Zo strany DPMK by bolo korektné zverejniť komplexný návrh LV, teda všetkých liniek po zapracovaní všetkých úprav a pripomienok. Či Sever má privilegované právo na informácie a nám ostatným nič vedieť netreba? To čo je za informačná politika?
"Čiastočnou úpravou by mala takisto prejsť trasa linky číslo 29. Tá je navrhovaná v trase Kavečany – OC Mier – Stará nemocnica – Verejný cintorín"
Dôchodcovia nam tu riadia život ? Tu 29ku by som urobil iba v jednom smere a to smer cintorín ? ?
Šak ta linka nedáva zmysel, keď sa na tu trasu pozrie nejaký cudzinec tak uhadne, že je robena pre tych sedliakov nad 60r ? ☠
Poslancom rozkazuju dôchodcovia - gratulujem, bodaj by nerobili tie mrtvoli peticie za každu blbosť keď vedia, že mesto im furt vyhovie ?
"Tento variant počíta so zapustením dopravného koridoru na Námestí osloboditeľov v časti kontaktu s Južnou Triedou. Predpokladaný rozpočet tohto riešenia je cca 650 mil. Sk oproti úrovňovému riešeniu, v ktorom sa ráta s rozpočtovým nákladom do 300 mil. Sk."
Nebolo náhodou dohodnuté, že na riešení dopravy v okolí Auparku dá investor 100 M? Vtedy mali rokovať o riešení dopravy keď sa predávali pozemky a nie až teraz. Ja neviem, ale HB Reavisu nikto nemôže nanútiť, aby dal ďalších 550 M alebo aj viac, lebo sa zrazu zistilo, že tých 100 M nestačí.
"Pokúsime sa rokovať s investorom o tomto variante a o detailných modeloch financovania projektu. Veríme, že nájdeme spoločné riešenie"
? ? ?
"V prípade nedosiahnutia prijateľného modelu financovania mimoúrovňového variantu má mesto pri úrovňovom variante definované technické podmienky realizácie (podchody pod komunikáciami, napojovacie rampy a pod.) tak, aby v budúcnosti mimoúrovňový model bol stále realizovateľný."
K mape z roku 1925.
V tej dobe som ešte nežil, ale skúsim sa vyjadriť k niektorým údajom v mape. Porovnával som so známymi údajmi a s dobovými fotografiami.
Je evidentné, že autori mapy si pri vyobrazení tratí ed na presnosť nepotrpeli. Je to zrejmé od starej vozovne k stanici. Kolaje akosi mimo haly vozovne, pred staničnou budovou boli v tej dobe tri kolaje (foto). Možem potvrdiť existenciu vlečky cez park k mlynu, vedúcu až k mlyn.náhonu, z mostu bolo vidieť odstavené vozy. Vlečka trvala až do zrušenia vozovne, boli na nej odstavované aj nové vozy T2 a T3 ešte pred spojazdnením. Bohužial nedbalosťou pri zakreslovaní tratí dosť utrpela autenticita zobrazenia. Tak napríklad od vozovne po N.O. sa autor snažil zakresliť snád každú výhybku, ale pri dóme a divadle chýbajú výhybne (doloženo foto).
V oblasti k N.O. je akási podivná krátka odbočka pri blázinci, neviem tiež , čo bola tá vlečka „do Dargova“. Povodne som myslel, že v oblasti Fejova bola pred vojnou len slepá kolaj k sýpkam, zrejme kvoli manipulácii viedla ako smyčka smerom k stanici. Jej preložka južným smerom zrejme nahradila povodné spojenie z Južnej na stanicu pri výstavbe dlažby na N.O. (40.roky) . Ale existovala ešte v 60tych rokoch slepá kolaj , ktorá v miestach medzi pomníkmi odbočovala z hlavnej dvojkolajky a viedla tesne pri chodníku popri dnešnej lekárni k železiarstvu. Tam boli akési sklady vtedy.
V súvislosti so starším príspevkom, kde som spomínal zavedenie os.dopravy cez masarykovu na stanicu sa zrejme muselo dostavať odbočenie pri stromovej , pokial mapa neklame.
Stále sú dohady a nejasnosti , či viedla vlečka od NMM k tabačke. Na mape to nie je. A príde mi to dost logické aj s ostatnými súvislosťami. Pokial by tam vlečka viedla, nákl.vozy by museli byť ťahané mot.vozom, ten by ostal zablokovaný, až pokial by sa náklad nenaložil a vagon by musel byť odtiahnutý druhým mot.vozom. Sunúť sa tam nedalo, lebo bol malý polomer oblúka a nárazníky by sa skrížili. Pokial tam kolaj viedla, tak musela viesť priamo k priemyslovke. Tak by sa tam dali vozy aj sunúť. Je ešte jedna hypotéza. U tabačky (v Strojárenskej) boli donenávna vidieť pozostatky manuálnej úzkokolajky . V tom prípade je možné, že sa vagony prekladali na vozíky pri priemyslovke a po úzkej boli manuálne (koňmi?) prepravené k tabačke. Hypotézu podporuje jedna nejasná fotka ,kde akýsi pracovníci tlačia vozík krížom cez Komenského k tabačke.
Ja viem, že pri nedávnej likvidácii toho zbytku pri tabačke sa zistilo, že sa jedná o starý typ kolaje s prídavným žliabkom. Tie však mohli byť použité zo zrušeného úseku ,ktorý viedol pri priemyslovke poza starú radnicu – viď mapu. Ten súbežne existoval s novou traťou na Hviezdoslavovej do prvej poloviny 60.r. A časovo to zapadá do výstavby kolaj.trojuholníkov , tu spomínanom a na Hollého.
Ešte potvrdzujem existenciu vlečky do Komenského ústavu. Vnútri objektu zbytky ešte v 70-tych rokoch.
citujem z dnešného Korzára:
"Zdevastované byty: Mesto investuje milióny
...
Chatrče pri magnezitke
Na financie sa čaká aj na obnovu bytov v troch domoch na Demetri. Projekty sú pripravené, ale chýbajú zdroje. Ani v rozpočte navrhnuté nie sú. Nevyriešený zostáva aj problém s likvidáciou chatrčí, ktoré si tam postavili ich obyvatelia načierno a na súkromných pozemkoch Ťahanovčanov. Osada z plecháčov a rôznych prístreškov sa ťahá až k magnezitke a odhadom tam býva až 400 ľudí. Každý vie, že ich treba zlikvidovať, ale to zatiaľ nikto nerieši. Vyzerá to tak, že v tomto roku sa tam nič nezmení.
...
Ehm, zriešime likvidáciu ako v DOOME? ? ? ? ? ? ?
Topic ON: Hlavná vec, že na rekonštrukciu rozbitých panelových torz, čo ostali po homo romales peniaze sú, ale na riešenie dopravy mesto nedokáže uvoľňovať niečo navyše...
Smutné konštatovanie.
AD Petície, petície, petície, večné petície:
Aj ja chcem linku dáku kolo nemocnice, ak by mi prišlo zle a do roboty....hlavne, nech nečakám ?
No.. a toto je nasa reakcie ku ospravedlneniu Mgr. GEROCOVEJ, dostala to emailom:
Vážená pani Mgr. Geročová,
z textu listu mi nie je jasné, ktorému z petičných výborov sa ospravedlnujete a tak to chápem, že sa ospravedlňujete všetkým. Ak nie, prosím upresnit adresu, prípadne poslat aj ďalším členom petičných výborov.
Ďalej prosím, aby ste mi oznámili, čo alebo kto Vám bráni uverejniť text ospravedlnenia na stránke mesta.
S pozdravom
JUDr. Mgr. Ladislav Rovinský, člen viacerých "petičných výborov, ktoré mimochodom vznikajú v Košiciach ako huby po daždi"
Zase zadebnena kosicka povaha. Ludia si nemusia zvykat na nic nove... Nerusia sa ziadne spoje... Este sa len budu rusit. Potom sa mozu stazovat na lamparni.
"Poslanci navrhli, aby sa nerušila električková linka č. 2 a aby autobus č. 29 premával po pôvodnej trase po Ulici B. Němcovej."
Opäť požiadavka na priamy spoj pred kostol? ?
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
5