napr. L 55 by mala stáť max. na zastávkach :
Lingov
Darg. hrdinov - MiÚ
Zupkova
Poliklinika Východ
Fábryho
Kalinovská
Tesco, Džungľa ( zbytočne )
Mier
Krajský úrad ( zbytočne )
Botanická záhrada ( zbytočne )
Amfiteáter ( otázne, či sa oplatí stáť, keďže stojí aj pri novej nemocnici, ale už len kvôli TU môže )
Nová nemocnica
Starozagorská
Húskova
KVP, kláštor
Na svojej trase vynecháva až 3 ( ) zastávky ( a z toho 1 je Pri hati ).
L 52 :
Krásna
Žiacka
Lackova
Pri Hornáde
Golianova
Važecká
Dneperská
Levočská
Bukovecká
Tepláreň
Bytový podnik mesta Košice ( zbytočne )
Gymnázium Opatovská
Palackého ( otázne - ako prestupný bod môže slúžiť NO, skôr slúži pre autobusovú stanicu )
Nám. osloboditeľov
Krajský súd ( zbytočne - platí, čo pre Palackého; toto nie je prestupný bod, keďže drvivá väčšina liniek idúcich cez túto zastávku, chodí aj cez NO )
SOU dopravné
Moldavská, obchodné centrá ( zbytočne )
Pereš, vodojem ( zbytočne - pre Luník IX? )
Perešská
Poľov, rázcestie
Ludvíkov dvor
Valcovne U. S. Steel ( otázne - maximálne v čase striedania zmien )
Učňovská
Šaca, námestie
Kvetná
Nemocnica Šaca
Po Palackého nevynecháva ani 1 zastávku - to je fakt expres pre Šačanov.
Expresná linka by mala byť o tom, že naozaj človeka prepraví expresne. Lenže v KE takéto linky nemajú uplatnenie ( to vidieť na ich jazdných dobách a často sa meniacich trasách ). Jednoznačne som radšej za posilnenie bežných liniek na úkor zrušenia " expresov ".
Expresne linky? mal si na mysli take linky ako su alebo boli 54,55...??? lebo take este su aj mimo Ke...pozri sa do Ba...expresne linky su vlastne take linky ktore maju 10 max 11 zastavok...v Ke dokonca este viac zastavok. A ak si nikdy nepochopil expresne spoje to uz je Tvoj problem...
Nejde to Feri, skúšam všelijako, vyhadzuje mi to, z viacerých mailov, na viac menej megových varok - nejde. Kašlem na to, mám len jedny nervy, mail je prežitok... ? Pýtaj od prispievateľa "3001" - jemu som dnes poslal cez skype....čaw čaw ?
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
eMareq
Re #36507 Kari: Prepáč, ale strieľaš na nesprávny terč. A od čoho iného sa tie grafikony a služobáky odvíjajú? Iné odchody (pokiaľ si ich nevytvoríš) to nie sú. Tvorca grafikonov predsa potrebuje mať nejaké údaje, podľa čoho by ho potom robil? Tie odchody si predsa z prsta nevycucá, ani mu z neba samé nespadnú, musí od niečoho jednoducho začať (potrebuje jednoducho konkrétne čísla - tie som dodal JA). Odhad počtu služieb si mali spraviť oni na oddelení (ak to vedia), nie ja. Najprv sa spravilo linkovanie aj s intervalmi, potom sa začali tvoriť odchodovníky, potom grafikony a služobné CP.
Grafikony a služobné CP si robilo _oddelenie prípravy dopravy_, do toho som už ja _nemal čo povedať_ (preto ani počet služieb na každú linku nepoznám a ani neviem, ktorá prináleží ktorému odchodu v CP). To, že napríklad na linke 34 dnes nejde odchod na h:32 som ja vedieť nemohol (nevedel to vtedy ani riaditeľ dopravy) už pri tvorbe návrhov CP, mohol to byť v konečnom dôsledku totiž hociktorý iný (prečo na 32? prečo nie na 17 alebo 47 či 02?).
Zistili to až vtedy, keď boli hotové služby. Že počet služieb prevyšuje počet disponibilných vodičov je na pleciach dopravcu nie mňa, aby sa s tým vysporiadal (nech sa zavedú prejazdy medzi linkami, dá sa takto odjazdiť s menším počtom vodičov to čo sa navrhlo, otázne je či by aj tak neboli výpadky, možno by boli, ale menšie).
_Keď to vedeli, že všetky odchody nebudú pokryté, mali dať _vopred_ na známosť cestujúcim, že odchody na h:32 v prípade linky 34 nebudú vypravené a tieto odchody z CP vyhodiť_! A nie ich tam nechať, tak ako to najprv spravili a potom napochytro škrtali. Takže toto NIE JE chyba môjho návrhu. Ale keď si niekto myslel, že na mimoriadnu odmenu 1.000 Sk prídu všetci zázrakom jazdiť v minulú sobotu, tak sa prepočítal. Ak vodič odrobil 5 dní vkuse, 6-ty ani 7-my nepríde, chce si totiž odpočinúť, má na to nárok.
Ak započítam stanovenie nezmyselného dátumu 2.8, tak to inak ako amaterizmom skončiť nemohlo. Príliš dlho sa naťahovalo so zaspatým, neschopným vedením mesta (starostami so svojimi "požiadavkami") a prišiel júl a treba robiť ako fretka, lebo do 2.8 musí byť všetko hotové (čo samozrejme cestujúceho vonkoncom nezaujíma). To čo sa malo robiť mesiac (len z mojej strany) sa malo stihnúť čo najskôr... Inak to v konečnom dôsledku vypáliť ani nemohlo. Všetko rýchlo, rýchlo, rýchlo. Mrzí ma to. ?