Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Ak dovolíte, dovolím si predniesť svoje dojmy a pocity z aktuálneho diania v košickej MHD :

Keďže ako tak priebežne sledujem, s navrhovaným linkovým vedením z košickej inteligencie nie je spokojný snáď nikto, mali by sa zapracovať a zohľadniť v tomto fóre už spomínané pripomienky. Aby bolo po vôli odbornej laickej väčšiny, ideálne by bolo v tomto prípade konštruovať linkové vedenie systémom odvšadiaľ všade. Malo by sa vyhovieť predovšetkým mestským častiam (ďalej len "MČ"), to znamená, že z každej MČ - "dediny" by premávalo cca 8 autobusových liniek smerujúcich aspoň do 3/4 zvyšných mestských častí s pravidelným 4,5 hodinovým intervalom. Vznikla by tak, nielen pre cestujúcich ale aj pre vodičov, veľmi prehľadná sieť 68 autobusových liniek.
Nemusím snáď pripomínať, že pri takomto systéme by bola prestupná tarifa absolútnou zbytočnosťou, preto by sa ihneď zrušila.

Investícia v podobe cca 40 mil. Sk do dezinformačného systému pôvodom z jedného stredoslovenského mesta bola zbytočná, navrhujem aby DPMK, a.s. tieto zázraky pekne tejto firme vrátil samozrejme s požadovaním primeranej náhrady škody. Za utržené peňažné prostriedky by mohol magorstrát odsúhlasiť napríklad nákup nových autobusov, ideálne takých značiek, ktoré ešte vo vozidlovom parku zastúpené nie sú a samozrejme po zohľadnaní návrhov jednotlivých MČ. Fanúšikovia MHD by sa možno konečne dočkali autobusov typu Irisbus IVECO, SOR prípadne MAZ a iných (možno aj na vodíkový pohon v rámci veľmi preferovanej ekologizácie MHD)...

Keď sme pri ekologizácii, momentálne nevidím žiaden zmysel v existencii električkovej trakcie. Keďže niektorí diskutujúci na tomto fóre tvrdia, že väčšina cestujúcich z Krásnej cestuje aj tak na Palackého na na NMM a električkou to trvá dlho, zdá sa mi tento systém len brániaci v rozvoji veľmi efektívnej autobusovej doprave, prípadne zrýchlených liniek v podivnom pásme TZR...

Určite ste si všimli, že veľmi prudko stúpa dopyt po električkách T3, ktoré sa DPMK, a.s. snaží veľmi úspešne predať. Preto by nebol by problem z vyradených eletričiek utržiť aspon 10 mil. Sk v kovošrote. Za tieto peniaze by sme mohli nakúpiť napr. 3 ojazdené autobusy CityBus 12M z DP Praha a nasadiť ich na linky do Lorinčíka (pretože starostovi MČ Lorinčík sa pri návšteve Prahy veľmi páčili...)

Na záver mi nedá dodať, že pri predvolebných sľuboch by sa istá politická strana, ktorej členom je aj súčasný primátor Košíc, mohla pýšiť heslom "Koniec prestupom!". Určite by si tým získala srdcia všetkých mestskou dopravou cestujúcich nielen Košičanov... ?
Reakcia na: Isidor #29782:
Tak to si píš že si vydupú zastavovanie na každej zastávke.
Reakcia na: eMareq #29780:
ten expres, kadiaľ? Dúfam že po Južnej avenue ? dead imho by sa to hodilo cez Opátske a patrične zredukovať L19...
a myslím, že je len otázkou času kým si Jazerčania vydupú zastavovanie na každej zastávke ?
Reakcia na: eMareq #29780:
ja ani neviem ktorý návrh LV je teraz v platnosti. Neposlal by mi ho niekto na mail eco3701@centrum.sk ?
Reakcia na: Diggi #29735:
Zistím, ale zatiaľ mi to nikto nedvíha. ?

Re #29750 Papyr: Súdružky starostky sa treba spýtať čo vlastne chce. Či linku s intervalom raz za hodinu bez prestupu, bez rozlíšenia či je pracovný deň je, alebo víkend, do ňou vybranej destinácie ? alebo linku so 4!!! odchodmi za hodinu aj cez víkend, ale prestupom. Ja chcem cestovať a nie čakať na raz za hodinu spoj...

Re #29767 COMFORT: Tá linka (13) BOLA od samého začiatku nezmysel! "Prilepšovať" kvalitu spojenia Jazero - TU linkou chodiacou raz/dva krát do hodiny? To bolo pre koho dobré? A linka 19 v terajšej trase v úseku Mlyn - NO zostáva. Tak čo?

Re #29770 Axel: V špičkách má premávať z Krásnej do centra expres pod obnoveným číslom 52, samozrejme NEBUDE stáť na jazere na každej zastávke iba na 1. (OC Važec) 4. a 5. zastávke.
Alebo L27 dať inde. L13=kyvadlo Krásna-OC Važec. L 19 len k mlynu.
Predĺžiť L19 do Krásnej (v špičke)+Kyvadlová L13+L27 v špičke na mlyn
Reakcia na: Axel #29773:
Hej, to mi napadlo až dodatočne, že čo s úsekom Dneperská - Mlyn...
Ale 27 by podľa novembrového návrhu (z ktorého vychádzam) na Jazere nemala čo robiť, takže toto nie... potom by sa dala spraviť zachádzka ku Mlynu na špičkových spojoch L19 🙂 no čo, priame spojenie niečo stojí ?
Reakcia na: Isidor #29771:
OK, len potom musis v spicke predlzit L27 az k Mlynu...
Listky ktore platili do 30.6.2007, konkretne 3sk,7sk,8sk sa predavali u vodica alebo v predpredaji a platili pre deti alebo dospelych?
Reakcia na: Axel #29770:
L19 predĺžiť do Krásnej, len v špičke. Inak napájač L13
Dobre, podme hladat riesenie s Krasnou:
1. Kyvadlova L13 k Bajkalu, medzi povedzme 6.30-7.45 spoje aspon k Masokombinatu k L27 kvoli obmedzeniu 2x prestupu pri ceste do mesta (vytazenost L13 tymto smerom som spominal). Sice pre zopar ludi zbytocna zachadzka na stanicu, ale budiz....

2. Kyvadlova L13 k Bajkalu, spickova expresna LXX povedzme na NO (Zastavky pri Bajkale, Masokombinate, VSS, NO - trebalo by zistit na ktorej strane)

3. Potiahnutie L19 do Krasnej ?

4. Kyvadlova L13 k Bajkalu, v spicke L27 predlzena k Bajkalu (obmena bodu 1)

5. Navrhovane riesenie s kyvadlom k Bajkalu, nadvaznost na L9

6. Zachovanie dnesneho stavu ? ?

7. Predlzenie elektriciek do N.Hutky ? ?

8. Kyvadlova L13 na stanicu v Krasnej a prestup na Regiotram do mesta... ?

Poprosim zhodnotit preco ano/nie
vie mi niekto troška sumárnejšie poslať na mail hlavné problémy emtrestu? Robím si prehľad a zaujíma ma to... ďakujem
A ked papagaj Filipko podpise Kuzmov navrh, tak krasnania budu mat priamy spoj az do ZOO. To bude vymozenost.
Reakcia na: Axel #29765:
Presne TAK ako pises. Naozaj plno ludi ide na Palackeho a NMM ale aj na BPMK a zvysok Opatskeho.
Re #29764 TA: Ludia sa dostanu na NMM L9 ale zabera to spustu casu kedze L9 ide cez cele Tatry. Hovoris ze od NMM neni plny ale v ostatnej casti JE FURT PLNY ci je rano ci je vecer (do tyzdna cestujem L13 minimalne 12x a ci idem v takom alebo v takom case vzdy je plna a rano v sobotu ani nehovorim) Podla mna ked ide 15m autobus na L13 je to vecsi komfort ako ist elektrickou ktora stoji ovela viac krat ako autobus. Autobus L13 je rychly spoj ktory spaja Krasnu n/H+Jazero (OC Vazec az Dneperska, kedze L27 ide az z Dneperskej) s autobusovou/zeleznicnou stanicou a NMM.
Tak nemenme nic a vybavena vec. Nech ostane kuzmovina odvsadial vsade raz za hodinu a hotovo. A skusi potom dakto pindat, ze je malo spojov...
Reakcia na: TA #29764:
prestup na elektricku nijako neriesi dopravu studentov a ludi na Opatske - 2x prestup je uz skutocne otrava. To, ze je tento smer vyuzivany si staci rano overit zvezenim sa...
Takisto vela ludi cestuje na Palackeho, cca 1/4 ludi ide z Krasnej az na NMM.
Reakcia na: COMFORT #29763:
práve tým, že by tá masa ľudí, ktorú spomínaš, prestúpila na električku, mala by komfortnejšie cestovanie, lebo električka ponúka vyššiu kapacitu ako 12m, prípadne 15m, bus. Čo sa týka plnosti L 13, nie je to celkom tak, pretože smerom od Nám. MMM k bani nie je zďaleka preplnený. Maximálne nárazovo vtedy, keď odváža / zváža študentov TU, čo by inak mohla riešiť nová L 8.
Autobus c.13 je FURT plny a na opatskom vystupuje dost ludi. Napr. pri BPMK (pracovne dni). Neviem si predstavit ze rano alebo hockedy lebo (13-ka je vzdy plna) masa ludi prestupuje na OC Vazec na elektricku.
Reakcia na: redburger #29754:
Ano su idioti, lebo ked chcu ist hocilen na NO, tak ich caka 13-17 zastavok s prestupom... ?
PS: Viem, ze ich navrh je znacne postaveny na hlavu, nemusite ma o tom presviedcat, len sa snazim vzit do ich koze, a chapem, ze sa stavaju na zadne a chceli by expresnu linku aspon rano a poobede.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.