Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Tieto dva zápisy z magistrátu mi preposlal jeden poslanec, ktorý kritizoval túto križovatku na komisii dopravy a následne na mestskom zastupiteľstve.
Čiastočne už z neho čerpala tlačová hovorkyňa keď mesto vydalo minulý týždeň svoje stanovisko.
Podľa našej ctenej SKK tam je všetko v úplnom a perfektnom poriadku.

CHA CHA CHA
Riešenie križovatky Ondavská – Považská

V rámci obnovy vodorovného dopravného značenia po zimnej sezóne na území mesta Košice bolo na základe poznatkov verejnosti a príslušníkov policajného zboru konštatované, že spôsob vodorovného dopravného značenia na plošne značne rozsiahlej križovatke Ondavská – Považská nie je vhodné a je potrebné:

1. Zvýšiť bezpečnosť všetkých účastníkov cestnej premávky.
2. Spriehľadniť a zjednodušiť navádzanie týchto účastníkov do jednotlivých smerov.

Za týmto účelom Správa komunikácií mesta Košice spracovala oprávneným projektantom návrh vodorovného dopravného značenia ( i s návrhom doplnenia zvislého dopravného značenia). Uvedené bolo zrealizované v mesiaci máj 2007, ako I. etapa riešenia tohto územia.

Navrhované riešenie akceptovalo:

1. Súčasne existujúci stav, t.j. križovatku tvaru T (oproti doterajšiemu stavu sa čiastočne zmenil len stav šrafovaných plôch).
2. Aplikáciu upokojovacieho prvku v doprave za účelom zníženia rýchlosti vozidiel a bezpečnejšieho pohybu chodcov.
3. Možnosť následného riešenia 2. etapy, t.j. umiestnenia vyvýšeného ostrovčeka z bezbariérovým prístupom peších. Uvedené je v pláne Správy komunikácií mesta Košice zrealizovať v mesiaci júl 2008.

Pre doplnenie informácie je potrebné uviesť, že v médiách uverejnené články zámerne dezinformujú občanov mesta Košice o riešení tzv. kruhového objazdu s poukazovaním na údaje porušovania slovenských technických noriem.
Ako už bolo zo strany Správy komunikácií mesta Košice k tomuto „tzv. problému“ viackrát konštatované nejedná sa o riešenie križovatky s kruhovým objazdom. Ide o zachovanie existujúceho stavu, t.j. riešenia križovatky tvaru T, ktorá v tomto území existuje od doby ukončenia bytovej výstavby a náväzných inžinierskych sieti.
K uvedenému stanovisku prikladáme i záznam z pracovného rokovania dotknutých k tejto problematike zo dňa 10.06.2008.



Košice, 01.07.2008

Spracoval: Ing. Cichanský
Z á z n a m
z pracovného stretnutia vo veci riešenia vodorovného dopravného značenia križovatky Považská – Ipeľská, konaného 10.6.2008

Prítomní: Ing. Mitró, SKK
Ing. Popjak, KR PZ SR - KDI
Ing. Kolesár, KR PZ SR - KDI
JUDr. Zajak Peter, hlavný inšpektor komunikácií
Ing. Cichanský, SKK – ref. dopravy

Predmetom pracovného stretnutia bola problematika vyjasnenia postupu Správy komunikácií Košice pri realizovaní vodorovného dopravného značenia v križovatke Ipeľská – Považská a a reagovanie na článok p. Ing. Titla v denníku SME.
V článku Ing. Titla sú uvedené tieto pripomienky:
1. Údajne nie sú dodržané STN 736102 a 736110 týkajúce sa kruhových križovatiek.
2. Pešie priechody nie sú umiestnené v súlade s riešením kruhových križovatiek.
3. Zvislé dopravné značenie nie je umiestnené v súlade s riešením kruhovej križovatky.

K týmto pripomienkam bolo zo strany prítomných konštatované:
1. Realizácia VDZ v tomto uzle bola uskutočnená v rámci pravidelného preznačovania VDZ na území mesta Košice, vzhľadom na jeho opotrebenie a nedostatočnú viditeľnosť. Z dôvodu, že poznatky z predchádzajúcich rokov preukázali nedostatky v existujúcom značení, bol zo strany Správy komunikácií Košice navrhnutý nový spôsob, ktorý aplikoval upokojovacie prvky dopravy v križovatke tvaru T (jasnejšie dopravné väzby, nutnosť zníženia rýchlosti, bezpečnejšie riešenie chodcov a pod.)
Nejedná sa o kruhovú križovatku ako uviedol autor článku. O tomto fakte svedčia aj
poznatky autora (existujúce dopravné značenie, dispozícia riešenia a pod.)
2. Návrh novozrealizovaného dopravného značenia bol spracovaný odborne spôsobilou osobou a v súlade s príslušnými právnymi predpismi bol aj odsúhlasený s dotknutými organizáciami.
Účelom tohto riešenia bolo predovšetkým zvýšiť bezpečnosť všetkých účastníkov
cestnej premávky , s dôrazom na bezpečnosť chodcov, plynulosť dopravy
upokojovacími prvkami dopravy.
3. Pre upresnenie tejto problematiky je nutné dodať, že súčasťou tohto riešenia je aj dodávka obrubníkov a následne vyloženie plôch ohraničených týmito obrubníkmi aj zámkovou dlažbou ( bez nutnosti zásahu do vozovky komunikácie).Tieto komponenty boli Správou komunikácií Košice objednané a po ich dodaní ( v priebehu 25.-26. týždňa 2008 budú osadené, čím dôjde k ďalšiemu zvýšeniu bezpečnosti všetkých účastníkov cestnej premávky.

Na záver bolo prítomnými konštatované, že navrhované riešenie by bolo žiaduce ešte doplniť o:
- zvislé dopravné značenie – tvar križovatky
- vyčlenenie koridoru v blízkosti priechodov tak, aby v tomto koridore v náväznosti na vyhlášku č. 315/1996 Zb. nebolo možné zastavenie a státie (osadenie stĺpikov).

Zapísal: Ing. Cichanský
Reakcia na: Axel #34391:

Ja som tam išiel včera, keď začínali robiť. Pred zákrutou od steel arény bola značka zúženie cesty, za zákrutou zmizol celý pravý jazdný pruh. Chlapci zabudli dať miesto zúženej cesty značku Zníženie počtu jazdných pruhov. Mnohí sa nestačili čudovať, ako skúšali brzdnú dráhu svojho auta. Ale určite im dočasné dopravné značenie odsúhlasili policajti, tak ako to trvalé na Ondavskej.
Dám ich písomné stanovisko v ďalšom príspevku....
Mame dalsi dopravny galimatias pre PTI: pri plynarnach opravuju dlazdeny prechod pre chodcov. Majstri cestari osadili tabulu: prikazany smer vlavo. 99% cudzincov to chaoticky napraskalo cez zakaz odbocenia na Dunajsku. Miestnym po chvili saskovania doslo, ze maju ist po kolajniciach pomedzi ostrovceky. To bolo rano.
Teraz je tam osadena uz spravna tabula na obchadzanie prekazky, avsak je opacnym smerom - rovno do jamy po dlazbe... ?
Reakcia na: Alco #34387:
heh...mame noveho poskytovatela MHD v Kosiciach IOL KBC Group ?
odteraz je preprava realizovana vysokorychlostne cez kabel alebo radio ?
Reakcia na: Isidor #34376:
vyzerá to tak, že hej ( zatiaľ tak bolo ).
Kliknite si na oficiálnu stránku DPMK a čudujte sa ....
Reakcia na: Josip3211 #34377:
Čo s tým má 4208? ?
Reakcia na: Dispecer #34375:
Ja som sa už zľakol, že tam dajú semafóry ako na Toryskej
Reakcia na: 5 #34383:
vies ako sa hovori....zena za volantom = auto bez vodica ? ?
Reakcia na: Peter55 #34381:
Na všetko sa dá pozrieť z pozitívnej stránky.
Naše trolejbusy ako spomaľovače premávky plnia preventívnu funkciu mobilných retardérov v boji proti cestným pirátom. ?

Dnes som mal úžasný zážitok. V mierne kolíznej situácii sa stretli 2 (mladé) ženy za volantom. Prvá zatrúbila a druhá... cez otvorené okná na celú ulicu... ŠAK JA ŤA VIDÍM TY PI** ? Ach, nežné to polovičky...
Reakcia na: Peter55 #34381:
jááj no treba vodu do fľašky, navlhčený uterák na čelo a ešte natiahnúť termo tašku na hlavu. Zaručená klíma ?
Reakcia na: dragula #34380:
Ale hej ale nebavi ma terigať sa 25 minut v tych horučavach na furču v spomaľovačoch premavky.
Reakcia na: Peter55 #34379:
Ta prečo to takto? Už nezmýšľaš ekologicky? ?
Reakcia na: Dispecer #34375:
Zo srdca by som vam tie pavuky daroval
Reakcia na: Diggi #34368:
Aj na Palackého to je už dosť dlho a ešte niekde osm to videl...
Reakcia na: Diggi #34368:
No myslel som si to. Diik za odpoved.4208 ? ?
Reakcia na: eMareq #34373:
na L7 okrem sol chodi to jedno NP KTcko na garanciach ako minule leto?

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.