Reakcia na: Vladan #26298:
Neviem, ale mam pocit, akoby sa ku Tkacovi este nedostalo, ze elektrickova preferencia je vybudovana na vacsine svetelnych krizovatiek na celej trati linky c. 6. Podme si prejst vsetky krizovatky s cestnou svetelnou signalizaciou (CSS). Vychadzam zo stavu v roku 2005, ked som odisiel z Kosic:Protifas. bojovnikov x Senny trh - slucky pre oba semafory
Nam. osloboditelov x Bottova - volba vodicom elektromagneticky
Nam. osloboditelov x Hlavna - nie je (stary typ CSS)
Sturova x Moyzesova - slucky
Tr. SNP x Bardejovska - detekcne senzory
Tr. SNP x Bernolakova - slucky
Tr. SNP x Toryska - slucky
Tr. SNP x Laborecka - slucky
Tr. SNP x Hronska - slucky
Tr. SNP x Ondavska - slucky
Csl. armady - Moyzesova - nie je (stary typ CSS)
Nam. MMM - Hviezdoslavova - nie je (stary typ CSS)
Dalej:
CSS sa postupne rekonstruuju a vsetky nove sa uz buduju vylucne aj s elektrickovou preferenciou.
ZAPNUTIE, resp. NASTAVENIE PREFERENCIE neznamena, ze elektricka musi mat dynamicku zelenu. Ta moze byt nastavena napr. na krizovatke Tr. SNP x Hronska, co je samostatne ovladany prechod pre chodcov.
Na dalsich CSS sa to da ponastavovat roznymi moznostami, kedze slucky maju zabudovane aj jednotlive jazdne pruhy, takze tam kde elektrickove trate pretinaju aj autobusy sa v ziadanom jazdnom pruhu nastavi NAJNIZSIA OVPLYVNITELNOST preferencie ELEKTRICKOU.
Komentare ku videu v Spravach STV 27.9.2007 "Ranne preteky" http://stv.livetv.sk/tvarchive//video/video.html?video=29960 :
- Gen. riaditel DPMK Michal Tkac: "Mna zaujima elektricka, z hladiska, ci za rok dokazeme vybudovat preferencnu trat."
* Preteky sa robili na casti trasy linky c. 6, na ktorej nie je preferenciou vybavena iba jedina svetelna krizovatka a na celej trati tejto linky su to iba 3 CSS, co vsak celkove fungovanie preferencie neovplyvni. Aku preferencnu trat ma pan riaditel na mysli?
- Hlavny dispecer DPMK Vladimir Eperjesi: "Ide o to, aby nase palubne pocitace (vo vozidlach MHD) spolupracovali s radicmi krizovatiek."
* Ovladanie preferencie funguje na zaklade detekcie prejdenim cez slucku, resp. automaticky zaznamenanim senzorom. Zda sa mi zbytocne zavadzat nejaky dalsi drahy system na zaklade spoluprace s palubakmi. Existuje vobec takyto system, resp. pouziva sa niekde? Nemalo by to byt ak uz, tak ovladane koordinaciou radicov svetelnych krizovatiek centralne dispecingom? Doplnte/opravte ma, kto ma viac informacii, resp. sa tomu lepsie rozumie.
.. dakujem zaroven celej dennej smene v TD za vcerajsi organizovany bordel v dielni TD okolo 1004ky, ktory vyustil do podoby aku ste mali moznost vidiet v uliciach
Dakujem patri aj ostatnym, ktori pomohli a tym, ktori sa zucastnili. Nemenujem, je vas vela
... Drzte palce.
Záchvat
Jednoducho si električka príchodom upraví cyklus križovatky vo svoj prospech, ale autobusy takú možnosť nemajú. Preto som narážal na "takúto preferenciu".
Alebo čakáte niečo logické, niečo ako si spomenul Ty? Ja teda nie.
"...električka by nemala voľno keď ho nevyužije..."
Nespomínam si na križovatku (ak niekto áno, tak ma opravte), kde by električka využívala signál samostatne, bez súbehu iných smerov, takže u nás by to nič neriešilo, jedine komplexnou zmenou riadenia... ale tam som počul milión dôvodov, prečo to u nás nejde... ale o tom by mohol niekto iný... veď on vie kto.