Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Irisb #30761:
Pfr, pozri sa do BA. Okrem pár Soplarisov a SOR-ov najnovšie vozidlá Ik 4x5...
Reakcia na: Záchvat #30824:
Koľká v poradí je už tá štrajková pohotovosť?
Reakcia na: redburger #30816:

Ešte jeden príspevok ohľadom zastávok ED na NO a viac sa tejto téme nebudem venovať: To prekážajúce rozmiestnenie zastávok na NO v minulosti tu už bolo, sám DPMK to navrhol riešiť a vtedajšie UDI to takto navrhlo (vtedy som tam pracoval), MsNV odbor dopravy to schválil a roky rokúce to tak je. DPMK ani raz neprišiel s myšlienkou to prehadzovať alebo meniť, zastávam názor že dnešné rozmiestnenie zastávok je zo všetkých možností najvyhovujúcejšie. Chystajúce sa aktivity na NO zvýšia radikálne potenciál tohto uzla ako konečného resp. východzieho, uvažuje sa aj s napojením koľají do Hlavnej na smery Štúrova a ŽS, takže preto ostáva pôvodné rozmiestnenie. Som za hustejšiu sieť zastávok, ale nie v jednom bode, to ozaj je proti kvalite dopravy. O medzizastávkových vzdialenostiach - otvorte si na Google Earth Prahu, a pomerajte si medzizastávkové vzdialenosti na tratiach električiek - sú tam bežné vzdialenosti aj menej ako 300 m, a je to Praha, kde každá linka má vyše 10 km.
A na záver - teória dlhoročného riaditeľa dopravy Arpyho Sch. bola pokiaľ možno východzia a konečná zastávka, a medzi nimi pokiaš možno nič. Tento zvyk je tam stále, nebudem poukazovať napríklad na zastávky pri Hornbachu (Kauflande) Moldavská atď. - DPMK asi vôbec nechýbajú, zrušené v minulosti boli zastávky na Holubyho atď. Ja sám som navrhol a presadil aspoň zastávku ED pri Súdoch na Moldavskej, je síce jednosmerná ale pomohla. Konečne v rámci dostavby GD Steel arény sa zriadia 4 plnohodnotné zastávky ako ED aj AD TD v oboch smeroch pri Steel aréne. Tak je to vyprojektované a čaká sa iba na Sk... Prečo DPMK si tieto zastávky nerieši v predstihu sám ? Neprinieslo by to zlepšenie situácie v čase hokeja v okolí Steel arény, keby tam už dnes zastavovali električky aj busy ? Určite by dosť divákov nechalo doma auto a išlo MHD, aspoň by si mohlo cez prestávku alebo po hokeji mohlo dať poldeci či pivo.
Ale DPMK nechce a nebude riešiť nič, čakajú s natrčenými rukami čo im zabezpečí magistrát .... HA HA HA. Len otázka na záver - otázka neustáleho klesania počtu cestujúcich a tržieb aj pri zvyšovaní cestovného asi nikoho nezaujíma.
Pre vsetkych ostatnych, ktorych poburil clanok o Pocitoch a myslienkach Mareka Totha zo stretnutia s clenom DR DPMK uvadzame na stranke www.trolejbus.sk vysvetlenie. Ti, ktorych to poburilo, citajte a pochopite. Dakujem. Takze www.trolejbus.sk
"hrabem sám pre seba..." Pekný článok. Informácií nie je nikdy dosť. ?
Snáď len vytknem hrubé osočovanie Solarisov. Nechcem sa ich zastávať, ale pre KE a BA sa snáď vyrába špeciálna edícia z horľavých materiálov? Prípadná konštrukčná vada by sa prejavila až po piatich rokoch? (3515). Jednoznačne odflaknutý servis a údržba.
Pri tak ťažkých nehodách by podobne obstálo KAŽDÉ nízkopodlažné vozidlo.

"nariaďujem odstrániť..." Toto sa dalo čakať, bohužiaľ niekto nepozná mieru. Ja som už z BALKÁNU vyrástol, ale demontovať prídavné zrkadlá je naozaj zvrhlosť. Ani jedno nové vozidlo z výroby ich nemá namontované tak, aby zabezpečili najlepší výhľad do vozidla. Naviac ak by cestujúci stáli iba tam kde majú, stačilo by jedno. Trefne niekto pod to nariadenie dopísal: ODSTRÁNIŤ TREBA M... ?
Nariadila to osoba, ktorá si ako prvá NEPLNÍ svoje pracovné povinnosti. Viď technický stav vozového parku.

"rádio v buse..." to sa už pred rokmi riešilo. Nakoľko prichádzali nové busy aj s rádiom a kvôli záruke ich nebolo možné demontovať, dospelo sa k záveru, že každý vodič je vlastne koncesionárskym poplatníkom, tak si to rádio môže POTICHU pre vlastnú potrebu počúvať.

Re #30801 BMko: Nepoznám osobne Yetiho, viem len že bol za všetkým, načo sa nadávalo. Nesprávnou kilometrážou mohol v prvom rade okrádať vodičov o prémie za nadspotrebu, nie mesto. Ozaj, mohol by tu capnúť to svoje nové LV, nech si každý utvorí názor.

Re #30658 Dimi: Bohužiaľ ešte VEĽA vodičov zastáva názor, že za starého riaditeľa R... všetko fungovalo. Práve Tí vodiči podporujú osobu, ktorej sa teraz nevie nik zbaviť. A skús tu niečo zorganizovať. Chystá sa vraj štrajková pohotovosť, to bude skúška jednoty vodičov.

Re #30715 jannyck: Úprimnú sústrasť.
Reakcia na: TA #30822:
No na 23ku okolo 7.3é siel nakoniec Solaris 3526
Reakcia na: Diggi #30821:
dobrá starostlivosť o vozy - a asi ako vždy nikto za to nie je zodpovedný, že všetky 3 Tedomy museli ostať stáť v garáži
inak, 35025 hradí voz 6294 stiahnutý z 57025
Reakcia na: regeta #30818:
mas pravdu ale ako mi vraveli stari vodici kedysi mal kazdy voz svoje miesto. Na VSA tam kde su teraz kolajnice vedla pumpy sa da este na asfalte precitat tusim ze 6259 ?

Teraz trochu na inu temu dnes vysli ale len z garaze nove Tedomy a to

5614 sluzba 23014
5615 sluzba 35025
5616 sluzba 29021 ???

Zial kedze sa akosi počas ich týždenného státia zabudlo na palubné počítače, ktoré boli nefunkčné tak sa vozy len presunuli z VŠA na Hornádsku a tieto služby ostali nevypravené.

Trochu smutnejsia tema, nie som si isty ci som dobre pocul, ale voz 4209 po ukonceni A dielu trhanej ma prísť na Hornádsku a bude odstavený na vyradenie

Dojazdil uz aj 6402

a celkom na zaver v noci nas opustil kolega vodic trolejbusu

? (meno ani cislo voza nebudem uvadzat)
PTI : sú nejaké prieskumy na to, že väčší počet ľudí využíva NO ako nástupnú, resp. konečnú, zastávku svojej cesty než ako prestupnú ❓ Z hľadiska absolútneho počtu cestujúcich sa mi to zdá práve naopak.

Prečo by sa mal zohľadňovať " pokiaľ možno dnešný stav, ktorý je už zabehaný " ❓ Veď keď sa ide prestavovať celé NO vrátane dopravy, tak to treba využiť a nenechať to tak hlúpo a nezmyselne, ako je to to teraz.

Re #30817 redburger: malo by to zmysel pre ušetrenie nejakých 30 sekúnd? Nachádza sa tam viacero nedávno otvorených prevádzok v ( bývalom ) areáli SAD plus je tam nejaká stredná škola ( alebo bola? ).
Reakcia na: PTI #30815:
Z Vami uvedeneho mi ale nie je jasne, preco by elektircky nemohli mat zastavku pri Dome techniky aj v smere z Juznej triedy. Prestupny uzol vyzera inak ako je terajsi stav.
Re Isidor-neviem ako si ma chápal ja som nepovedal že vodič má robiť -disco ale treba sa vžiť aj do role vodiča podľa predpisov ktoré kladie DPMK -povedzme príklad čo má robiť vodič pri nástupe do služby mu je málo 30 minút,len vozidlo niekedy treba hľadať 10 minút./DPMK porušuje viac zákonov ako sa zdá a nikto s tým nič nerobí načo sú rôzne kontrolné orgány ked si neplnia svoje pracovné povinnosti.Sme v EU zákony EU majú prednosť pred slovenskými ale nejak to nevidieť.
troska off topic, ale potom ma napadlo,ze ci prva elektrickova zastavka /sad ? /od vss a cintorin sa nedaju nejako zlucit do jednej.... mozna v tom brani ta krizovatka , ako sa odbocuje k cintorinu, neviem , ale podla mna tam to je uplne zbytocne zastavovat dvakrat ?
Reakcia na: PTI #30815:
ved ja som v podstate za zachovanie sucasneho stavu, samozrejme s nejakymi upravami, len som troska pouvazoval nad potrebou zastavky pri centre..
presvedcil mas vsak KVKV a sice tym, ze viac ludi vyuzije elektricku , ked zastavi aj tam . a vobec asi to bude lepsie...
Reakcia na: redburger #30813:

Pri rozmiestnení zastávok MHD na NO sa musí zohľadňovať niekoľko podstatných faktorov:
-pokiaľ možno dnešný stav, ktorý je už zabehaný
-priestorové možnosti
-neprekážanie si prostriedkov MHD navzájom
-spoločné stanovištia pre ten istý smer
-možnosť optimálneho prestupovania
-náväznosť na dôležité silné pešie ťahy
-rešpektovanie zmien peších ťahov po otvorení AUPARKu ako najväčšieho zdroja aj cieľa chodcov v priestore NO
- náväznosť na pešiu zónu - Hlavnú ulicu
-prednosť cieľovej dopravy pred prestupom - prestupujúcich bude určite menej ako zdroja resp. cieľa Hlavná, Aupark, Dargov, Zdravotná poisťovňa, obchodné pasáže City hotela a hotela Superior.
Takže tak, individuálne záujmy musia ustúpiť väčšinovým, koncepčným a komplexným požiadavkám.
Nutné si uvedomiť, že cez koridor novej Štúrovej bude pre peších k dispozícii podchod resp. nadchod s pohyblivými schodmi.

Toľko k polemizovaniu ohľadom rozmiestnenia zastávok MHD na NO.

P.Titl
nejako nam pribudaju updaty z KE ?
Reakcia na: Nodes #30742:
mno ono nejake miesto medzi tymi zastavkami byt musi.... ked NO bude velky uzol, neda sa predsa vsetko nacpat na jednu kopu, bude to /overcrowded /.
Reakcia na: Axel #30800:
No cudoval by si sa, ale aj za toto ti "teoreticky" mozu dat pokutu.. Bohuzial..
Reakcia na: Dimi #30807:
lenze ta tu nebola a narovinu poviem, neverim ze niekedy v dosahu mojho zivota, bude...
Reakcia na: TA #30797:
Vysvetlil som to Axelovi 😉

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.