Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: matway #29446:
hh 😛, na to je automat na cenzuru 😛
Výmena vedenia DPMK, naďalej pokračujúce kauzy a kauzičky spojené s bývalým vedením, fiasko s prechodom na prestupnú tarifou, zdražovanie cestovného, pokus zrušiť trolejbusy a vznik petície za ich záchranu, snaha spraviť z DPMK ziskovú firmu prostredníctvom BlueBirdu, dva návrhy zmeniť linkovanie (ktorý je lepší?), zníženie výkonov o 300.000 km na budúci rok, neschopnosť riešiť problém s (pred)predajom CL, obnova vozidlového parku 19-timi TEDOMami, zmena koncepcie nočnej dopravy či sprísnenie cestovania na Luník IX...

Asi tak by som charakterizoval rok 2007, ktorému do konca chýba už len pár hodín (v čase písania príspevku).

15. januára sa rozhodlo, že kvôli veľkému výskytu čiernych pasažierov, ohrozovaniu cestujúcich a vodičov plus ničenia interiérov autobusov budú pri cestovaní na Luník IX zavedené reštriktívne opatrenia. Len ako perličku uvádzam, že obyvatelia Luníka si vydobili linku 11 (avšak v novej trase), lebo si na ňu zvykli (paličkový spoj) a nie sú schopní rozoznať iné číslo ako 1 a Kto to kedy videl od cigána pýtať lístok?!

12. apríla sa konalo valné zhromaždenie, kde sa prijali nové stanovy a vykonali personálne zmeny. Námestník primát(or)a Filipko bývalým členom pr(e)dstavenstva (Bendžala, Titl, Franková, Popovič a generál Jaššo) POĎAKOVAL!!! za ich prácu. Hádam netreba pripomínať, ako táto skupinka neschopných, nekompetentých, ne... (doplňte si čo chcete, aj viackrát), straníckych skrachovancov NAJHRUBŠIEHO ZRNA tunajšieho politického spektra "viedla" tento podnik. Pričom následky ich konania si ponesieme aj do budúcnosti. Boli zvolení noví, rovnako kvalitní straníci, priam špičky v tomto obore (o nich neskôr a o Filipkovi tiež)...

Medzitým sa prevalil problém s celým systémom od EMT(r)ESTu (ktorého funkcie nevyváži ani bohatstvo celého sveta, čo na tom, že nefungujú ani triviálne veci?), či to boli palubné počítače, označovače, displeje.

Citát z Korzára:
"Zástupca žilinského EMTestu po prvýkrát otvorene uznal, že situáciu podcenili. Mysleli si, že všetky práce so zavedením systému zvládnu rýchlejšie a hravejšie. Najmä, čo sa týka označovačov," uviedol generálny riaditeľ DPMK Ing. Jozef Jaššo. "Keď spoločnosť lístky v označovačoch testovala, tie ich boli hrubšie ako sú naše. Tak sa stalo, že košické lístky nie vždy ´mašinky´ označili. Chýbala správna prítlačná sila. Alebo, keď ich aj označili, zariadenie sa ako keby zaseklo a ďalej nešlo," upresnil jeden z problémov generálny riaditeľ. "Možno, keby cestujúci trošku počkal, lístok by mu zariadenie stihlo zaregistrovať a označiť. Netreba sa teda ponáhľať, označovač po skončení lístok sám ´vyhodí´."

Podľa riaditeľa ekonomiky, obchodu a odbytu DPMK Ing. RNDr. Michala Tkáča druhým vážnym problémom je funkčnosť počítačového systému, vrátane palubných počítačov, štatistických informácií a serverov. Tento problém sa síce cestujúcich až tak netýkal, vodičov však áno. "Pri dodržaní a splnení súťažných podmienok by sme mali podstatne viac informácií o priebehu dopravného procesu. Vrátane monitorovania a identifikácie poruchovosti jednotlivých zariadení (označovače, informačná tabuľa, palubné počítače). Tak by sme vedeli rýchlejšie reagovať a odstrániť poruchy aj vo vnútornej réžii." Cestujúci, keď vidí, že jedna "mašinka" nefunguje, mal by prejsť k druhej a tam lístok označiť. Prípadne, keďže do odvolania platia staré cestovné lístky a funkčné sú aj staré označovače, cestujúci majú možnosť v prípade poruchy využiť túto alternatívu.

"K problémom, ktoré sa riešili za pochodu, patrila tiež elektronická peňaženka. Počítačový systém si nevedel rady, ak cestujúci prechádzal z jedného tarifného pásma do druhého. Najprv odrátal cenu za jedno pásmo, keď sa dostal do druhého, musel cestujúci peňaženku znovu použiť." Postupne sa však nedostatky podľa M. Tkáča odstraňovali a odstraňujú, takže cestovanie je podstatne jednoduchšie a plynulejšie. I keď ani štvrťrok na vychytanie všetkých chýb nestačil.

A aká ja situácia dnes? No taká istá. Tomuto žilinskému džadu nebude stačiť ani skúšobné obdobie predĺžené na nekonečno, lebo odstránením nejakej chyby sa zase vyrobí iná (viď dnes cestovanie v neexistujúcom pásme 0 - teda zadarmo).

1. júla 2007 sa prešlo na prestupnú tarifu (skôr pseudoprestupnú) samozrejme s drastickým skokovým zdražením cestovného (predplatných lístkov). A to v tom, že sa zaviedli krátkodobé časové lístky (30 a 60 minútové). Vytvorili sa 3 pásma T1, T2, TZR (to posledné je nezmyslom ako hrom, lebo kto pracuje v železiarňach mal by predsa platiť viac, nelogicky sa roztriedili zastávky spadajúce do tohto pásma, pričom určujúcim faktorom pohybu v tom či onom pásme je číslo linky, teda niektoré linky stojace na tých istých zastávkach sú v pásme T1 iné v TZR). Vytvoriť jednoduchú, priateľskú tarifu bol asi problém, tak sa rozhodlo, že sa ošklbú pracovníci železiarní však majú z čoho platiť, ALE majú si z čoho aj kúpiť auto, k čomu to dnes speje). Na zmenu linkovania však už čas nebol a tak táto tarifa stráca zmysel. Darmo, systém odvšadiaľ-všade tak dlhodobo silou-mocou držaný pre Košice (podľa niekoho) tak výhodný, priam najlepší s miernymi kozmetickými úpravami súčasných liniek, neochota posunúť svoje myslenie dopredu, neustále omieľanie ako "prestupy odrádzajú od MHD", výhovorky, že magistrát málo platí, tak nemôže byť toľko spojov atď... Do toho sa pridala katastrofa s EMTrESTom, ktorý odmietal prijať nové dáta, takže to dopadlo fiaskom. Ďalšiu vec čo nikto nedomyslel bol dopredaj starých jednorazových lístkov, keď sa stanovil dátum 1.7.2007 pričom cestujúci ich mali minúť do konca júna (nevymieňali sa) a od 1.7.2007 sa malo začať naostro s novými lístkami. Nakoniec sa však platnosť jednorazových lístkov trvala až do 31.7.2007.

V lete sa zas vyznamenalo nové predstavenstvo, keď sa rozhodlo zrušiť (pardon, ich slovami utlmiť) trolejbusovú dopravu. Lebo sú vraj neekonomické. Toto sa však udialo akosi prirýchlo, poza chrbát súčasného GR. Sformovalo sa OZ, ktoré vyvolalo petíciu za záchranu tejto formy dopravy. V skutočnosti za zrušením šlo o rozbeh spoločného podnikania predstavenstva a manažérov z BlueBirdu, keď sa druhej strane ukazovali priestory trolejbusovej dielne, vhodné na začatie podnikania. Nie, za zrušením nebola ani pridrahá ekonomika prevádzky (keď ju tam niekto dotlačil), ani výstavba Auparku (však sám zástupca investora to poprel, že by boli hlúpi) ani vraj 300 - miliónová cena preložky trate (cená určená z brucha). Teda všetko bohapusté výmysly členov predstavenstva. Za všetko stojí veta jedného člena predstavenstva, ktorý povedal, že plyňák je ekologickejší ako trolejbus a že oni sa už aj tak rozhodli. Potom je otázka, načo sa to celé stavalo, keď je niekto presvedčený o nevýhodnosti. Mesto petíciu zobralo navedomie, čím jednoznačne porušilo petičný zákon (je povinnosťou MZ sa petíciou zaoberať, nie ju brať navedomie). Nedala sa zahanbiť ani hovorkyňa magistrátu, ktorá signatárov petície označila za hrubo zavádzajúcich tunajšiu verejnosť. O ospravedlnenie, ktoré ju žiadali signatári petičného výboru cez primátora doteraz nedošlo, ale asi bude lepšie keď sa to dá na prokuratúru... Zaujímavé však je, že aj samí občania si prajú ponechať trolejbusy.
Keď sa prevalilo, že za zrušením ide naozaj o spoločný podnik s BlueBirdom, tak nemalo zmysel zatĺkať (aj keď Filipko tvrdil, že rušenie TD s týmto nesúvisí a je len v rovine úvah). Lou Babjak, prezident Tradex Intl. Corp. zastupujúci BlueBird sľuboval hory doly. On vlastne Slovensko ani Košice nepotreboval, ale chcel tu podnikať, lebo to bolo pre neho výhodné... To čo ponúkal nemalo ani nejaký základ, boli to len sľuby (záujem sa dostať do DPMK a tam si robiť čo sa mu zachce pod záštitou mesta, prospech by mali všetci tam hore a hlavne DPMK by bol konečne ziskový o čo tu šlo, aby si prevádzku MHD financoval z takto vyprodukovaného zisku nie z prostriedkov mesta).

Babjak sa už raz o vstup na slovenský trh dopravcov pokúšal a to do SAD TN (chcel takisto vyrábať autobusy), tam však rovnako neuspel. Babjakov Tradex Intl. Corp. nemá s výrobou autobusov žiadne skúsenosti a jeho firma pôsobí v segmente výroby popcornovačov a zmrzlinových strojov. Nakoniec to Babjak sám vzdal a aj tunajšie MZ našlo toľko rozumu, že mu to neodsúhlasilo. Situácia však nie je ružová a nikto nemá isté, že sa opäť nejaký "Babjak" objaví. Lebo pokusy urobiť z DPMK ziskovú firmu stále trvajú. Nech si už konečne tých 400 miliónov rozdelia poslanci medzi seba a čo tam treba dotovať MHD (fuj aké zlé slovo), pardon na projekty.

Následkom rozšírenia sortimentu lístkov v doplnkovom predaji si začali cestujúci robiť z tejto formy predaja riadnu formu zaobstarania si lístkov (pretože stánkari predávať nechcú a niekto sa rozhodol rušiť predpredaje...). Čo sa logicky začalo nepáčiť vodičom, pretože v doplnkovom predaji sa zrazu predávali stovky lístkov (s tým spojené predovšetkým zdržovanie). Tu sa opäť prejavila neschopnosť vedenia na tento vzniknutý stav reagovať, tak že sa dohodnú zo stánkarmi (výhodnejšie podmienky predaja lístkov) a zabezpečia sa aj nové automaty, aby sa táto forma zaobstarania si lístkov stala ozaj iba keď už ostatné možnosti zlyhajú. 19 TEDOMov je však predsa viac... Nový GR sľubuje rozšírenie predpredaja a nové automaty. Uvidí sa na budúci rok ako to bude. Po novom od 1.1.2008 bude v doplnkovom predaji jednotná cena 30 Sk za lístok.

15. októbra sa prijala nová koncepcia nočnej dopravy, pre jej neefektivitu, ktorá okrem zrušenia stovkových liniek priniesla N-kové označenia liniek a preriedenie intervalov. Zároveň sa mierne posilnili trolejbusy.

Zmena linkovania MHD sa mala spustiť 15. decembra, nakoľko sa tento dátum nestíhal, tak sa sľúbil prednedávnom termín 1.3.2008 (takže si budem musieť švihnúť ?). Z DPMK vyšli dva návrhy, jeden oficiálny a druhý ako iniciatíva istého občana - pracovníka DPMK, ktorého si pozval námestník primátora (vraj súkromná iniciatíva...). Kto ešte neprezentoval linkovanie MHD v Košiciach a je tiež občanom mesta, nech sa hlási u námestníka primátora (a možno aj u súdruha Žinčicu).

Pred pár dňami sa prevalila kauza ohľadom vymáhania pokút cez spoločnosť OutClaim, ktorá to vedela lepšie. Tesne pred odchodom bývalých skrachovancov sa narýchlo menili zmluvy. Lieta tam suma 43 miliónov a za toto je plne zodpovedné predošlé pr(e)dstavenstvo. Nakoľko predpokladám, že vymáhanie spomínanej sumy bude nereálne a na prípadnú škodu sa budeme musieť poskladať všetci (teda aj oni) ale rovným dielom. Tak je na mieste otázka, prečo sú do tak dôležitých spoločností menovaní kdejaké stranícke strašidlá, ktorým by človek nezveril ani pojazdný stánok s hot-dogom (práve vďaka ich "manažérskym" schopnostiam, na ktoré sa potom treba skladať). Predpokladám, že ich kamaráti zo strán kamsi upratali a spomínané osoby si žijú pokojným životom, akoby sa nič také nestalo. Ta še coška nepodarelo...

Vo vozidlovom parku sa udiali nasledovné zmeny: za 130 miliónový úver sa mesto rozhodlo kúpiť také množstvo autobusov, koľko sa len dá. Kritérium bola v prvom rade cena. Čo tam po nejakej unifikácii vozidlového parku, bolo potrebné kúpiť čo najvýhodnejšie... Víťazne z toho vzišiel nakoniec TEDOM (licencia kúpená od talianskej firmy Mauri), pre ktorý to bola "megaobjednávka", nakoľko za ten čas okrem výroby niekoľko kusov (predvádzacie vozidlá), žiadnu veľkokusovú objednávku táto firma dovtedy nezrealizovala. Prvých desať kusov je už tu a zvyšných deväť dôjde do konca februára 2008. Obnova kĺbovými autobusmi sa konala naposledy v roku 2005, tie sú potrebné jednak v súvislosti s novým linkovaním (niekde evidentne nebudú stačiť kapacity pri navrhovaných intervaloch) a prevádzkovať ikarusy ich neustálym generálkovaním je značne nevýhodné. Pri takomto rozhodovaní "za čo najvýhodnejších podmienok kúpiť čo najviac hocičoho" sa tu môžme dočkať ešte väčšej rozmanitosti vozidlového parku ako je dnes. Chýba tu totiž nejaký systém pri obnove vozidlového parku. Jasný favorit z predošlých kôl sa súťaže nezúčastnil, ale vrámci konkurenčného boja prišla ponuka z TEMPUSu (Citelis 12m CNG), ten však výberové konanie napadol, ale úspešný nebol. Samozrejme aj tento rok horeli prostriedky MHD, naposledy Solaris priamo v umyvárke. U električiek nenastala žiadna zmena, len sa zaplatila modernizácia jednej KT8 z minulého roka. U trolejbusov, okrem ich pokusu zrušiť tiež nie. Opravy tratí boli vskutku minimálne, okrem navárania oblúkov na žiletky v obratisku Štadión TU a kompletná výmena esíčka pod mostom VSS bolo všetko čo sa tento rok podarilo zrealizovať. O tom, že celý systém už roky chátra sa nemá zmysel baviť dookola, len sa asi čaká kedy náklady na jeho obnovu (vďaka hlúposti jednotlivcov a preferencii "ekologickej" CNG dopravy) budú v tak astronomickej výške, že sa bude musieť zrušiť.

Čo zaželať MHD v Košiciach do budúceho roku? Snáď zmenšovanie súčasného dlhodobého marazmu, ktorý tu dlhodobo je a nedá sa odstrániť šibnutím čarovného prútika, ktorý aj tak nikto nevlastní. Roky bačovania dlhoročného riaditeľa, potom pohroma v podobe predošlého predstavenstva nezmiznú zo dňa na deň. Všetkým zodpovedným viac kompetentnosti, najprv si veci premyslieť do detailov a keď to bude riadne fungovať tak až potom s tým vyjsť von. Cestujúci si totiž zo seba hlupáka donekonečna robiť nenechá a dnes je alternatíva veľmi jednoduchá - prejsť na auto. Nikto nie je odkázaný cestovať MHD. Mestu želám, aby sa konečne zamyslelo nad funkciou MHD a nerobilo z nej guľu na nohe, príťaž, ktorá sa musí dotovať a neschopní tam neviedia vyžiť iba z tržieb cestovného, že to nie je zisková činnosť (akosi niektorí myslia) a ani súkromník tu lepšiu MHD bez adekvátnej dotácie neurobí (akosi niektorí myslia, že to ide bez nej, lebo to tak vraj niekde funguje). Orientovať MHD len trhovo, znamená jej zánik a popretie jej základnej funkcie a to verejnoprospešnej služby. Pokiaľ bude súčasný nepriaznivý trend od mesta naďalej pokračovať (t.j. každoročné znižovanie výkonov, dotácií), nevidím žiadny zmysel asi tu niečo lepšie sľubovať, snáď len vo voľbách 2010 im povedať jasné NIE (aj kvôli tomu).

Čo zaželať vodičom? Hádam kultivovanejších cestujúcich, lepšie mzdové prostriedky, menej predávaných lístkov v doplnkovom predaji ?, kultúrnejšie podmienky pri výkone ich povolania a cestujúcim zase slušných vodičov.

Čo zaželať diskutujúcim? Aby sme sa tu takto zišli aj v budúcom roku a mohli plodne diskutovať aj ďalej, podávať konštruktívne návrhy.

Serveru ke.imhd.sk želám, aby sa znova po dlhoročnom útlme rozbehol a fungoval tak ako predtým.

Všetko dobré a úspešný vstup do Nového roku 2008 Vám úprimne zo srdca prajem, Priatelia a priaznivci MHD! 🙂

? ? ?
Reakcia na: Dispecer #29447:
pre DPMK mám jedno predsavzatie,a to je,aby sme sa všetci raz dožili takých zmien,ktoré by boli prinajlepšiom prijateľné,realne,žiadne sľubotechny,nech sú všetke nové návrhy riešené zdravým rozumom,a nech nezabudne,kto robí DPMK DPMK...
Nechce niekto predložiť návrh na predsavzatia DPMK do roku 2008? ?

Inak, dnes som si všimol, že vnútorné displeje BUSE počas hlásenia sa nejak "vypínajú"... ?
Reakcia na: matway #29445:
ty kokso,admin sa na dnes porádne pripravil,teraz to slovo je bez významu,takže je to bez provokácie,hihi
all:takže jednoducho bez pod***u a okolkov...Šťastný Nový rok 2008 všetkým ,,i m h a ď a k o m"...matway...
Vsetkym vsetko naj do noveho roku.... PF 08
naj uz konecne funguje emtrest ?
Ta šicko najľepši f tym novym roku.
Reakcia na: Irisb #29441:
? ? ? ?
Reakcia na: RDZ 50 #29440:
ta ty si moc kouřivej hoch...ty vies o com hovoris ? ? ? ?
Reakcia na: Dimi #29438:
Vraj aj takí sú... ? ? ? Snáď len dopísať do CVR voza 513 slogan "kto nefajčí cigarety, fajčí niečo iné!" ? ? ?
Reakcia na: na sud #29433:
Niektore zeny su vsetky rovnake ? ?
Reakcia na: na sud #29433:
Ahoj milacik, este sa nam postazuuuj.. Co ze sa ti to stalooo ? ? nepacilo sa ? Ty by si snad chcela, aby vodic lanaril mladych chlapcov ? ? ?
Vsetkym mhdakom navstevujucim imhd.sk prajem
PF 2008
A STASTNU CESTU NOVYM ROKOM 2008
Reakcia na: Irisb #29435:
ďalšia vykrývačka POčiek? ?
Reakcia na: na sud #29433:
ty kokos takto som sa uz davno nepobavil.....ty budes dajaka ziarliva odkopnuta hysterka ze? ? ? ? ?
Reakcia na: na sud #29433:
hehe, dalsia "afera" ?
Pripomina mi to stazovatelku z ineho fora, kde "udavala" jedneho vodica SAD. Najprv s nou vraj 3 mesiace trhane sluzby na konecnej riesil a ked odmietol kvoli 15 rocnemu decku opustit rodinu, tak to zverejnila...
akoze..mam toho dost ? vsetci...az na vinimky...vsetci vodici su taki...ze by len mlada maska brali k sebe..aa vyuzivali........
konkretne jeden.....bohvvie na co zlanaaril....aaa jednouducho na s...ze pekny silvester prajem.......uplne zmenil...jeden dotycny...co jazdi trhane....mlady.....blondak.
chlapi su seci rovnaky....takto to nehnecham !!!!
Reakcia na: RDZ 50 #29431:
nechápem, prečo mi cenzuruje slovo vypite s cečkom miesto tečka ?

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.