"Šesťsto miliónov Sk na havarijné stavy koľajníc žiada od mesta dopravný podnik. Navrhuje každý rok 120 miliónov počas 5 rokov. Stav 80 percent 66-kilometrovej električkovej trate v meste je podľa DPMK nevyhovujúci a bezpečnosť prevádzky ohrozená. Generálny riaditeľ Michal Tkáč (nominant KDH) o tom tento týždeň informoval troch mestských poslancov, ktorí prišli na obhliadku koľajníc."
Prišli traja z 50
Pritom DPMK pozval všetkých 50 členov zastupiteľstva. Ukázali sa však len traja. Navyše z toho dvaja opoziční, Mária Gamcová (SF) a Pavol Mutafov (Smer-SD), iba jediný koaličný - Tibor Matoušek (SDKÚ-DS). "Vážim si, že prišli," reagoval Tkáč. Matoušek priznal, že ho prekvapilo, že všetkých 31 koaličných kolegov chýbalo. "Z dobrého vždy málo býva," s úsmevom komentoval Mutafov.
3 z 50 je ohromný záujem.
"Z dobrého vždy málo býva" - srandičky, srandičky ?
Koľajnice po životnosti
Vedenie DPMK previezlo troch poslancov električkou po meste, ukázalo kritické úseky a informovalo o stave: "Životnosť výhybiek uvádzaná výrobcom je 10 rokov. Väčšina našich má však od 20 do 36 rokov. Len 30 zo 181 výhybiek je vo vyhovujúcom stave. Opraviť treba 15 križovatiek. Rekonštrukcia jednej stojí 30 miliónov. Za 600 miliónov za 5 rokov možno dostať celú električkovú trať na prijateľnú úroveň."
Ktorú celú? Sú to len niektoré úseky.
"Matoušek reagoval, že mesto môže ročne vyčleniť na rekonštrukcie koľajníc najviac 50 miliónov. Gamcová a Mutafov sa zhodli, že zastupiteľstvo musí stanoviť dlhodobé priority rozpočtu, ktoré budú rešpektovať oprávnené potreby DPMK. Ten má problémy aj s nedostatkom vodičov pre nízke mzdy i so zlým stavom vozidiel MHD."
Priorita je predsa podľa Buraša EHMK, tak o čom točia? Tam sa bude rozdávať, škrtať. Pre vlastných nemáme, ale na hlúposti rozdáme. Mesto, ktoré to (ne)vie. ? ? ?
Predstav si situáciu, že na NO stojí L11, za ňou príde napr. L38. Do L11 nástup istý čas trvá kvôli kontrole sprievodcom. Keby si sedel v buse za L11, bolo by Ti ako cestujúcemu príjemné čakať minúty navyše, kým by tá L11 zdrhla? Takisto v prípade vodiča, buď bude dodržiavať prepravný poriadok, naberie meškanie (pochybujem, že takýto prípad by napadlo niekoho riešiť) a pripraví sa o minúty prestávky; alebo dodrží CP.
Hej hlave že ľudia poznajú bod v ktorom sa hovorí, že cestujúci je starať sa o to aby včas nastúpil a vystúpil z vozidla, preto všetci sedia a čakajú kým zastavíš a otvoríš dvere. ? ale majú smolu, lebo dvere sa nekonajú ani zastávka sa nekoná a potom su z toho mimo jak ta dochodkyňa na zastávke. ? Ale za to dokonale poznajú všetko čo vodič má a čo nemá urobiť a ešte ani neprídeš na konečnú a sťažnosť už má u seba dispečer, proste choré mesto. Ako napísal Halenár, ľudia si za to môžu že to ide do hajá , ale ja vravím nie kvôli voľbám ale buzerácii lebo každý druhý ma v mobile číslo na dispečeng a volá tam 2x denne. To prejde chuť do roboty aj tých najvernejších.
mne to osobne nevadí, ale prečítal si si celý bod prepravného poriadku, o ktorom je reč?
Chcem tým povedať len to, že ak sa niečo má dodržiavať, nech sa to dodržuje stopercentne a nie len to, čo komu vyhovuje.
A čo zato, že dakto ma ZŤP mu ma vodič otvoriť dvere a podať ruku abo čo? Keby tam bol vozik takn ič nepoviem ale take kktiny pisať. A to s tym poradim čo ti vadi na tom, že voz ktory stoji ako 2 v poradi obehn ten prvy? ?
aha, je to tam. No už keď niekto chce dodržiavať prepravný poriadok na 100 percent, tak potom by bolo vhodné dodržiavať všetky ustanovenia tohto bodu - najmä aj : " Vozidlá odchádzajú zo zastávky v poradí v akom prišli. " ( BTW chýba im tam čiarka ) V praxi sú situácie, kedy sa to porušuje.
No a za zamyslenie stojí i to, ako vodič vedel v tu spomínanom prípade, že tá osoba, ktorá stála na zastávke, nebola ťažko zdravotne postihnutá ( veď držiteľ ZŤP preukazu nemusí byť navonok odlíšiteľný od inej osoby ).
Nechcem tu ľudí dráždiť ale keď si napísal o plate Žitného tak som si spomenul ako som bol nedávno v Blave a rozprával som s kamarátom a ten mi hovorí : Môj syn podniká, urobili si s kamarátmi súkromnú firmu a dobre im to ide. Majú tam šikovnú asistentku, ktorá síce pracuje pre troch šéfov, mesačne zarába 800 tisíc a v decembri dostala 1 milión 200 tisíc Sk aj s prémiami. Koľko zarába syn neprezradil. To sa bude prepočítavať na Eurá.
Spomenul som si pri tom na jedného môjho dávno bývalého riaditeľa, keď som chcel niečo vybaviť pre svojich podriadených a on mi povedal: To čo je pre bohov, nie je pre volov. Takže, volovia ťahajte - zarába niekto iný !
Dobre hovoríš, už sa to stalo x-krát že bus odišiel a cestujúci čumel. Môže otvoriť aj tretí v poradí príklad Dom umenia, tam je dlhá zastávka, ale potom musí znova zastať pri označníku.
Chybu spravila cestujúca. Pokiaľ viem, keď stojí na zastávke viac ako jeden voz, tak dvere môže otvoriť ešte druhý v poradí. Ale neviem, či sa takáto informácia dá niekde na dpmk.sk nájsť...
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
eMareq
Viceprimátor Filipko zrejme skončí
http://www.cassovia.sk/korzar/clanok.php3?sub=26.7.2008/71760K