dobre si to investor vymyslel...
Vymeni s mestom pozemky pod budovy za v prakticky bezcenne pozemky namesticka pred obchodom. Zbavi sa zodpovednosti za ich udrzbu. A tych 170 milionov velkodusne hodi na stol, kedze je jasne, ze mesto na to nema. A tych 170 nedava na nejaky verejny ciel, ale len na riesenie dopravy pri svojej vlastnej budove.
OK, takze Toryska bude urobena na slovensky sposob: nemame peniaze na poriadne riesenie, tak vyhodime peniaze na poriadne nevyhovujuce "docasne", ktore tu bude naveky. Bude ta nova krizovatka synchronizovana s okolitymi? (Kaufland, prechod pri arene, Sturova/Komenskeho)
Alebo to bude len dalsia brzda na ceste do/z mesta. Bude sa odbocovanie do parkinghousu riadit aktualnej potrebe alebo bude radic nastaveny natvrdo (rovnako) v kazdy den bez ohladu ci je v arene akcia alebo nie...
Ten parkinghouse bude v bezne dni sluzit ako normalne platene parkovisko s istou zachytnou ulohou? (asi som nekonecny optimista a rojko dufat, ze v cene napriklad 3hodinoveho parkovneho bude 2x30 minutovy listok na MHD za zvyhodnenu cenu ... ? )
Mozu sa zverejnit dovody, pre ktore DPMK odmietol variantu spolocnej trate pre elektricky a autobusy? (Sturova; plavaren je jasna kvoli tomu strku a udrzbe... ? )
Ake je vlastne casove zaradenie vystavby tych krizovatiek? 2010? Zahrnulo vobec DPMK tieto zastavky pri planovani noveho LV? (predpokladam, ze sa casy dotknutych liniek o nejake minutky natiahnu). Bude nutna uprava trolejoveho vedenia?
Investor tvrdí, že zásobovací dvor bude moderný a o odpadkoch nemôže byť reč. "Je navrhnutý ako uzatvorený priestor a integrálna súčasť budovy za jej fasádou, so všetkými technológiami vnútri budovy. Vonkajšia fasáda počíta s prevádzkami prístupnými aj z exteriéru od zastávky električiek, ako predajné miesto DPMK, zákaznícke centrum TEHO, Mestské informačné centrum atď."
Podľa Karabelliho alternatíva ÚHA ide nad rámec územného plánu, je technicky náročnejšia a okrem redukcie parkovacích miest, hoci v centre ich je málo, si vyžiada preloženie či zrušenie dvoch električkových zastávok pri plavárni na Sennom trhu. S tým nesúhlasí ani DPMK. Viceprimátor Čečko tvrdí, že mesto a investor sa v technických otázkach určite dohodnú."
Samotná socha pôsobí upokojujúco, tak načo ešte nejaké kolečko? ? Inak keby tam tá socha nestála, určite nie je ani ten semafor.
Taký semafor by sa zišiel na Poľove (len na dopyt chodcov), lenže tam žiadna socha JéPé druhého (ani iného významného cirkevného hodnostára) nestojí, tak nie je ani semafor...
hm, tak to by mohlo byť. Skúsim niekedy dať kúpiť CL cez tlačítko PCL a potom následne priložiť BČK. Inak, je pekné, že sa žilinskí programátori tak starajú o svoj systém, no zarážajúcejšie je to, že to nevadí (?) DPMK.
Toryská - Moldavská je v pláne ako mimoúrovňová, to však bolo téčko, ako tam mimoúrovňovo napoja Parking House so 499 miestami, to je aj pre mňa záhada. Neverím že sa však niekedy nájdu v meste peniaze na mimoúrovňové riešenie. a tak zatiaľ aspoň semafóry, aby sa do tých garáží aj dalo vojsť, a výjsž, čo platí aj o výjazde z Toryskej na hlavnú.
Zastávky pri Steel aréne - posúvajú sa kvôli priestorovým možnostiam a najmä potrebe predĺžiť radenie pred križovatkou so Žižkovou - Kuzmányho.
Samostatné pruhy MHD - je to asi problém šírkového usporiadania komunikácií, aj keď ja sám som niekedy dosť dávno navrhol jazdiť autobusmi okolo zimného štadióne po električovom telese - v smere ku Štúrovej, dosť by to zrýchlilo dopravu - DPMK to odmietol. Tak isto pri zadávaní projektu na rekonštrukciu trate na Želstanicu som chcel asfaltobetónový povrch ako napr. na Komenského, a jazdiť busmi zo stanice po električkovej trati, a neobchádzať nezmyselne Jakabov palác - technický úsek si presadil ako povrchovú úpravu štrk, jazdí sa dookola...
Až bude zrealizované pred sladovňou všetko ako je navrhnuté, 40-tka by tam nemala byť, ale pozor, všetci sa už tešíme na "50"....
tam je nejaky bug, ze ked po nastupe prilozis kartu k dzadu bez navolenia niecoho (pre info o PCL napr.), tak ti pri dalsom navolovani ponukne len 24h a 7d listok, kdezto ked pred prvym prilozenim vyberies volbu CL, tak su tam aj 60min listok a spol...aspon tak nejak sa mi to videlo, ked som sa s tym pred rokom hral. Proste - EMdzad.
Len semafóry? Žiadne upokojujúce kolečko do stredu? Prečo tú sochu nedať do stredu kruhového objazdu, aby ju poľskí turisti videli zo všetkých strán? ?
Mna skor zaujalo dopravne riesenie Steel areny.
Az doteraz som bol v tom, ze krizovatka Toryska-Moldavska a vjazd do parkinghousu sa maju robit mimourovnovo. Alebo len zle citam ten vykres?
Co sa Sturovej pred sudom tyka: vidim tam posunutie obidvoch dnesnych zastavok smerom von z mesta a zriadenie 2 dalsich (elektricky von a autobusy dnu).
Osobne sa priznam, ze mi to posunutie pomerne vadi, este viac sa rozhadzuju existujuce zastavky (najme prestup z/na Kuzmanyho).
Ostane aj nadalej v platnosti 40-ka pred sladovnou smerom von z mesta?
Neplanuje sa aspon z autobusovej zastavky (smer do mesta) vyhradeny BUS-pruh ku krizovatke so zabezpecenim preferencie?
(Kedysi tu bolo navrhovane riesenie, aby autobusy vyuzivali teleso elektrickovej trate (usetrili by sa jazdne pruhy, miesto aj vyriesila preferencia), ale ako vidim, tento napad sa neujal...)
Pozdravujem i-mhďakov, ktori nedovolenkujú. Asi pred týždňom som sľúbil návrh dopravného riešenia River Business Center Košice - Vyšné Opátske. Na www.ptinziniering.sk nájdete riešenie - 3. etapu, v prípade záujmu o 1. a 2.etapu prepošlem na e-mail.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
PTI
Toryská - Moldavská je v pláne ako mimoúrovňová, to však bolo téčko, ako tam mimoúrovňovo napoja Parking House so 499 miestami, to je aj pre mňa záhada. Neverím že sa však niekedy nájdu v meste peniaze na mimoúrovňové riešenie. a tak zatiaľ aspoň semafóry, aby sa do tých garáží aj dalo vojsť, a výjsž, čo platí aj o výjazde z Toryskej na hlavnú.
Zastávky pri Steel aréne - posúvajú sa kvôli priestorovým možnostiam a najmä potrebe predĺžiť radenie pred križovatkou so Žižkovou - Kuzmányho.
Samostatné pruhy MHD - je to asi problém šírkového usporiadania komunikácií, aj keď ja sám som niekedy dosť dávno navrhol jazdiť autobusmi okolo zimného štadióne po električovom telese - v smere ku Štúrovej, dosť by to zrýchlilo dopravu - DPMK to odmietol. Tak isto pri zadávaní projektu na rekonštrukciu trate na Želstanicu som chcel asfaltobetónový povrch ako napr. na Komenského, a jazdiť busmi zo stanice po električkovej trati, a neobchádzať nezmyselne Jakabov palác - technický úsek si presadil ako povrchovú úpravu štrk, jazdí sa dookola...
Až bude zrealizované pred sladovňou všetko ako je navrhnuté, 40-tka by tam nemala byť, ale pozor, všetci sa už tešíme na "50"....