to mi pride ako plytvanie energiou a trochu divne, ale ja nakoniec nie som expert. Asi je spravne najprv spravit plan a potom brat do uvahy jeho splnitelnost vzhladom na dostupnost ludskych zdrojov.
Hm, to je asi tak, dnes nepríde spoj s odchodom na 02 a zajtra na 17, pozajtra na 47, lebo raz táto služba nepôjde von, inokedy iná... Keď sa zostavoval CP bralo sa to tak, že budú všetky spoje vypravené (vtedy bol samozrejme iný stav). Keby sa nechal stav do 1.8 nebolo by o nič lepšie. Ale zopakujem to x-krát, keby sa to riešilo už dávno, tak by problém nebol. Lenže nebol záujem. Výmenníky a podchody boli predsa prioritou č. 1. Všetko ostatné musí ísť bokom. ? Ja to poviem znova: mesto a aj podnik dávno zaspali dobu už od čias Reipricha. Mesto sa zaoberalo samým sebou a na ostatné už nezvýšil čas, alebo im to bolo všetko jedno. A čas utekal a vodiči začali utekať tiež.
Re #36493 Alfonz Halenar: Máme iné problémy, zarobte si na seba, zoberte si úver, postavte si...
tomu sa hovori objavit teplu vodu. Ak si zamestnancov nezaplatim, zmykam ich, co to da tak je jasne, ze pri prvej prilezitosti na lepsie podmienky zamavaju na rozlucku. Aj ked verim, ze pre niekoho moze byt taketo jednanie prekvapive ?
Ale Martin ja viem, ze je nedostatok vodicov. Ale je pre mna prejavom uplneho nemyslenia spravit CP tak, ako keby vodici nechybali.
Proste nieco v style idem do obchodu s tym, ze mam v penazenke 700 Sk a vedome urobim nakup v hodnote 1000 Sk a potom pri pokladni zrazu nasadim vyraz blahoslaveni chudi duchem a zacnem cosi blabotat a hladat trapne a chabe vyhovorky. Toto je to, co mi skratka pride nelogicke a postavene na hlavu. Nerozumiem PRECO pri robeni noveho LV a novych CP nebolo vzate do uvahy to, ze je malo vodicov HNED OD ZACIATKU.
Pred rokom som poslancovi Filipkovi zaslal toto:
---
Date: Fri, 20 Jul 2007 11:36:38 +0200
To: jozef.filipko@kosice.sk
From: Alfonz Halenar
Subject: Navrh na jednoduchu odpocivaren pre vodicov
Dobry den, pan manestnik Filipko.
Navrhujem vam zvazit pouzitie jednoducheho systemu ako na konecnych
zastavkach mhd vyriesit:
- hygienicke potreby vodicov
- osviezenie vodicov
bez potreby privodu el. energie a vody. A teda zloziteho postupu.
Sprcha:
Dva zasobniky vody s objemom cca 500 litrov kazdy umiestnit nad pristresok,
kryty zo vsetkych 4 stran ale s medzerou pre prudenie vzduchu v hornej casti.
Prekrytie striesky zabezpeci ochranu proti vetru a dazdu.
Jeden zasobnik opatreny solarnym clankom bude zabezpecovat teplu vodu,
druhy studenu. Oba zasobniky samospadom vody zabezpecia jej zmiesanie
pre sprchu, ktora sa bude posuvat/prepinat tak, aby sluzila aj na bezne umyvanie.
Odpadova voda usti cez mriezkovany vypust v podlahe do vystupneho zasobnika.
Ten kazdy po pouziti berie so sebou a vyleje do kanala na ceste. Zalohovat nadoby.
Naplnenie signalizuje hladina vody v priestore sprchy.
Chemicke WC - netreba opis
Vstup zabezpeci jednoduchy zamok s rovnakym uzaverom pre vsetky bunky.
Nakreslit/pozvarat konstrukciu a primontovat zasobniky vody, striesku, bocne
steny, podlahu,... zvladne hocikto za 10-14 dni.
Je treba zabezpecit doplnanie vody, vymenu vloziek chemWC, popr. vymenu
nadob odpadovej vody - ludia su rozni.
Naklady:
tepla voda s kolektorom......................50 000 Sk
Konstrukcia + studena voda................97 000 Sk
ChemWC.............................................3 000 Sk
Spolu................................................150 000 Sk
Doplnanie vody/denne.........................10 000 Sk
Upratovanie a ChemWC/mes...............20 000 Sk
Spolu za mesiac...............................320 000 Sk
Konstrukciu treba riesit tak, aby mohli byt mernene prvky a tym
ich prisposobit rocnemu obdobiu.
Vodici _musia_ pracovat z narocnych podmienkach. Snazme sa
aby aspon chvile na konecnej mali co najkomfortnejsie.
Napiste, co si o tom myslite.
Alfonz Halenar, poslanec mesta Kosice za volebny obvod KVP
-------
Na to vyssie Filipko odpisal, ze posiela na posudenie
do DPMK. Posudzuju podnes. Vyse roka.
Nebyt poslancov, v dpmk by bolo lepsie. Lamat si hlavu
nad odpocivarnami pre vodicov - no kto ma na take veci
cas?
Nieco pre Dopravaka...zobud sa Ty a nie my...Podla Teba ludia rano do prac, do skol atd. ...nemaju co robit len prestupovat ako taky magori a to pomaly aj 3x.??? a medzi tym " trpnut " ci vobec stihnu dalsi spoj...pretoze uz teraz spoje meskaju a vynechavaju tak nepis bludy ze intervaly su super kratke .
Alebo ze expresne linky su nezmyslene hl. vec ze v ostatnych mestach v SR maju tiez a je dobre...to podla Teba v Ke netreba??? ? alebo ze treba posilnit nosne linky...ano treba len tazko kedze ako uz bolo pisane spoje meskaju a vynechavaju.
Košičania zobuďte sa!!!! Máte prestupnú tarifu, tak dosť bolo nadávania...
Amatérske, ale predsa...
Furča
L10 – Exnárova, Pod Furčou, Colnica, ŽST, okolo Hasičov a NO – konečná, späť: NO cez Bottovu na stanicu a po prešovskej na Exnárovu /prestup na a z trolejbus na Kalinovskej... /interval v silnej špičke 8min, potom 12, 15 a v noci 30...
L71 – ostáva, ale interval v silnej špičke 4min/5, večer 8 a v noci 12min
L72 – NO – Bottova Myslava... – 15min, sedlo a noc 30min...
Ťahanovce
L12 – okruh po Ťahanovciach, konečne sa nikto nebude hnevať, prečo spodkom nič nejazdí, robila by okruh, čím by robila rozvoz po sídlisku a hlavne rozvoz na prestup na L13 a L14, ktoré by chodili z Madrickej, ale vrchom po sídlisku... interval 8min/15min
L13 - Madricka, vrch Ťahanoviec, Pod Furčou, Colnica, Bottova, okolo Hasičov na NO, späť cez Bottovu... – interval 5min/8/12/16
L14 – Madricka, vrch THC, Tesco, Mier, Beta, Vodná, Žel. Stanica... – interval 4min/6min/10 a noc 15
Všetky mnou popísané linky nadväzujú na prestup na prestupných uzloch Mier /Zoo, Amfiteáter, nemocnica a pod/, NO /zas Železníky, nemocnica obchodné centrá/
Nerozumiem prečo to takto podobne v novom linkovom vedení nevyzerá, samozrejme čísla liniek sú nepodstatné, ale narážam na opätovné množstvo zbytočných liniek na jednotlivé sídliska a opäť /aj keď podstatne lepšie, ako doteraz/ nezmyselné intervaly... Konečne zrušiť nezmyselné expresy a posilniť nosné linky...
Pozdravujem všetkých. Keďže aj tu chodí dosť vodičov dovolím si dať tu nasledujúci OZNAM :
Dnes 6.augusta 2008 sme ukončili kolektívne vyjednávanie dohodou a z uvedeného dôvodu ukončujeme štrajkovú pohotovosť vodičov MHD.
V zmysle tejto dohody sa :
1) od 1. augusta 2008 navršuje všetkým vodičom MHD tarifná mzda o 7,- Sk za hodinu.
2) od 1. januára 2009 sa zníži výkonnostná odmena vodičov MHD z 25 na 15 % a o týchto 10 % sa navýši ich tarifná hodinová mzda
3) od roku 2009 sa dovolenková a vianočná odmena všetkých zamestnancov bude vypočítavať z celkovo odpracovaných hodín za príslušné obdobie
4) začiatkom budúceho roka prehodnotíme výšku mzdového zvýhodnenia za prácu nadčas.
Výška tohto mzdového zvýhodnenia ako aj ďalšia úprava miezd všetkým zamestnancom, ktorá prichádza do úvahy v riadnom termíne od marca 2009 bude stanovená na základe vyhodnotenia súčasnej dohody v ďalšom kolektívnom vyjednávaní začiatkom roku 2009.
Dohoda nevyrieši okamžite všetky problémy a nedoplní chýbajúce stavy vodičov. Aby sa situácia stabilizovala je potrebné urýchlene dokončiť spracovanie cestovných poriadkov pre prázdninovú výpravu a pripraviť cestovné poriadky v elektronickej podobe na mesiac september tak aby oddelenie výpravy mohlo včas pripraviť rozvrh služieb vodičov.
V rámci momentálnych možností je tento krok kompromisom, ktorý by mal prispieť k upokojeniu situácie. Okamžikom podpisu tejto dohody všetkými zainteresovanými stranami ukončujeme štrajkovú pohotovosť vodičov MHD. Vyzývam preto všetkých, ktorí môžu prispieť svojim dielom k vyššej spokojnosti cestujúcej verejnosti aj za daného stavu aký je aby tak urobili.
Vladislav Stankovič v.r., predseda ZO OZ DOPRAVA č. 2 pri DPMK, a.s. Košice
Mám Tvoje ICQ, potom po častiach poposielam, zaZIPsované to má 40 mega, vyhadzuje mi to email... ?
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
tiffden