Reakcia na: redburger #26889:
Áno, to nie je mestské zastupitelstvo, to je OKUPAČNÁ SPRÁVA MESTA !
85% poslancov sú prišelci z „Bombaľova“ , ich „rodné strany“ niektorých nominovali do volieb z iných miest a obcí , takže „Košičanmi“ sa stali až po zvolení. Niektorí sem prišli zo svojej rodnej viesky vyštudovať a zistili , že Košice sú v ich kariérach dobrým odrazovým mostíkom pre ďalší postup (hlavne do Bratislavy, kde z nich potom majú ešte väčšiu radosť). Títo ludia nemajú ku Košiciam žiadny vzťah a nie sú schopní ani ochotní si ho vytvoriť, pretože pochádzajú z iného prostredia, zpravidla vidieckeho. Mnoho z týchto ludí zistilo, že aj po získaní vš. vzdelania ich odborná úroveň nie je velmi vysoká a nie je šanca ani ich snaha ju rozvíjať. Naviac ,zistená skutočnosť, že poctivou prácou a vytváraním skutočných hodnot v tomto štáte ešte nikto nezbohatol ,ich výrazne motivuje k ešte bezohladnejšiemu karierizmu. /Kariérny rast nie je priamo úmerný rastu odbornému a charakterovému/
Hlášky typu, že „aspoň viem, koho nevoliť nabudúce“ sú úplne naivné, pretože ak ich niekto nahradí, tak jeho vlastnosti budú velmi podobné. Dnes žijeme v dobe, keď slušný a charakterný človek je z politiky odídený alebo sám odíde.
Dúfam, že sa zas ozve nejaký „sporiadaný uvedomelý občan“ a prejaví svoje vlastenecké pohoršenie nad označením „okupačná správa“, ....podobne ako pred časom na „kalašnikovy“ .
eMareq
Q: Zaujímali by ma základné princípy tvorby nového linkového vedenia. Ktoré budú hlavné prestupné body? Ako budú riešené okrajové MČ? (linky tvrdo len po najbližšiu E zastávku?)
A: Všade sa to dať urobiť nebude, takže nejaké linky určite budú existovať v dnešnej podobe.
Prestupná tarifa, prestupné link. vedenie vyžaduje aj investície do prestupných bodov, ktoré musia prísť ešte pred zavedením nového LV.
Q: Kedy prídu? Či má niekto pocit, že NO či Mlynská bašta+NMM v súčasnom stave sú prestupné body?
A: Podľa mňa tak skoro neprídu. Ľudia budú pobiehať zo zastávky na vzdialenejšiu zastávku. Jediný (podľa mňa) schopný "prestupný terminál" je na Estádiu de Locomotive. ? S NO ako prestupným bodom neuvažuj, lebo ho nemáš kde postaviť (v Auparku na prízemí? To by sa Aupark zaradoval). Uvažuje sa s prestupovaním pri Rybe.
Re #26859 Nodes: Príklad. Predstav si, že si starosta Kavečian, ktorého volia Kavečanci. Ako vysvetlíš svojim obyvateľom, že linka po Štadión Lokomotívy bude pre nich lepšia ako do celého centra.
Q: Myslíš, že ich presvedčí lepší interval? (Bude vôbec?)
A: Možností cestovania z Kavečian do centra je viacero:
a) električkou zo Štadióna Lokomotívy
b) zo zastávky OD Mier (L16, trolejbus) - keď sa linka potiahne cez OD Mier a Hlinkovu.
c) a samozrejme priamou linkou
Keď bude aj tam aj tam dobrá frekvencia spojov a hlavne vyriešené prípoje, tak nevidím problém. Samozrejme určitá skupina bude pindať z princípu, lebo musia prestupovať.
Starostovia vždy budú hájiť záujmy svojich ľudí, a pokiaľ svojich ľudí o výhodnosti novej zmeny nepresvedčia, čo sa nestane, lebo sami tomu nerozumejú a dopravnému podniku veriť nebudú, stále budú akúkoľvek redukciu počtu a trás liniek vnímať ako zhoršovanie oproti súčasnému stavu. A preto malé MČ súhlasiť nebudú. A to som ešte nespomenul agilných dôchodcov z Michalovskej.
- No to im treba začať hučať, že nebude väčšia spokojnosť ak im pôjde zo zastávky 10 liniek s mizerným intervalom, ale menej a hustejším. To sú Titloviny. Linka sem, linka tam, aby bol každý spokojný s rôznorodým intervalom.
V MHD sa všetkým vyhovieť NEDÁ a pokus to spraviť, znamená tu mať kvantum liniek od výmyslu sveta, ktoré sú viac o náhode ako o pravidelnosti a dobrom intervale.