Klidééék. ? ? ? Aby zmena návykov nemala na Tvoju psychiku negatívne dopady ,tak až zrušia RA definitivne, potom drž sa hesla /// JEZDÍM NA SAVO! /// ? ? ?
Na pražskom systéme je vtipné to, že kým cestujúci majú oficiálne povinnosť mávnutím ruky naznačiť záujem o nástup ("dať znamenie"), tak pre vodičov existuje (aspoň pár mesiacov dozadu ešte bolo) interné nariadenie o tom, že majú zastaviť kedykoľvek na zastávke niekto stojí. ☺ Zrejme aby sa minimalizoval počet sťažností...
Z pohladu cestujúceho je iste lepšie, ak nemusí dávať znamenie. V Prahe som na to spočiatku sám doplatil, tiež som to nemal vžité a vobec som toho vodiča nemal rád. A tiež to bolo na sólo trase 181. Niektorí pažskí vodiči si takto liečia komplexy. Ale zase je to logické, sú zastávky na znamenie pre viac liniek. To potom v podstate nemá význam tam zriaďovať zastávku na znamenie. Hlavne ,až to zavedú v KE, nech je to JEDNOZNAČNÉ pre cestujúceho ale aj pre VODIČA !
Ale v podstate súhlasím s Tvojim názorom.
Ad nové názvy – (zároven tým odpovedám všetkým na túto tému)
1/ Je pravda, že niektoré názvy sú matúce, neaktuálne, teda treba zmenu.
2/ Pri návrhu nového popisu by sa mal zvoliťa dodržať nejaký logický systém.
A/ podla významného objektu (napr.: radnica,nemocnica,cintorín,tesco,plaváreň, štadion)
B/ miestopisný podla ulice a nám ktorými prechádza ,prípadne doplnené blízkym objektom (napr.: Komenského-Šport, Komenského-krajský/čísi/úrad, Komenského-štadion,....podobne Južná- Astória atd.)
C/ miestopisný podla ulíc, ktoré križuje (napr. Letná, Hlinkova, Havlíčkova)
3/ Navrhované (či už schválené?) zmeny sú raz tak, raz onak.
Havlíčkova (Štadión lokomotívy) –toto už tu bolo, viď pozn. u botan.z.
Mestská krytá plaváreň (Senný trh) – kedysi v 60tych mala názov mestské kúpele, než ich nezbúrali.
Ryba (Hotel Strojár) –tiež už bolo, Strojár už nie je hotel
Mestský cintorín (Cintorín) -načo tam ten „mestský“?
Levočská (OC Branisko) Branisko viem kde je, s Levočskou by som mal problem.
Važecká (OC Važec)
Katastrálny úrad (VSS) – vcelku berem, najviac ludí tam chodí práve do k.ú., vss je minulosťou.
Nová nemocnica (Západ Poliklinika) –a čo tá druhá zast. S podobným názvom?
Botanická záhrada (Štadión technickej univerzity) –ked teda sa už vraciame k starým názvom , tak dodnes vžitým je B.Němcovej. A ked už podla inej logiky tak Watsonova. Je to logické vo vzťahu k Havlíčkovej. Botanická zahrada je fakt už trochu mimo, veď to je ešte na jedno celé cigárko pešo!
OC Cassovia (Juh, Obch. centrum - OC Cassovia bola kedysi takže sme sa vrátili) –Cassovia bola nie tak dávno na terase! Podla mňa OC juh sa mal ponechať, je to neutrálne, čo ked za polroka to bude hypermarket L.B. „BlueBird“?
No je známe ešte za p.Reipricha a aj pozdejšie, že ich tieto stránky občas poriadne nas...(naštvali). Myslim , že sa snažili vtedy to zaraziť, objavovali sa podivní diskutéri a príspevky, problémy tu boli.
Dnes je situácia taká, že vzniká akýsi „krúžok priatelov dpmk „ ,to jest ludí, ktorých doverne poznáte a konzultujete s nimi odborné veci. Naviac sú to ludia s právami webmastera týchto stránok alebo aspon majú možnosť zasahovať do nich a upravovať ich obsah.
Ináč nič proti týmto luďom, považujem ich za rozumných ludí, ich príspevky a aktivity zväčša prínosom pre mhd i toto fórum, len som chcel upozorniť na nebezpečný precedens „regulovania informácií“ sposobený možno že trochu unáhlenou snahou o zverejnenie nového l.v.
Životná prax mi potvrdila, že aj spočiatku prospešné a dobre mienené autoritatívne rozhodnutia a obmedzenia sa časom akosi zvrhnú v snahu kryť vlastné chyby a nepríjemné veci. A ešte raz opakujem, to že sa to dostalo von medzi nekompetentných , to je Vaša chyba.
Ahojte. Dnešná kuriozitka: Sedel som v elektrièke (L7), ktorá šla z TU. Všetko bolo O.K., kým sme nedošli na križovatku Zimná x ÈSL armády. Pred nami bola elektrièka (L6), ktorá šla z od Radnice smerom na Amfiteáter a ïalšia (LR4) išla od Amfiteátra ku TU. Všetky tri elektrièky sa stretli na trojuholníku... a tak, že sa ani jedna skoro pohnúť nevedela ? ?... pomalièky sme sa hýbali, aby ani náhodou nedošlo ku zrážke. [7:23-7:29]
HEH.. ale keby to bol koniec... hmm! ??
Koneène sme boli "vo¾ní", keï tu zrazu vypadla elektrina a stáli sme uprostred križovatky ? ? ?
...ujo vodiè mal èo robiť, aby každému šoférovi vysvetlil, že vypadla elektrina, a že musia elektrièku obísť...
No ale ved tam je nedaleko pred tym priecestim konecna zastavka, myslis, ze cinkac sa tam rozbehne natolko, ze bude hned burat? ? Ja by som nedal semafor pre elektricky, ale iba cisto pre Slanecku. Elekricky tam maju konecnu, preto by sa vodicom elektriciek mohlo dohodnut, ze ked uvidia odbocovat spoj L13, ze mu maju dat prednost. Ved takto je to na viacerych miestach aj nepisane pravidlo a nielen v KE. Cize asi jediny oriesok by bolo vyriesit to zaradenie sa na Slanecku.
Krot vasne!!! Teraz sa tu pekne krasne ospravedlnis.Ty ma nemas co ociernovat!!! Ukaz dokaz ze som cierny pasazier!!!! Az mi to dokazes tak potom si mozes otvarat hubu na mna!!!
Až toľko miesta tam nie je a neplatí to, až sa zaradí za amatéra. A električka nevie zastaviť, vie len zabrinkať a bum ? .
Na tej druhej križovatke je len tzv. "T".
Ale uznávam, najlepšie riešenie pre každého. Alebo chcete semaforom buzerovať každú zastávku električky?
To suhlasim, ale fotograficka pamat mi hovori nieco ako, ze za tymi kolajnicami by malo byt viac miesta, kedze aj medzi tratou a Slaneckou je travnaty pas. Ak by sa zablokoval len smer do obratiska, tak by to az tak nevadilo.
Dalsia vec je, ze aj v pripade variantu ako to tu spominal 1018 by sa malo zachadzat na tu Vazecku a teda pri odchode z nej by autobusy tak ci onak museli davat prednost.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
KVKV
Klidééék. ? ? ? Aby zmena návykov nemala na Tvoju psychiku negatívne dopady ,tak až zrušia RA definitivne, potom drž sa hesla /// JEZDÍM NA SAVO! /// ? ? ?