Vo vozidlách MHD som si všimol informačný leták o zmene nočnej dopravy (trasy nebudem písať, lebo to ma ani tak nezaujímalo). Ako už niektorí viete tak stovkové linky sa zrušia a zavedú sa podľa vzorov iných miest linky s označením N, teda N1, N2, N3 a N71.
N1 - mestská A, severný okruh
N2 - mestská A, južný okruh
N3 - šačianska A, skrátená po stanicu, do Džungle sa už nebude premávať
N71 - mestská T, identická s L71
Interval PD:
N1, N2, N71 - 4 spoje v noci /90 minút ?/
Interval VD:
N1, N2, N71 - 7 spojov v noci /45 minút/
N3 - počet spojov počas celého týždňa je identický ako na L106.
Hľadá dobrodruhov v podobe nejakého MZ, čo by mu umožnili vstúpiť do podniku nejakého dopravcu. Pred tromi rokmi sa pokúšal o to isté v SAD TN (len s inými ciframi).
budem citovať samotného veľkého Mr. Lou Babjaka z augustového rokovania MZ:
"Autobus Blue Bird po konečnej montáži na Slovensku bude spĺňať normy Európskej únie a bude ich aj prevyšovať." ? ?
a ešte jeden citát, asi najmúdrejšie čo tam zo seba Babrák pred mestkými poslancami vyplodil:
"Firma Blue Bird podobný projekt zatiaľ v Európe nerealizovala, lebo nepotrebovala, ani nepotrebuje Európu, nepotrebuje Slovensko a nepotrebuje ani tento projekt."
No veď o tom hovorím. Keď podla EU ,tak vlastne vývoj nového autobusu, teda výrazné predraženie.
Ale Babjak sám hovoril, že prvé série chce montovať z dovezených dielov. Tie busy nebudú chcieť ani fotbalkluby rolníckych družstiev, lebo po prvej poruche skončia odstavené v žihlave ako neopravitelné. (jedine, že to využijú ako šatňu vedla ihriska J )
Nebol by som si isty, ci by sa vyrabali tie vozidla na americke normy a nie na EU. Skor som toho nazoru, ze sa to bude vyrabat na EU normy, lebo dovazat skrutky, matky a ine spojovacie materialy z USA by bolo neekonomicke, nemyslis?
Babjakov Tradex Intl., Ltd. NEMÁ s výrobou autobusov ŽIADNE skúsenosti. Jeho firma pôsobí v úplne inom segmente, ktorý má na míle ďaleko od výroby busov.
V prípade , že by predsa len došlo k montáži a výrobe autobusov „Bluebird“, chcem upozorniť na jeden závažný technický problém. Velké potiaže možu nastať pri servise a opravách prvých sérií busov z dovezených dielov. Ako vieme, v USA nepoužívajú metrickú sústavu, s obstarávaním šrúb a matíc bývajú problémy, dajú sa síce nakoniec doviezť, ale sú niekolkonásobne drahšie než náš metrický spojovací materiál. Každý podnik, ktorý si obstará tieto busy, bude musieť mať aj zvláštne náradie a to aj pre najzákladnejšiu údržbu. Pokial by sa v Košiciach montovali, tak tu budú v určitej výhode, ale počíta sa aj s predajom iným dopravcom a tí s údržbou problém mať budú. Nejedná sa len o šrúby ale aj o iné prvky; napr. komponenty vzduchových a hydraulických rozvodov. V elektroinštalácii sú medzi európskym a americkým štandardom tiež podstatné rozdiely. To znamená ,že zamenitelnosť aj tých najbežnejších súčiastok za domáce (európske) je prakticky nemožná.
V prípade, že by sa rozbehla výroba u nás, tak tiež by sa základné konštrukčné komponenty museli dovážať. Ocelové profily ,ktoré sa používajú pri montáži tiež nie sú tak lahko nahraditelné našimi, u nás sa vyrábajú v celkom iných rozmeroch, akosť oceli je inak definovaná. Pokial by sa niekto ujal u nás hutnej malovýroby, opäť by to znamenalo predraženie.
Pokial by sa americký výrobca mal snahu prisposobiť našim normám (a to oni neradi) , znamenalo by to vlastne vývoj nového typu. Použitie iných profilov a konštrukčných prvkov podla eur.noriem by znamenalo aj nutnosť nových pevnostných výpočtov a skúšok. A to nie je lacná záležitosť. Takže zhrnuté: tvrdenie p.Babjaka o cenovo priaznivých a bezproblémových autobusoch je zcela mylné a zrejme ani nemá predstavu o tejto technickej broblematike.
No šlo o to, aby aj okolité MČ čo nemali žiadnu nočnú dopravu, ju mali aspoň na požiadavku. Hej teraz si spomínam, ako to vravel keď bol ešte technikom dopravy.
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Nodes