Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Z Korzára:
Osud podchodov stále nejasný, ľudia ich využívajú namiesto záchodov
http://www.cassovia.sk/korzar/clanok.php3?sub=8.4.2004/46789K
DPMK bude za ochranu objektov platiť SBS, pôvodné vrátnice sa zrušia
http://www.cassovia.sk/korzar/clanok.php3?sub=8.4.2004/46800K
Reakcia na: Sarko #3583:
Pre prípad, že by to kolegu zaujímalo len doplním, že obdobne je upravený a využívaný aj prešovský trolejbus Škoda 14 Tr #70.
Reakcia na: Ostrava #3579:

Zaujímajú Ťa vozidlá vrchného vedenia alebo trakčné vozidlá?

Čo sa týka 14TrM #2002, tak to je štandardné vozidlo, na ktoré sa v zimnom období nainštaluje rozmrazovacia súprava a toto vozidlo v tomto období slúži potom iba na tieto účely. Na samotnom trolejbuse sú iba nejaké úchytky pre uvedenú súpravu a navŕtané diery pozdĺž botiek, do ktorých sa hadičkami privádza nemrznúca zmes. Vozidlo nanáša zmes ešte pred vytvorením námrazy.
Reakcia na: Peter #3581:
Práveže, to je ? vodič ...
1.
Najväčší dement spomedzi vodičov je asi na voze 5236.
Prečo? Ľudia ešte ani celkom nenastúpili a už zvonil a zatváral dvere. Ak niekto dobehol na poslednú chvíľu, mal smolu, vodič už dvere neotvoril. Na prechode nedal nikde prednosť chodcom, ale vytruboval na nich a aj skoro jedného chodca zrazil. No a keď ho jeden vočil na známej križovatke sečovská - prešovská nechcel pustiť zaradiť sa pred seba, tak ho neskôr tento vodič autobusu predbehol a schvalne vytlačil na krajnicu cesty.

2.
Este jeden dotaz k revizorom. Dnes som stretol jednu dvojicu, dvaja muži, pričom jeden z nich starší, bradatí. Pri kontrole v autobuse (L15) keď chytili 2 bez listka namiesto udelenia pokuty ich iba vyzvali, aby si išli kupiť lístok ku vodičovi.
Reakcia na: Vladimír #3576:
Vplyvný finančník a viceprezident investičnej banky je momot a tí, čo ho nechali aby sa takto vyjadroval, poprípade súdruh Bauer, ktorý ho podporil, tiež. Čo im bránilo ísť vlakom alebo lietadlom? Čo všetci vidia spásu len v tej poxxbanej diaľnici? Aby sa viac ľudí mohlo zabiť?
Chtěl bych se někoho tady zeptat, nevíte čím je v Košicích zajišťována úprava trolejového vedení ( kolika a jakými vozidly, popř. z kterých let )? A ještě jsem slyšel že vůz 2002 je nějak speciálně upraven pro zimní provoz. O co se jedná. Díky moc.
Minule som tu písal, že mi vynechal spoj L18 o 05:40 - odchod z KVP. Tak, dnes som zistil, že ten spoj šiel so sedem ( 7) minútovým náskokom ( predstihom). ?

Dnes zas 7 minút meškal ten istý spoj - jedná sa o trhanú službu - asi budem musieť zasiahnúť ? Vodiči traste sa!!!

Ďakujem DP za dodržiavanie CP!!! ?
Len som zvedavy, kto by sa o cely ten regiotram staral. Hlavne o vozidla...
Dnešný Večer je bohatý na správy o doprave:

Železničná stanica zachránená, rekonštrukciu požehnal sám generál!
http://www.kosickyvecer.sk/index.php?command=viewarticle&id=23179

Vandali ochudobnili DPMK už o státisíce korún
http://www.kosickyvecer.sk/index.php?command=viewarticle&id=23183

Spojenie Košíc s Bratislavou je európskou katastrofou
http://www.kosickyvecer.sk/index.php?command=viewarticle&id=23200

Košické letisko bude akciovkou
http://www.kosickyvecer.sk/index.php?command=viewarticle&id=23199
Reakcia na: KVKV #3574:
Na Slovensku jedine Košice... Ale paradoxne sa o regiotrame viac hovorí v Bratislave 🙂
Reakcia na: S499.1023 #3573:

V podstate by to bolo možné, to som uviedol
-nemecké vozy z konca 90.rokov boli riešené tak, že na žel.trati sa 15kV ac transformovalo a usmernilo na napatie pouličnej siete 600(750)V dc, potom može nasledovať jeden a ten istý trakčný obvod.
-sústava 3kV dc sa jednoducho transformovať nedá, musel by sa použiť striedač (to uvádzam pre prípadných laikov na dis.fóru), transf. a potom jednotný trakčný obvod. O niečo podobné bol záujem v Prahe, koncepciou ktorú popisujem sa zaoberali v ČKD. V tej dobe bol problém mimo iné priestorový, proste do vozidla električkového typu by sa to nevošlo. Dnes firmám Siemens a Cegelec sa dotoho tiež velmi nechce.
-pokial dnes niekde jestvuje vozidlo typu Regiotram na pre nás vhodné napatia, tak o tom neviem. Uvítam informáciu. Z rozvinutých zemí by mohlo mať záujem jedine Taliansko. Na Slovensku jedine Košice, takže si musíme počkať aspoň na Čechy, ak si na to niekto trúfne.
Reakcia na: KVKV #3548:
Dovolím si nesúhlasiť. Vzhľadom ktomu, že všetky súčasné vozidlá používajú koncepciu s jednosmerným medziobvodom a trojfázovým meničom pre asynchrónne motory, nie je problém doplniť sústavu 3kV.
Nuž s niektorými cestujúcimi treba mať trpezlivosť. Dnes som so záujmom pozoroval cestujúcu, ktorá mala očividný záujem kúpiť si cestovný lístok v automate Mikroelektronika. Rozpačité pohyby, neistý výraz v tvári hovorili za všetko. Po krátkej chvíli bezradnosti to vzdala a odišla k radu starých dobrých Meron. Na návod na obsluhu sa ani len pozrela. (A tu stojím na strane DPMK, pretože ten návod je napísaný skutočne zrozumiteľne).
Furčan: Vrelá vďaka,práve si ich idem pozrieť.

1018: Neber to osobne!!!!!!!(dopyt)
1018-DOPYT- Máš pravdu,tlačítka na otváranie dverí a pri nich nápis DVERE asi nikomu nenapovie,že tým sa otvárajú dvere. ? ? ? Ale tým našim cestujúcim treba nalepiť celovozovú reklamu(vrátane okien),že kde sú tlačítka a že ich treba stlačiť!!!!!!!!!!!!!!!! ? ?

KVKV-dočkám,ja mám čas,som rád,že sa niečo také pripravuje.
Reakcia na: SHORTY #3563:
Poslal som ti meilom zopar fotiek.
?
Reakcia na: KVKV #3562:
Keby si s myšlienkou električiek prišiel pred rokom 1962, nebol by som proti (možno aj preto, že som ešte nebol na svete 😉 ). Po zavedení trolejbusov, ktoré sa v Prešove výborne ujali a dnes zabezpečujú väčšinu dopravných výkonov o tomto nemá zmysel uvažovať.

Áno, Prešov zaspal dobu. V tej dobe električku postavili oveľa menšie mestá ako Prešov. Faktom je, že takmer žiadna z týchto mniprevádzok, zvlásť ak bola postavená na úzkom rozchode, neprežila.
V Prešove bola v roku 1896 po vzore Košíc spracovaná možnosť zavedenia koľajovej mestskej dopravy formou koňky. Trať mala byť vybudovaná na rozchode 760 mm a mala viesť zo Solivaru okolo stanice do mesta a ukončená mala byť niekde v severnej časti mesta. Počítalo sa aj s nákladnou dopravou, ktorá mala byť v parnej trakcii a v rámci ktorej sa počítalo s transportom soli zo Solivaru na železničnú stanicu Prešov. Celú výstavbu schválilo aj Uhorské ministerstvo obchodu, no na poslednú chvíľu sa výstavba zrušila pre zlú finančnú situáciu mesta, ktoré bolo v tom čase zaťažené inými investičnými akciami, napríklad výstavbou vodovodu. Takže zhodou náhod dnes v Prešove nemáme električku, ale zato máme vodovod 🙂

Papyr, genius a ja sme už dávno rozvinuli fantasmagorické úvahy na tému električky v Prešove na trase ŽST Prešov - ŽST Prešov mesto - ŽST Veľký Šariš - Veľký Šariš-mlyn. Základom malo byť teleso súčasnej železničnej trate 188, ktorá má byť výhľadovo odklonená cez Šarišské Lúky a tunel popod Dúbravu. Na nevyužitej trati by sa objavili električky a za týmto účelom by si DPMP odkúpil posledné tri košické KT-čka 🙂 ☺ ?
Reakcia na: Dopravák #3564:


to az system managerstva kvality ich k tomu donutil... ?

DOPYT - Shorty - nemal si oznacene vozidlo napismi, ja ano. Ak niekto cely zivot nevytiahne paety z KE a nikdy sa s tym nestretol neznamena to, ze je blby. Tomu treba cas a aby o tom ludia vedeli, pripadne sa o tom dozvedeli po prichode vozidla na zastavku velkym oznamom na dverach.
Reakcia na: SHORTY #3563:

Na tie veci sa pojdem pozrieť, možno mi niečo uniklo.
Čo sa týka fotiek, dočkaj času, čosi pripravujem na webe, možno bude aj pekná kniha ,ale teraz neviem povedať kedy. Podla času. Vela ho nemám.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.