kamera je tam niekde umiestnená napevno? Pretože také pokusy tu sú ( teda boli ) na na križ. Štúrova - Moyzesova - Rastislavova v smere od NO a dopadlo to tak, že sa tá kamera vôbec nepoužíva. Pritom práve v tomto smere by sa za prejazd na červenú dali vybrať desiatky pokút denne.
A čo križovatka na Mieri? Tam keď je to podľa mňa dosť na tesne a v okamihu keď preblikne z oranžovej na červenú auta oproti sú už v pohybe a často sa stáva že ak ma moj smer už zelenú z boku ešte vyletia 2-3 autá ?
Vyhláška a platná STN-ka na Slovensku nepozná termín blikajúcej zelenej na semafóre. Skúša sa to na niektorých križovatkách - napr. v Zvolene pri Metre, výnimku muselo odsúhlasiť Prezídium policajného zboru SR. V zahraničí to je bežné, tak ako napríklad čísla udávajúce sekundy do konca zelenej pre chodcov. Určite sa v budúcnosti dostanú tieto technické prkotiny aj do našej legislatívy, normy sa postupne zlaďujú v rámci celej EU. Je tam len ten problém, že keď pôjdete na blikajúcu zelenú z vedľajšieho smeru, a medzitým napr. pre poruchu vypadne celá križovatka do tmy, a ten interval blikania je dlhší, môže sa stať že vojdete do križovatky akože na zelenú, a vpáli do vás z hlavnej auto, ktorého šofér povie že vypadli semafóry, tak on bol na hlavnej a šlapol na plyn. A chudák policajt si bude lámať dva dni hlavu, kto bol vlastne na vine DN.
Ale na druhej strane, pre toho, kto zvykne jazdiť často na červenú tam môže visieť aj policajt na semafóre a paličkou kresliť čísla, ten to bude ignorovať, aj nejaké blikajúce zelené svetlo. V prvom rade je vecou nastavenia a údržby semafórov, ako sa jazdí cez križovatku, ak funguje perfektne koordinácia, na červenú nepôjde nikto. Ak sa to rozhodí, pôjde na červenú každý tretí, a tomu štvrtému rozbije zadok ten piaty v poradí.
Podľa platných technických noriem je dĺžka svietenia červenožltej na semafóre 2 sekundy, dĺžka žltej 3 sekundy. Na radičoch SIEMENS je to zabezpečené 100%-ne, na starých radičoch AŽD BDE (N.osloboditeľov, Moyzesova-Alžbetina,Nám.MMM, križovatky pri Športovej hale, pešie priechody Starozagorská, Mäsovýchod) sa tieto časy zvyknú rozlaďovať, a väčšia odchýlka pri dĺžke žltej - napr. doba svietenia kratšia ako 2 s je považovaná za poruchu zariadenia CSS. Jediná odsúhlasená nenormovaná (dlhšia) žltá je na priechode pre peších Festivalové námestie - Tatranská, kde je dĺžka žltej už temer 10 rokov nastavená na 5 sekúnd, kvôli viditeľnosti semafóru za zákrutou.
No a k tým prejazdom križovatky na žltú - pri rýchlosti 60 km/h za 3 sekundy prejdete presne 50 m, čo je pomerne dostatočná vzdialenosť na to, aby vodič profesionál zvážil, či brzdiť, alebo stihnúť vojsť do križovatky ešte pred naskočením červenej. Aj vtedy by mal byť ešte čas na bezpečný prejazd križovatkou, definované medzičasy nepustia zelenú v kolíznom smere skôr.
Inak ako som uviedol - kratšia žltá pod 2 sekundy je porucha CSS-ky a je potrebné ju zahlásiť na dispečing SKK. Policajti však začali prejazd na červenú dosť kontrolovať, točia na video, najčastejšie sú na križovatke Hlinkova - Vodárenská.
Suvisluo tu dnes psiete, az mi je to divnuo ? ..jo, ku KVKV nemam co dodat.. Nechcem mu ani napisat, ze PUCHO, lebo to sa zacne Irisb rehotat na plnu hubu..
Aky si dva metre od semafora a v rychlosti zo zelenej cez fakt "rychlu" oranzovu preskoci semafor na cervenu, pridas, alebo dupnes ako priblbly na brzdu ? Premyslaj o com pises. Ak by si siel pomaly, tak nepridas, ani nedupnes. Ale normalne zabrzdis. Asi tolko znamena ten prejazd na cervenu u "profesionalov" ..
Ja inak schvalujem to, ze sa robia opravy na cestach cez noc a nie ako u nas, nasi mudrlanti sa vytrepu do ulic za desat sedem a pocas najvacsej spicky zacnu frezovat dieru 0,5x0,5 metra a tym zahataju cely jeden pruh. Mantaci!
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Dimi