Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: PTI #30735:
Pan Titl, musim s Vami nesuhlasit. Kazdy tu vo velkom spekuluje a keca dve na tri, ze budeme mat najvacsie parkovisko v Kosiciach a bude to prave to, pod Auparkom. Dovolte, aby som sa zasmial. Teraz sa mozno zarazite, ze preco.. No.. Tak si to pekne po poriadku spocitajme. Terajsie parkovisko na NO nam ponuka zhruba 400 parkovacich miest. HB Reavis, teda Aupark nam ponuka 1200 parkovacich miest. Poviete si, ze je to o 800 miest viac. Aj ja som si to tak povedal, ale niekedy matematika neplati. Teda plati, len musite mat presne informacie. ednu informaciu HB Reavis ale ludom taji, tym viac zasvatenym do problemu sa vsak priznali. Tou informaciou je, ze z 1200 Auparkom ponukanych miest na parkovanie bude 900 miest patrit VYLUCNE automobilom zamestnancov auparku a nebude mozne, aby na nich bezny smrtelnik parkoval. Tak si to teda spocitajme spolu este raz.. 1200 oficialne uvadzanych miest, minus 900 miest urcenych LEN pre zamestnancov sa rovna 300 parkovacich miest. Ako pocitam, tak pocitam, po vybudovani Auparku bude kapacita parkoviska na Namesti Osloboditelov mensia asi o 100 miest ako je v dnesnej dobe.. A teraz mi ale vysvetlite, ked uz ma byt Aupark tak obrovsky, ze pohlti tolko navstevnikov, KAM chcete zaparkovat tie auta ? Neverim, ze ich bude pod tristo denne.. A to nepocitam ludi, ktori tam budu chciet zaparkovat len preto, ze sa vyberu do pesej zony.. Co sa tyka linkoveho vedenia a samotneho Auparku, Vy predsa viete, ze HB Reavis stavia Aupark na NO prave kvoli obrovskemu dopravnemu uzlu zo strany MHD.. A mozete ma akokolvek presviedcat, ze Aupark je voci MHD koser, NEUVERIM tomu. HB Reavis ma silny lobbing a urcite nebudu za take LV, ktoreho vacsina liniek nepovedie cez NO.. Prave toto LV im vyhovuje, spravne ste to napisali, linky odvsadial vedu cez NO.. A TENTO stav vyhovuje ludom z Auparku.. Toto mi nikto nevyhovori, mozete si tukat do klavesnice den a noc.. ? ? ?
Reakcia na: BMko #30698:
áno, viem, že ten zákon to nezakazuje.
Ako to je s rozprávaním s vodičom počas jazdy? Nezakazuje to nejaký predpis DPMK?
Reakcia na: S499.1023 #30745:
autobusy v KE si myslel?? ze maju relativne mlady vek??...neviem sice ako si ty vysvetlujes mlady vek.....ale ked vezmeme vozy po dobe zivotnosti.....tak to mame 18ks B932 Karos....vsetky 732ky (mimo CNG), 832ky, Ik280, Ik435, Ik415, Novoplany (nieco okolo 80 vozov)....932E a 941cky sa tiez uz blizia k hranici zivotnosti 9 rokov....takze ten vozovy park vonkoncom nie je taky mlady.....jedine co sa da povazovat za mlade vekokm...su Irisy, Budare a teraz prichadzajuce tedomy......ak som na nieco zabudol Diggi ma isto doplni........

a co sa tyka tej udrzby...mechanici by nemali problem s udrzbou, pokial by mali zabezpeceny potrebny pocet nahradnych dielov(co sme v DPMK nemali uz asi 7-8 rokov minimalne)a nemuseli pouzivat repasovane atd atd....ako sa hovori ryba smrdi od hlavy....a v podniku to nie je inak...
Reakcia na: Isidor #30736:
Zastávky majú byť v prvom rade ZA križovatkou, potom podľa potreby aj pred (ako je tá Palmovka pri AN Palmovka na 15. A štyrikrát po sebe Palmovku na 15 nemáš, lebo medzitým je konečná, kde musíš vystúpiť ? .
Reakcia na: Dimi #30728:
Na trolejbuske s ISO možno nie, však to aj je jediná civilizovane vyzerajúca trakcia v KE. Ale na ED rozhodne áno, pri minimálnej snahe by nebolo nutné, aby električky vyzerali ako ich najbližie príbuzné v Kyjeve... A autobusy tiež ako-tak vyzerajú len vďaka svojmu relatívn mladému veku a nie vďaka údržbe...
Reakcia na: Dimi #30727:
Keby tam tak hlúpo nenazvracal na Soplarisy, tak nič proti...
Reakcia na: Dimi #30727:
niečo z trolejbus.sk vraj viselo vo vypravovni na Hornádskej, no Dispečer to dal dole.
Vratim sa trosku ku umiestneniu zastavok na Namesti osloboditelov. Kedze sa vlastne cele uzemie Namestia ide rekonstruovat a upravovat, je resp. bola jedinecna sanca na take umiestnenie zastavok, ktore by odburali zastavkovu turistiku. Som bez debaty zastanca prestupov, ale ked vystupim z elektricky pri Dragove, tak je neunosne, aby som sa na trolejbus smer Mier pechoril cez polovicu Namestia a este cakal cely cyklus na zelenu na prechode pre chodcov. Rovnako tak v opacnom smere. Od zastavky pri Slovane cez polovicu Namestia ku Domu techniky. Co sa tyka elektriciek v smere z Juznej triedy. Pri planovanej tretej predradnej kolaji by bol naozaj taky ohromny a neprekonatelny problem zriadit zastavku aj pri Dome techniky? 3ka nebude blokovat 4/7cku a substrat by bol aspon v jednom smere usetreny od prebiehania peknych par desiatok metrov.
Reakcia na: Isidor #30738:

Keď sa dával dokopy systém riadenia križovatiek v Košiciach pred 14 timi rokmi, keď sa kupovala dopravná ústredňa a prvých 10 radičov CSS, tak sám som na základe vtedy platných cestovných poriadkov pre linku č.6 spočítal, že po rekonštrukcii všetkých semafórov na trase samozrejme s predpokladanou preferenciou električiek by sa mala jazdná doba vtedy skrátiť na jeden smer o 7 minút, čo malo priniesť úsporu dvoch súprav (vtedy bol 10-minútový interval). Ale ostalo pri plánoch a želaniach - napr. križovatky MMM, Športová hala či NO idú s 25 ročnými radičmi stále, preferencia nefunguje ani na jednej križovatke.
P.Titl
Reakcia na: PTI #30739:
iste, koncept je otázkou kompromisu. Ale "problém s kvalitou" ma prekvapuje zrovna od Vás, čo ste tu nedávno navrhovali zriadiť hromady nových električkových zastávok ( #28502 ) pre "spokojnosť cestujúcich" ?
Reakcia na: Isidor #30736:

To by ale DPMK musel takú koncepčnú záležitosť schváliť - a napríklad pri Športovej hale by 7 stála v každom smere pred aj za križovatkou. Ono niečo je komfort cestujúcemu - ale je nutné uvažovať aj o komforte tých, čo nastúpili na predchádzajúcich zastávkach a vystupujú niekde inde - električka bude stáť dvakrát, už je to 30 s do cestovného času a už tu bude problém s kvalitou MHD atď.
Reakcia na: redburger #30737:
nesúhlas, nosný systém by mal fungovať tak, aby si klient nemusel vôbec pamätať nejaké cestovné poriadky, proste prídeš na zast. a do 5 minút niečo príde ? A priestor na rýchlosť ED vidím hlavne na tratiach mimo centra, v maximálnej segregácii od cestnej dopravy, aktívnej preferencii na križovatkách...blablabla, keď to tu už neodznelo stokrát tak ani raz ? V centre beztak moc rýchlo nebudeš jazdiť, keď tam na NO bude pešia zóna tak snáď do 20 km/h?
Reakcia na: Isidor #30736:
hm njn , to je pravda, len mi to pride blbe, mat zastavku po par desat metroch... chceme rychu ED, nie? ?
vela ludi na tu pri centre prichadza prave z mesta /od hlavnej/ , tak si myslim, ze cast si zvykne na trojku na 00,15,30,45 a cast na sedmicku 10, 25, 40, 55 ? ?
Reakcia na: redburger #30729:
no to zas nie celkom, alebo cestujúci na juh si zaslúžia striehnuť uprostred križovatky, či príde skôr L3 alebo L7/4 a následný šprint na zastávku? ?

Re #30733 PTI: nevidím problém v zastavovaní na dvoch stanovištiach jednej zastávky, keď už vozidlo tadiaľ prechádza, myslím že v civilizovanom svete to bežne funguje (aspoň tu v Prahe, ale sú aj extrémy ako na linke 15 štyrikrát po sebe "Palmovka" ?) a je to služba cestujúcim pre komfortnejšie prestupovanie.
Reakcia na: eMareq #30675:

To vôbec nesúvisí spolu, AUPARK tu bude až za tri roky - v roku 2011, a dovtedy sa môže LV meniť ešte desaťkrát. To že sa rokmi a históriou vytvoril z NO v meste centrálny uzol MHD (hurá systém všetko cez NO odvšadialvšade) asi tak ľahko nik nezmení, dôležitý uzol to bude vždy, AUPARK pomôže aj v tom, že tu bude najväčšie parkovisko v centre mesta a po zaparkovaní sa bude dať ísť do pešej zóny, alebo za vzdialenejšími aktivitami s kvalitnou MHD.
Reakcia na: BMko #30693:
Nemluvte za jizdy s ridicem. A to ani telefonicky.
Reakcia na: KVKV #30673:

Je to len záležitosť dodržiavania platných príslušných noriem STN a Vyhlášky O premávke na pozemných komunikáciách, kde sa uvádza, že v zaraďovacích pruhoch je zakázané zastaviť a stáť, to znamená že sa tam namôžu umiestňovať ani zastávky MHD.
Problém oproti sebe umiestnených električkových zastávok v križovatkách je ten, že si električky navzájom vadia, ak majú stáť iba na jednej zastávke v križovatke - vždy by sa stalo, že v niektorom smere by električky chodili cez dve zastávky, a hoci by mali oficiálne iba jednu zastáývku, stávalo by sa že by ju brzdila súprava z iného smeru - viď športová hala - 7 od Kuzmányho je niekedy brzdená 6-kou alebo 9-kou od MMM. Takže výhodnejšie je mať zastávky za križovatkou, aby pre každý smer ostala spoločná zastávka.
Takže systém dnešného rozloženia zastávok ED na NO sa nebude meniť, je najoptimálnejší.

P.Titl
Reakcia na: Dimi #30726:
GR je RNDr. Ing. ? ?
Reakcia na: KVKV #30676:

Smyčka okolo fontány sa ruší, ale bude vytvorené nové odbočenie doľava pri McDonalde od križovatky Palackého - Jantárová do Nám.osloboditeľov, kde sa vybuduje aj trolejbusová stopa pre možnosť otáčania sa v smere od KVP-čka.
Reakcia na: eMareq #30677:

Lenže kto vyrábal tie kauzy?
Emtest sme zdedili po starom vedeni (Reiprich a spol),
potom to bol zbabrané verejné obstarávanie na autobusy - v novinách bolo kto si písal emaily a pripravoval podmienky súťaže s predurčeným víťazom, a kto na to poukázal, bo mu to nebolo po srsti, a tretí prúser - OutClaim - hlasovanie za a proti bolo tiež v Korzári. Nehovoriac o tom, že ten paškvil ohľadom preplácania 500 Sk-kolkov dopravným podnikom si navrhla a odhlasovala tesne pred ukončením členstva v predstavenstve trojica Vo+Po+Fr.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.