Situacia z dnesneho rana:Linka 29, voz 5243, cas 5:56, zastavka Narodne namestie. Vodic otvara predne dvere a odbiehava si k bufetu Zastavka. Do minuty je spät, v ruke drzi pollitrovu flasu mineralky .Zatvara dvere a odchadzame, miname vypnute semafory.
Je to podobny pripad, ako sme prednedavnom rozoberali, ked si vodic L13 odskocil kupit pivovu flasu. Preco by si vodic nemohol nieco kupit pocas prace, ked na konecnej nema moznost si nieco kupit?
Je to podobny pripad, ako sme prednedavnom rozoberali, ked si vodic L13 odskocil kupit pivovu flasu. Preco by si vodic nemohol nieco kupit pocas prace, ked na konecnej nema moznost si nieco kupit?
Vladimír
Re #2670 balky: Elektrická energia skrýva v sebe tú záludnosť, že jej cena v priebehu dňa kolíše. Z väčšej časti podnik platí nie za skutočný odber, ale za namerané odberové maximum. Dá sa povedať, že keď v Košiciach jazdí na Furču trolejbus v špičke každých 5 min. a v sedle každých 10 min., je to takpovediac mrhanie, pretože veľkým rozdielom v obere špička/sedlo sa zbytočne navyšuje maximum, ktoré je navyše krátkodobé. Inými slovami, DPMK v sedle jazdí trolejbusmi každých 10 min., ale "šťavu" im platí tak, ako keby jazdili povedzme každých 6-7 min. Aj to je jedným z dôvodov, prečo najmä vozidlá elektrickej trakcie na trhaných službách by nemali zaťahovať do vozovne a z vozovne.
Ale samozrejme, máme dôvod sa baviť aj o autobusoch, cena za naftu je tak isto zaujímavá.
Re #2671 balky: Ako som už napísal. Osobne si myslím, že by vodič veľmi vozidlo s cestujúcimi vnútri opúšťať nemal, ale keďže dnes vodič (ktorý tiež len človek) často nemá inú možnosť ako si obstarať pitie a pod., v obmedzenom rozsahu také niečo viem pochopiť.